Skocz do zawartości

[stery] co i jak z wymianą łożyska


Biesz766

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dobrzy ludzie co to wróżą ze zdjęć, poradźcie.

Wydaje mi się, że taperowane bo na dole koronowe łożysko ma +/- 40 mm, więc 1 1/2 cala, i wg. mojej nieznajomości tematu zintegrowane ( czy ukryte, czy standard nie potrafię rozpoznać ),

 

 

Chodzi o to, że na górze mam ładne łożysko zamknięte, z tą mosiężną rozciętą tuleją, a na dole to co na fotkach ( tak wiem, paskudne, ale zanim kupie nowe łożysko to kilka dni pojeżdżę ).

 

 

 

Otóż:

1. chciałbym zmienić i dół dać też łożysko maszynowe ( o ile się da ) , tylko tutaj mam problem, bo nie wiem jakie dobra - czy ma być jakoś ścięte w przekroju, czy nie. 

2. widać na zdjęciach takie zielonkawe uszczelki, da się je gdzieś kupić ? przeszukałem internety i nigdzie nie widziałem w znanych mi sklepach.

Całość sterów to FSA i łożysko na górze FSA. Rower kupiony używane, całość w bardzo dobrym stanie, tylko w sterach 

jeszcze fota łozyska od dołu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że nie dopasuje nowego maszynowego ? Jak z górnego maszynowego odczytam średnicę wewnętrzną, a potem dokładnie zmierzę ile to ma to wg. mnie jestem w domu. Tak się tylko domyślam, a czy dobrze, czy źle nie wiem, dlatego temat napisałem.

Kulek brakuje, bo miało i tak iść nowe kulkowe, ale pomyślałem o zmianie na maszynowe...

---

Wygląda to jak to: https://www.olx.pl/oferta/stery-pol-zintegrowane-taper-hsi-b08-1-1-8-1-5-zs44-zs56-kulki-CID767-IDpM7sp.html#b4de4ac499

Tylko u mnie górnie niezintegrowane z miską, a maszynowe szczelne zakładane z takim pierścieniem przeciętym. Dół jak tu kulkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że w cenie łożyska które podałeś kupisz sobie komplet sterów. Górne łożysko też prędzej czy później padnie, co wtedy zrobisz?

Łożyska wymieniają ludzie którzy mają bardzo drogie stery ( np Cane Creek), wtedy opłaca się robić takie rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są stery półzintegrowane takie że miski w ramie stanowią wyłącznie adaptery pod typowe stery zintegrowane. Jeśli łożysko ma wymiary jak podałem to mamy właśnie z czymś takim do czynienia. Same łożyska można pozyskać ze sterów neco H373, będzie też bieżnia na widelec a całość kosztuje około 40zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzę to jak mi się uda jutro i porobię fotki. Jeśli nie zdążę jutro to napiszę w Poniedziałek. Dzięki jeszcze raz.

Patrzę na te H373 i górne łożysko z pierścieniem takim własnie mam. Tylko na dole kulki.

9debf59948a39759cfab383ada3f

 

Tylko wtedy jak pozyskam to łozysko to skąd wziąć tą zieloną uszczelkę rurze amortyzatora które jest nabite ( w 1 zdj. mojego postu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, Panowie fotki pod linkiem: http://pokazywarka.pl/ste/

Dół rury sterowej z zewnątrz to 60 mm, środek mierzyłem tylko z odbicia na papierze bo ciężko mi podnieść to do fotki ( linki i przewody, koło z amortyzatorem ) i wychodzi ok. 52 mm.

Z Tego co mi się wydaje są to te stery: https://shop.fullspeedahead.com/en/no-42-acb-4112

a tu DTR do nich: https://shop.fullspeedahead.com/en/files/index/download/id/627ec69c87b0442b6228ac2de5791d1897/ i patrząc na rysunek ( o ile to te stery ) to tam na dole też było maszynowe, tylko ktoś je chyba zastąpił kulkami. Poprawcie mnie jak się myle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maszynowe było i jest tylko Ci się rozpadło że starości i braku serwisowania na kilka części.

Stery neco które zaproponowałem nie mają uszczelnianiej dolnej bieżni ale patrząc na twoje obecne zwłoki FSA to ch...a to daje ;). 

Zmierz jeszcze czy rura sterowa widelca w miejscu osadzenia dolnej bieżni ma około 40mm wtedy masz po prostu zwykłe stery zintegrowane tapered. Dól z reguły ma łożyska 52x40x6-8mm górne łożysko występuje w dwóch średnicach zewnętrznych 40,8 lub 42mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam , rura ma jakieś 40 mm, jest tam jakby taki wywinięty kołnierz.

Ale, że tak się rozlazło maszynowe łożysko to dla mnie wielkie zdziwienie.

Pytanie, czy jak to jeden czort w użytkowaniu jak kupię 40,8 lub 42 ? Czy muszę dokładnie pomierzyć ?

 

Z tego co widzę to lepiej kupować co 2 lata i wymieniać te 373 niż FSA 3x droższe bo i tak idą w powietrze.

 

@Dokumosa Bardzo Dziękuje za chęci pomocy. Dzięki Tobie zrozumiałem co z czym, bo do tej pory przeglądałem to jak magik. Jeśli będziesz w Bieszczadach Zapraszam na piwko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zmierzyć jaką średnicę zewnętrzną ma twoje górne łożysko. A jeśli o widelec chodzi to z rury sterowej musisz zdjąć truchło łożyska. Może uda Ci się rozdzielić ten kawałek łożyska (notabebene jego bieżbię wewnętrzną właściwą od tego adaptera z zieloną uszczelką potocznie nazywanego bieżnią dolną sterów to wtedy ten adapter możesz zostawić zamiast tego co w komplecie z neco.

No i do sterów powinno zaglądać się co najmniej raz w roku wtedy nawet proste kulkowe będą żyć trochę dłużej niż 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@Dokumosa 

Nie wiem jakie kąty miało to łożysko. Czy było to 45 ° x 45 °, czy 36 ° x45 °

Mam kupione łożysko dołem 45 ° i bieżnie pod 45 °, teraz pytanie, jeżeli była  bieżnia 36 ° to czy mogę ją podmienić pod 45 ? Założyłem tak, zero luzów, wszystko gra, tylko wolę zapytać, czy nic nie będzie się działo, szkoda mi ramy jak coś.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zewnątrz (a więc tam gdzie jest osadzone w gnieździe ramy) jest zawsze 45. Różne są natomiast pierścienie klinujące czy "bieżnie" widelca. I te powinny być dopasowane do kątów bieżni wewnętrznej łożyska. Tak więc jesli masz na widle "bieżnie" 45 i takie też jest łożysko to jest git.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...