Skocz do zawartości

[Wymiana zestawu hamulcowego] Przewód hamulcowy w ramie


Michal2008

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

planuje za jakiś czas wymienić sobie hamulce w Merida Big Nine 500 Lite 2018.

Mógłby ktoś napisać krótką instrukcję jak to zrobić w przypadku tylnego hamulca? Przewód puszczony jest w ramie. Aby zdemontować stary hamulce trzeba wyjąć przewód przy klamce czy przy zacisku i jak wylać płyn? po wyciągnięciu starego hamulca trzeba go ponownie zalać czy może być bez płynu? i tak samo jak zamontować nowy hamulec?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Edytowane przez Michal2008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy klamce. Odkręcasz i zdejmujesz oliwkę/baryłkę (jak nie chce zejść to trzeba ciąć zaraz za nią). I teraz masz dwa rozwiązania z nowym hamulcem. Czasami można trafić na hamulec tylny sprzedawany jako zestaw do puszczenia w ramie (klamka jest oddzielona, zalana, zaślepiona i tak samo zacisk z przewodem - zalany i zaślepiony) w tym przypadku problemu praktycznie nie ma (oliwka jest już w klamce pod śrubą, nabity jest insert - po przewleczeniu przez ramę bez odkręcania czegokolwiek wyjmujesz żółty dynks z klamki, usuwasz czymś ostrym zaślepienie przewodu, wsadzasz przewód do klamki przez śrubę do końca i dokręcasz). W przypadku kiedy kupisz hamulec zalany i odpowietrzony ale połączona klamka z resztą to trzeba wpierw odkręcić przy klamce, obciąć za oliwką, zatkać wykałaczką przewód, puścić w ramie, odetkać, założyć śrubę, oliwkę, nabić insert i przykręcić do klamki. Potem odpowietrzyć.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp.

może głupie pytanie ale co to jest ta oliwka?

chcę kupić M6000 więc opcja druga.

Przy demontażu starego hebla jak odkręcę przewód od klamki, to go też zaślepić wykałaczką i można wyjmować czy przepchać strzykawką i wylać płyn od tłoczka w kierunku klamki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Najłatwiejszym sposobem na przeciągnięcie nowego przewodu przez ramę jest kupienie linki hamulcowej. Po odkręceniu przewodu od dźwigni obcinasz oliwkę z insertem. Potem wkładasz do przewodu linkę hamulcową aż dotrze do zacisku. Wyciągasz przewód trzymają linkę przy dźwigni.  Używasz linki do nawleczenia na nią przewodu który pchasz po lince przez ramę w stronę główki. Wyciągasz z gniazda, to wszystko. Podpinasz dźwignię, zalewasz płynem układ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...