Skocz do zawartości

[Grupa Tiagra 4700] Kompatybilność z innymi grupami


frgt10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam pewien problem i potrzebuję pomocy. Od razu zaznaczam, że jestem nowy na forum i to moja pierwsza szosa, którą posiadam.

Od początku: zakupiłem rower szosowy, rama karbonowa. Jako, że była ona uszkodzona przy tylnych widełkach oddałem ją od razu do naprawy. Oczywiście cały osprzęt zdemontowałem do gołej ramy. W międzyczasie cały ww osprzęt sprawdziłem, wyczyściłem, przesmarowałem i złożyłem. W trakcie tych zabiegów okazało się, że grupa Ultegra w tym rowerze jest lekko pomieszana. Poniżej osprzęt, z jakim rower do mnie trafił:

1. Kaseta: CS-5600 (grupa 105) (10 rzędowa), od 12T do 25T.

2. Przerzutka tył: RD-6500 (Ultegra) (9 biegowa)

3. Łańcuch: CN-6600 (Ultegra) (10 rzędowy)

4. Korba: FC-R600 (50/34 zęby) - 10/9 rzędowa, tarcze SG-X, 5 śrub

5. Przerzutka przód: FD-5501 (105) (9 biegowa: 2x9)

6. Klamkomanetki: Shimano Ultegra Flightdeck (raczej 2x10 biegów), prawa klamka ma 9 skoków, przednia 2, ale pierwszy z nich odpowiada chyba za trymowanie, ale nie jestem pewien.

Gdy miałem już wszystko złożone, okazało się, że tylna przerzutka nie wrzuci na 1bieg, a przednia miała problem z odpowiednim ustawieniem (ciężko było ją wyregulować, nie ma to chyba teraz znaczenia). Po długim przeszukiwaniu specyfikacji i wybraniu odpowiedniego zestawienia postanowiłem wymienić przerzutki na Tiagrę 4700. Jednak nie mogłem i nie miałem czasu na ich regulację, więc postanowiłem oddać rower do serwisu (tak, sprawdzony, z wieloletnim doświadczeniem i dobrymi fachowcami). Okazało się, że trudno było wyregulować te przerzutki, w prawej klamce poluzowały się bolce i linka w ogóle nie była ciągnięta, chłopaki to naprawili, wymienili linki i pancerze. Udało się to jakoś wyregulować, jednak nie do końca. Czasem biegi nie wskoczą od razu i trzeba wbijać je drugi raz, podobnie jest z ich zrzucaniem. Łańcuch jest nowy, SRAM 10 rzędowy, 106 ogniw, tak wyszło z wszystkich wyliczeń. W serwisie stwierdzili, że dokładna regulacja takiego zestawienia może być niemożliwa, prawdopodobnie z racji różnicy grup. Nie wiem czy to prawda, bo i stara Ultegra i obecna Tiagra ciąg linki mają ten sam z tego, co wyszukałem. Dodatkowo klamki są trochę zużyte i mogą być już przeciągnięte.

Nowe przerzutki:

1. Przód: Tiagra FD-4700-B (2x10s)

2. Tył: Tiagra RD-4700-SS (10s)

Teraz moje pytania:

1. Czy konieczna będzie wymiana klamek na Tiagrę czy da się obecny zestaw jakoś zgrać?

2. Czy lepiej nowe przerzutki oddać i próbować to wyregulować na starych?

Jeśli coś mi się przypomni z pytań, to dopiszę. Póki co, będę wdzięczny za jakieś uwagi i pomoc.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tiagra 4700 jest jedyną grupą 10-rzędową, która ma ciąg taki, jak grupy 11-rzędowe. Co oznacza, że nie pożenisz tylnej przerzutki 4700 ze starymi 10-rzędowymi klamkomanetkami. I vice versa. Reszta będzie wymienna, ale akurat to nie.

2. Ja bym jednak działał na starych. I zmienił serwis, skoro nie kojarzy że nowa Tiagra nie będzie działać ze starym 10-rzędowym sprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fenthin, dzięki ogromne!!

1. Gat demyt! Tak coś mi właśnie świtało, że gdzieś podczas poszukiwań natrafiłem na wzmiankę o innym uciągu, ale było tego tyle, że nie zapamiętałem, że chodzi o Tiagrę :/

2. Myślisz, że dałoby się wyregulawać te 9biegowe przerzutki z takim zestawieniem jak wymieniłem, aby wszystkie 10 zębatek było do dyspozycji?

