Skocz do zawartości
  • ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

      Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Klosi
      Przez Klosi
      Cześć,
      3 lata temu przez przypadek stałem się szczęśliwym posiadaczem pięknej szosy Specialized Allez (stasza generacja aluminiowa z karbonowym widelcem) - wcześniej jeździłem tylko na MTB. Robię na nim trasy po 50-80 km głównie w weekendy.
      Ostatnio kupiłem trenażer i wyszło, że tylne koło jest scentrowane, a po wizycie w serwisie, obręcz pęknięta i nie do naprawy.
      Oryginalna obręcz to Alexrims DA16 28" z kasetą Shimano Alivio CS-HG51 8rz 11-28, wentyl presto, hamulce V-brake, osprzęt Shimano Tiagra, jaka piasta/szprychy nie wiem.
      Chciałem po prostu kupić identyczny zestaw ale szukałem i wygląda, że już dawno nie jest dostępny.
      Znalazłem w archiwum dane aktualnej obręczy:
      Aleks obręczy aluminiowych "DA16"
      16-622 (28" x 1,75), czarna anodyzowana
      doublewall, ze wskaźnikiem, 550g, AV
      szerokość: 22,4mm, wysokość: 20,8mm 32 otwór
      Sam próbowałem coś znaleźć ale jestem w tych sprawach "lajkonikiem" i się gubię. Bardziej zależy mi na wytrzymałości obręczy oraz dobrej piaście, która jest szczelna i nie dostanie się do niej syf, niż na masie obręczy.
      Mam do was prośbę o pomoc we wskazaniu zamiennika, chciałbym kupić od razu gotowe koło. Budżet na koło 200-500 zł, górny jak naprawdę warto dołożyć przy moich przebiegach.
      Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
       
    • Gość Michał
      Przez Gość Michał
      Witam, 
      Posiadam jak w tytule obiekt muzealny typu Wheeler 2900 ZX Trail. Kocham ten rower i geometrię jego ramy, więc rady typu kup nowy rower darujmy sobie.
      Chcę kupić nowe tylnie dobre koło (w starym piasta chyba umarła, bo chrobocze i ciężko się kręci) do niego 26 cali z kasetą 8 (przerzutki w systemie 3x8). Czy każde o takich parametrach się nadaje, czy muszę coś jeszcze dodatkowego wiedzieć jak szerokość widelca tylniego itd.? Czy możecie coś polecić dla alley cata, który skacze z wysokich krawężników i czasem wybierze się w teren na łąkę czy do lasu. Byłbym bardzo wdzięczny o wasze rady i propozycje. Proszę o odpowiedź. Dziękuję
    • goorek
      Przez goorek
      Hej, Mam poczciwego, niezawodnego Lazaro V3 i już na jednym łańcuchu przejechałem blisko 5 tys. km.  Chyba już go powinienem wymienić bo lata mocno, kupiłem osłonę neoprenową bo obijał mi się. Ponadto pojawił się ostatnio problem z przerzutką tylną. Często nie łapie zrzucania niżej na słabsze, do przodu na większe idealnie wrzuca, ale jak jadę pod górkę i muszę zrzucać na mniejsze to staje się irytujące. To może być wina zużytego łańcucha? Jeśli wymieniałbym łańcuch to musiałbym od razu wymienić kasetę i zębatki do korby ( Shimano Acera fc t3010 to chyba można same zębatki dokupić?)?
      Obecnie w rowerze mam - Kaseta SHIMANO Alivio CS-HG3000 i Shimano łańcuch CN-HG53 i komplet taki wychodzi do 150 zł, ale z korbą to będzie sporo drożej.
    • Merxe
      Przez Merxe
      Witam,
      po chyba 3000 km chciałem w końcu wymienić korbę i kasetę.
       
      Problem:
      - kaseta i korba widać że wystarczająco zjechane
      - łańcuch przeskakuje wystarczająco często (1-3 razy na 8 km)
      - przerzutka przednia wchodzi topornie na 3
       
      Dane:
      - rower to http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=645
      - kaseta oryginalna 11-32T/9s: https://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/kasety/9-speed/kaseta-sram-pg-950-powerglide-ii-9speed-11-32t-9999.html
      - korba oryginalna: Truvativ ISOflow 42/34/24
       
      Czytając temat: 
      mam wrażenie, że wiem coraz mniej w miarę jak go czytałem więc zacząłem sprawdzać równe rzeczy i patrząc np. na tą stronę sklepu: https://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/korba-shimano-fc-ty301-42x34x24t-170mm-czarna-do-6-7-8-s.html (nie znalazłem tam mojej korby) widzę, że korba o tych samych ilościach zębów, tylko Shimano, jest kompatybilna z napędem 8s, a 9s już nie (czyli tak jakby moja korba nie jest kompatybilna z moją kasetą).
       
      Pytanie (a właściwie więcej niż jedno):
      1. czy w tym modelu roweru po prostu były zamontowane, niekompatybilne ze sobą, kaseta i korba?
      2. czy po prostu kupienie tej samej korby i kasety będzie najlepszym rozwiązaniem?
      3. czy może lepiej jest zainwestować w jakąś inną kasetę i korbę? Zaznaczam, że z roweru korzystam wyłącznie do jazdy po mieście - głównie do pracy.
      4. w temacie poniżej
      autor napisał "Wpadło mi do głowy, że może łańcuch jest za długi? Ma 114 ogniw a wg "metody matematycznej" powinien mieć 110 ogniw. "
      Nie liczyłem u siebie, ale czy jest możliwe, że oryginalny łańcuch jaki zamontowałem, jest nadal o kilka ogniw za długi? To ten łańcuch (114 ogniw):
      https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-shimano-deore-cn-hg53-pd3226/?v_Id=29712
      nie wiem czy to dobry łańcuch czy nie. Czy jest jakieś miniumum klasy łańcucha? (np. ten mój model to jeden z tych gorszych, na które nie powinno się patrzeć więc lepiej zainwestować w taki lub taki model?)
      5. Opcjonalnie - czy są jakieś oleje, które się stosuje pod pancerz linek stalowych? Czy to jest właściwie jakaś standardowa praktyka czy coś nieistotnego?
      6. Opcjonalnie - tutaj zapytam bo może wymiana korby i kasety to nie jest odpowiedni kierunek - czy jak ręce zaczynają boleć już po 10km jazdy to co to może oznaczać? Po kupieniu kiedyś gripów Ergon GP2 jest znacznie lepiej, ale nadal jest to odczuwalne i czasami musiałem jechać bez trzymanki by ręce odpoczęły. Czy to wina małego roweru? Rozmiar ramy to w końcu '26, a mam 182cm wzrostu. Może po prostu lepiej kupić nowy rower?
      Pozdrawiam
    • fakirek84
      Przez fakirek84
      Witam mam pytanie obecnie posiadam kasetę Shimano CS-hg80 11-28 9 rzędową  i po mału muszę szukać nowej kastety a HG-80 11-28 już nie są dostępne w sprzedaży , i dlatego kieruje pytanie do Was Bracia i Siostry jaka polecacie kastę 9 rzędowa tej samej klasy co HG-80 
      Ps: Hg-80 wytrzymała  pewnego roku 12500 km i przeskakiwała 
       
      Pozdrawiem
       
×