Skocz do zawartości
dziordzio

[kaseta] Zmiana z 11-25 na 11-32

Rekomendowane odpowiedzi

dziordzio

Witam,
rower, jak w temacie tutaj specyfikacja.
W dużym skrócie: 

MANETKA P/T Shimano SL-R770-2/ 10
KORBA FSA Gossamer 50-34 Mega
KASETA Shimano CS-5700 11-25
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Ultegra-GS

Chcę wymienić kasetę 11-25 na 11-32.

Pytania:

  1. Czy przerzutka "obsłuży" taki zakres  ?
  2. Czy do wymiany są potrzebne jakieś specjalistyczne klucze ?
  3. Czy taka kaseta będzie odpowiednia:
    http://allegro.pl/kaseta-sunrace-10rz-11-32t-do-mtb-tanio-i6879760618.html
    http://allegro.pl/kaseta-shimano-10rz-cs-hg500-tiagra-11-32-i7147198236.html

Z góry dziękuję za porady.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dziordzio

W sumie 11-30 też by mi pewnie wystarczyło.
95% mojej jazdy to Mazowsze (Wawa głównie).

Jest tylko taki problem, że nie widzę kaset 10-rzędowych 11-30 w sprzedaży.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

No faktycznie, na 8,9,11 sp są, a na 10 sp nie ma ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

Spróbuj, 2 zęby przeważnie to tolerancja producenta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dziordzio

Tak pewnie zrobię.
Kupię którąś z tych z pierwszego posta (nie wiem czy się czymś różnią w ogóle, czy to tylko kwestia ceny).
Chyba, że ktoś ma jakieś inne sugestie - będę wdzięczny.
Tutaj znalazłem dyskusję na podobne tematy (ciut inna przerzutka):
https://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/933507-ultegra-6700-gs-cog-capacity.html
Ktoś pisze, że to zależy raczej od  łańcucha i jakiejś śruby B (tu nie wiem o co chodzi).

The 6700 rear derailleur will handle a 32t cog cassette *if* the chain is sized to the big-big method and the B-screw is turned in so the upper pulley doesn't bump the largest cog when in the lowest gear. I've done this on a variety of bikes. I've not tried a 34t cassette.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD

łańcuch po prostu musi być odpowiednio długi a śriba b to ta od regulacji kąta opasania/odległości gornego kółeczka od kasety.

Na mazowsze kaseta 10sp 12-30 w połączeniu z blatami z innego tematy 46/36 myślę, że byłaby wystarczająca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dziordzio

@RadziuGD - dzięki za wyjaśnienie.

Nie chodziło mi o to, że obecna konfiguracja (korba: 50/34 i kaseta 11-25) mi nie wystarcza.
Bo wystarcza.
Chodziło mi raczej o to, żeby używać (komfortowo) tylko jednej przerzutki z tyłu.
A z przodu jechać cały czas na mniejszej tarczy.
Praktycznie i tak to robię, ale łańcuch się krzyżuje i hałasuje na twardszych biegach.
Czyli takie naciągane 1x10.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Sylwester
      Przez Sylwester
      Z klamki hamulców Shimano XT M775 chyba zaczyna mi wyciekać olej z tłoczka przy klamce, z tego co doczytałem serwis jest raczej nimożliwy/nieopłacalny. Postanowiłem wymienić całe klamki, czy mogę zastosować klamki z innej serii? Np znalazłem za 100 nowe XT BL-T785, czy będą kompatybilne z tym zaciskiem ? Za około 100 pln też idzie kupić ZEE, ale pewnie technologia jest zbyt nowa więc zakładam że nie zgrają się. SLX to wydatek rzędu 120. Co doradzacie ?
      Edit: Klamek M775 nie biorę pod uwagę, bo nigdzie nie da się ich kupić, poza tym fajnie by było mieć klamki z system odpowietrzania z lejkiem.
    • kamusial
      Przez kamusial
      Witajcie,
      przeszkadza mi twarde stopniowanie napędu producenta (Marin Nicasio) przy wyższych prędkościach. Zestaw to claris 2x8, korba przód 50/34 (FSA Tempo contact 175mm), kaseta sunrace 11-32T.
      Przy jeździe na 50t przejście z 18 na 15 daje spory spadek kadencji. Dodatkowo 11 i 13 nigdy nie zobaczyły łańcucha - jeżdżę w 90% po płaskim. Zastanawiam się jakie mam opcje żeby zwiększyć użyteczny zakres biegów, na tę chwilę widzę takie warianty:
      1. zmiana 50t na coś mniejszego np 44t. Tylko szukam i szukam i nie znajduję blatu 110mm BCD na 8 rzędowy zestaw... :/ <- ktoklowiek widział?
      2. Zmiana całego zestawu: korba + suport (sztywny) + zębatka -> sporo kasy, ale może coś wezmę za obecną korbę i będzie sztywno
      3. zmiana kasety -> widzę że kasety są albo 11-28, albo 13-26. Chyba 13-26 będzie optymalnym wyborem choć czasem korzystam z 28 czy 32 w trudniejszym terenie. Optymalna byłaby 13-32, czy nawet 15-32 ale takich nie widziałem.
      4. kaseta 13-26 + przód 44t?
       