Myślałem na początku nad 105tką, ale przedniej przerzutki z mocowaniem na obejmę nie było w sklepie. Może lepiej wymienić ten zestaw na wspomnianą 105 i mieć już wszystko na dyszkę?

Nerwy i paznokcie już na tym zjadłem ;) więc jak jeszcze dłużej przy tym wszystkim sam posiedzę, to własny serwis chyba otworzę, a wspomnianemu podziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9-rzędowe tylne przerzutki + 10-rzędowe klamkomanetki (wyłączając Tiagrę 4700) szosowe (to też ważne) i 10-rzędowa kaseta muszą działać. Ciąg jest ten sam, a skok między kolejnymi przełożeniami reguluje przecież klamkomanetka. Chyba, że coś jest krzywe. Pisałeś o uszkodzonej ramie. Może krzywy jest hak przerzutki, sama przerzutka, może naprawę ktoś spaprał. Tu bym raczej w tym momencie szukał problemów, szczególnie w haku i wózku przerzutki.

A 105 to jaka? Bo 5700 faktycznie jest 10-rzędowa i idzie to połączyć, ale 5800 to już 11 rzędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też tak mi się wydawało, że musi to działać, bo przecież - tak jak piszesz - to klamkomanetka reguluje skok. Zmyliło mnie to, że regulując to wszystko na starych przerzutkach nie chciał wskoczyć mi najwyższy bieg (jedynka), reszta chodziła ładnie. Zmieniłem łańcuch razem z przerzutkami i już nie sprawdzałem starych przerzutek z nowym łańcuchem, teraz muszę to sprawdzić.

Co do uszkodzeń - wrzucam zdjęcie uszkodzenia przed naprawą i po oraz hak. Sprawdzałem - wydaje się prosty, choć trochę wyświechtany. Sama rama też jest wg mnie prosta, geometra OK. Ramę zawiozłem do chłopaków z CarbonTech-u, znitowali i nadłożyli włóka. Tutaj chyba jest w porządku. Co do miejsca gdzie wchodzi szybkozamykacz - faktycznie, tam coś było spawane wcześniej, karbon się przegrzał i pękł w miejscu łączenia aluminium z karbonem, to właśnie uszkodzenie było naprawiane. Tu mi dałeś do myślenia. Spróbuję jeszcze się spiąć w sobie i wyregulować te stare przerzutki z nowym łańcuchem.

Co do 105 to 5700, tak jak mówisz, 5800 to już 11stka. Zmylił mnie brak informacji w opisie Tiagry nt innego uciągu, a w głowie coś mi świtało, żeby tego nie brać ;) no coż, "jak się nie przewrócisz, to się nie naucys" ;)

Dzowniłem do sklepu, jeżeli magazyn przyjmie przerzutki na zwrot, to mogą mi za niewielką dopłatą dać komplet 105. Pytanie, czy warto jeżeli uda mi się wyregulować stary zestaw.

Przerzutki:

https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-shimano-105-rd-5701-pd753/?v_Id=27104
https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-przednia-shimano-105-fd-5700-pd748/?v_Id=27021

Zdjęcia:

https://drive.google.com/open?id=1HAUjmXrcUxD9pJT-VfyZSpabiCynjouW

https://drive.google.com/open?id=1pah1ZLAu5l5vHebxxdG_lvSt2PPRBqdU

https://drive.google.com/open?id=1Ohbl_yQF0xmgpD0bnTDcWng-HuRRC9Ve

https://drive.google.com/open?id=1hf4FcEzkI7tVf7XqyZCk_jfRZgnQ6atf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył ustawiony, całość kasety obsługiwana na starej tylnej, 9-biegowej przerzutce. Nie wiem czy to istotne, ale poprzedni łańcuch miał 114 ogniw, był zużyty, ale nie wpadał w 0.75. Nowy SRAM'a ma 106 ogniw i teraz działa cały zakres. Montaż i regulacja tyłu zajęła mi wczoraj circa 30 minut. Została jeszcze przednia przerzutka, trochę z nią walczyłem, ale muszę jeszcze spróbować, bo raz nie chce wrzucić, a raz zrzucić biegu... Prowadnica była lekko krzywa, naprostowałem, jest OK.

Towar dziś odsyłam, zobaczymy, czy przyjmą zwrot. Napisałem w uwagach o braku informacji nt innego uciągu, informacja dość istotna. Trafiłem na kilka komentarzy od osób, które także się na tym przejechały. Ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...