Skocz do zawartości

[2300-3600 zł] Rower na górki i miasto. Nowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mam 180/77 zywej wagi. Do tej pory jezdzilem na jakims wheelerze, ktorego kupiłem bo mi sie podobał, bez gry wstepnej mierzenia itd.

No ale teraz moze jednak bym zrobił coś na spokojnie, wiec postanowiłem napisać do Was. Szukam roweru, ze sklepu (chce np. leasing lub raty) którym pojezdze po Wrocławiu ale dam tez rade jak pojade w Bieszczady. Myślałem o 29 (bo jezdziłem takim Canyonem i bylo spoko) no ale czy to ma sens ? 

Ktoś może coś poradzić? Jak sie do tego zabrac? Nie zawsze mam mozliwosc podjechac i sprawdzic jak na rowerze sie siedzi.

Przegladając tematy zaintrygował mnie rower ROSE (ktoś wrzucał, cena ok 800euro) ale troche obawiam sie kupna roweru przez wysyłkę. Ktoś może coś powiedziec o tych rowerach? 

Nastepie wpadl mi w oko rower z decathlonu 900 z widelcem Manitou. No ale to chyba tylko z tego wzgledu na niego popatrzylem, bo WOW widelec manitu, a taka nazwe slyszalem kiedys w profesjonalnym sklepie rowerowym. No ale nie zamykam sie na b twiny, jesli rower warto kupic - to prosze o feedback.

Rower procz tego ze ma fajnie jezdzic, ma mi sie podobac. Myslalem chwile o GT Avalanche (ale po 1 odradzono go w temacie, po 2 - no nie podobał mi sie)

Ile jeżdze ? Biorac pod uwage ze teraz jest lato to praktycznie co drugi dzien wsiadam na rower i krece kółko w około Wrocka jakies 50 km. Przez chwile nawet zastanawialem sie czy nie zostawic wheelera i kupic jakiegos na miasto z cienszymi kołami, no ale ..no jakoś nie.

podsumowujac > chcialbym kupic rower z super osprzetem by potem nic nie wymieniac, za małe pieniadze :D no ale wiadomo ze sie nie da :) Dlatego prosze Was, doswiadczonych bikerów, byscie cos poradzili moze takiemu męczybule jak ja :) Jeśli zapomnialem czegos waznego napisac, zwróćcie mi uwage i dopisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 900 z deca ma niezły amor ale  też poważną wadę w postaci napędu 1x. Po prostu zębatka 30 z przodu nie pozwala poszaleć i szybko biegu braknie, nawet na prostej drodze w mieście. PIszą, że można dać 32 ale to dalej lipa. Na góry też słabo, chyba że masz bardzo konkretną nogę. 
Jak chcesz 29 to bym patrzył na Meridę Big Nine 300 albo jeszcze lepiej (i drożej) 500. Albo Fakt, że w 300 amor nie jest tak dobry choć na okazjonalne góry pewnie starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 jak najbardziej ma sens. 

Problemem Decathlonu jest to że dopiero teraz wprowadza 29er, i to w wersji bardziej AM. 

Z tanich (ale sensownych) propozycji podrzuciłbym Unibike Flite 29 - na powietrznym amortyzatorze, napędzie 2x10, osprzęcie Deore - ma chyba wszystko co powinien mieć rower którego szukasz. Jeśli nie ten to rozglądałbym się za inną 29, kwestia tego która rama wpadnie Ci w oko. 

Byle napęd był 2x10, albo i 3x10 bo w sumie uniwersalność jest Ci na rękę. Jeśli chodzi o amortyzator - 100mm, sprężyna z tłumieniem wystarczy, ale skoro budżet pozwala na powietrze to czemu nie. Można też w rowerze tańszym i na osprzęcie powiedzmy Alivio/Deore zmienić amortyzator na Raidona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Twoim wzroście 29'er ma jak najbardziej prawo bytu. Oprócz wyżej wymienionych sprawdź polskiej produkcji Rometa Mustanga 1, dostępny zarówno w kołach 27.5 jak i 29". Posiada on osprzęt klasy Alivio/Deore na 30 biegach i amortyzator powietrzny Raidon od Suntoura. Jeśli chodzi już o wyższą półkę cenową to Popatrz na Grand Canyona AL 4.0 z RS Recon i Deore na pokładzie.

Jakiś czas temu jeśli chodzi o Rockridery to widziałem tylko jednego HT na kole 29 w ich ofercie. Możliwe, że nadal nic nowego nie dodali do oferty. Mieszkasz w dobrej lokalizacji, gdzie po prostu masz wiele sklepów z rowerami, warto trochę pochodzić i potestować kilka modeli różnych marek, dzięki temu wyrobisz sobie opinię na temat każdej z nich i po chłodnej kalkulacji na spokojnie podejmij decyzję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, ze pracuje dosc duzo i po prostu nie mam czasu na to by przejść te wszystkie sklepy rowerowe - dlatego ten post :) Zeby chociaz coś wybrać,  być bliżej niż dalej.