      Na szybko patrząc chyba najłatwiej zacząć od wymiany kasety na 13-26?
      Czy istnieją 8 rzędowe 13-32?
       
      pozdrowienia i dziękuję za pomoc
    • KlejnotNiluWielki
      Przez KlejnotNiluWielki
      Cześć szukam porady przy wymianie tylnej przerzutki która w dniu wczorajszym doznała brutalnego ataku ze strony kawałka sosny :) 

      Specyfikacja mojego roweru:
      Rozmiar ramy: M
      Widelec: SR Suntour XCT (skok 100mm, blokada skoku)
      Piasta przód: Joy Tech D041DSE
      Piasta tył: Joy Tech D042DSE
      Opony: Schwalbe Smart Sam 27.5"x2.1"
      Obręcze: Kross Disc 27.5"
      Przerzutka przód: Shimano FD-TY700
      Przerzutka tył: Shimano Altus RD-M370 SGS
      Hamulce przód: Shimano BR-M375 (tarczowy, mechaniczny, tarcza 160mm)
      Hamulce tył: Shimano BR-M375 (tarczowy, mechaniczny, tarcza 160mm)
      Dźwignie hamulca: SRAM FR 5 (mechaniczne)
      Manetki: Shimano Altus SL-M310 3x8
      Korba: Shimano FC-TY501 42/34/24T
      suport: FP-B902
      Łańcuch: Shimano CN-HG40
      Kaseta/Wolonbieg: FP-B902
      Kierownica: Kross Sport Components (aluminium, 720mm, 31.8mm)
      Wspornik kierownicy: Kross Sport Components (aluminium, S - 80mm, M - 90mm, L - 100mm, XL - 110mm, wznios -7°)
      Wspornik siodła: Kross Sport Components (aluminium, S/M - 350mm, L/XL -400mm, 27.2mm)
      Stery: FP-H816 1-1/8"
      Siodło: Kross VL-1353
      Chwyty: Kross Grip Propalm
      Pedały: FP-917N


      Chciałbym dobrać przerzutkę tylną, jeśli ktoś by był chętny pomóc i ma wiedzę na ten temat to poprosiłbym bo jestem totalnie zielony, cena 200-/+, po prostu żeby dłużej wytrzymała i była sprawniejsza :) dzięki z góry.
    • Igoryl
      Przez Igoryl
      Witam mam pytanie czy do roweru Grand rock 200 wstawie widelec SR SUNTOUR XCM V3? 
      A jeżeli nie to jaki widelec do 200zl. Pozdrawiam Serdecznie. 
       
    • majkel35
      Przez majkel35
      Witam serdecznie,
      Sytuacja dość nietypowa i potrzebuje Waszej pomocy. Tydzień temu znajomy podrzucił mi całe pudełko z częściami od amortyzatora Rock Shox Dart2, który nie był używany minimum 9 lat. Zabrał się za jego serwis, niestety słomiany zapał sprawił że mu się odechciało. Dysponuje w domu olejami Rock Shox PitStop 5WT i 15WT i postanowiłem poskładać wszystko do kupy - poradników w internecie jest multum, więc nie powinno być to problemem. Jednak pojawił się problem, bo nie wiem ile potrzeba oleju - większość plików ze strony SRAM przestało działać, a informacje na różnych stronach są bardzo rozbieżne i wszystko zależy od skoku amortyzatora.
      Czytałem że wychodziły w trzech wersjach 80,100 i 120mm - dobrze doczytałem? Zmierzyłem długość goleni do miejsca przetarcia i wychodzi około 112mm, czy to oznacza że jest to wersja 120mm ? Znalazłem coś takiego https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/rockshox/oil-chart/148 z czego wychodzi że 120mm wymaga 109ml 5WT i 10ml 15WT, jednak rok 2011 się nie zgadza, bo amortyzator ma minimum 8-9lat ... jestem w kropce.
       
       
      Z góry dzięki za pomoc

       
       
       
×