Wiem ze Decathlon celuje w mase i wypuszcza 27,5 nawet nie slyszalem by robili 29 wiec nie myslalem otym kole w tym rowerze akurat. Juz czytając coś tam wiecej wiem ze napęd 1x u mnie nie przejdzie.

A czy ktoś coś nt. tego sprzętu https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-1-bike-now-2660369 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 - Masz napęd pełne deore. Na plus. Kultura pracy i żywotność, jest jak dla amatora BDB.

- Piasty oczywiście grupę niżej, ale rozsądne Alivio.

- Amortyzator, no cóż szału nie ma, ale masz powietrzne coś z regulacją odbicia. ( takie minimum dla amatora, który czasem górki odwiedzi).  Ale masz tu przynajmniej na forum przedstawiciela który może go serwisować, usprawnić, ewentualnie zaproponować coś lepszego jeśli ten się zużyje. Oczywiście RS np. Recon byłby lepszy-trwalszy.... ale... droższy.

- geometria jak dla rowerku XC. wystarczająco dobra.

To jest dobry rower dla amatora za rozsądną cenę. Po prostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kipcior napisał:

Ten Rose jest naprawdę fajny. 3x10 to najbardziej uniwersalne co było, osprzęt i amor przyzwoity, a cena dobra jak za to co dostajesz. Można brać :)

Brac nie problem :D Tylko czy ktokolwiek miał kontakt z tymi rowerami np? Jak wyglada serwis obsługa? Bo jakos po prostu boje sie typowych sklepów internetowych. 
Rozumiem ze w PL nie ma opcji go przymierzyć?

 

dovectra - dzięki za informacje, a kim jest ten Przedstawiciel o którym pisałes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, szprotson napisał:

widzialem wczoraj. Z kim bym nie rozmawiał to odradza widelce S, no i wiadomo ze jest +1 do szybkości jak sie ma RockShocka czy cos znanego.

A przepraszam bardzo Suntour to jakaś marka-krzak? Rozmawiałeś z osobami które opinię na temat tego producenta wyrobili sobie lata temu i powtarzają bzdury które mnie osobiście podnoszą ciśnienie. Przez ostatnie kilka lat tak się rozwinęli że szkoda gadać. Wszystko możesz przeczytać albo dopytać @ACTIVIA

Takiego przedstawiciela jak on nie ma w Polsce żadna marka :)

A w zakładanym budżecie Raidon czy XCR to najsensowniejsza propozycja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z suntorem to jest taka sprawa, że na rynku wszystkie budżetowe konstrukcje to właśnie obskakuje suntour a w lepszych rowerach zwykle są RS, FOXy a ostatnio na szczęście coraz więcej Manitou i innych - tu suntoura ciężko znaleźć. Tak więc opinia bierze się z tego, że przytłaczająca większość ma doświadczenie wyłącznie z tanimi suntourami lub co najmniej średnimi widelcami innych producentów. Prawda jest też taka, że porównując widelce pod względem zastosowania bez patrzenia na cenę to suntour właściwie wygląda słabo lub bardzo słabo. Ale właśnie ma cenę adekwatną do możliwości i jak wspomniano powyżej w PL najlepszy serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu pies pogrzebany.

O RS-ach dyskutuje się: '' och, ten Recon to nie jest dokładnie Reba, więc czy jeśli wystartuję w MŚ to czy przypatkiem nie bede miał tylko srebra przez niego?"

 a o Suntour -ach.  "Panie , jaki jest najlepszy amor do mojego macrocasha z Tesco?,  Bo panie, chce mieć czerwony w zielone paski, i zeby się uginał i mam 3,5 zł na niego ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z drugiej strony RSy są przewartościowane. W poprzednim rowerze miałem Suntoura za tysiaka, a teraz mam RS za 1400. Różnicę w ich pracy było czuć, choć nie była jakaś drastyczna. Tyle, że to Suntour wypadał lepiej... Dopiero po serwisie/wymianie oleju RS zaczął pracować równie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim RSy (ale nie tylko) przychodzą (prawie) suche nawet jak kupujesz razem z rowerem.

Poza tym np. "odpowiednikiem" np. XCR Air za 450zł jest w RS XC30 silver solo air za 800zł. Raidon za 700zł to Recon Gold za 1400zł. Epicon/Epixon za tysiaka to taka Reba za 2k itd. Tyle, że w RS masz zawsze wartość dodaną w postaci nieco mniejszej masy, smarowania olejem, rozbieralnych tłumików, sprężyny negatywnej powietrznej, lepiej pomyślnych tłoków i ich uszczelnień itp. Tak więc z technicznego pkt widzenia jakaś różnica w cenie jest uzasadniona ale na pewno nie 2X. A ponieważ pomimo takiej ceny sprzedaż idzie świetnie to niższa cena z kolei byłaby nieuzasadniona ekonomicznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...