Skocz do zawartości
Loi4

[Amortyzator] Jaki amortyzator?

Rekomendowane odpowiedzi

Loi4

Witam, przymierzam się do złożenia roweru. Ma służyć 40% - asfalt, 60 % - ostrzejsze trasy.

Rama DARTMOOR PRIMAL 2015 

Hamulce: Hamulce Shimano SLX M675     

Tarcze:    ashima airotor 203 m + 180mm

Jaki amor do tego? Najlepiej 100 mm < 

Do tego możecie polecić jakieś łańcuch z wolnobiegiem, przerzutki ( tył, przód pokroju DEORE LX )

 

Kwota na taki rower ~3000 zł <

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Do tej ramy amortyzator zalecany o skoku 130-150mm. Co już masz bo za 3k nie poskładasz całego roweru na nowych częściach? Dobry amor do tej ramy kosztuje 1500-1800zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Loi4

Może być używany, jak najtanszy w przyszlosci zamierzam wymienic amortyzator, zalezy mi na mocnej i duzej ramie. Mocnych hydraulicznych chamulcach, dobre przerzutki tylne jak i wolnobieg max (9)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Loi4
Napisano (edytowane)

Jeszcze nic nie mam ale koła beda 26 

Edytowane przez Loi4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
Teraz, Loi4 napisał:

Jeszcze nic nie mam

No to szukaj lepiej używki, bo składanie zawsze wypada drożej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Loi4

To jaki gotowiec do 3k?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Loi4

Jaki najtańszy amortyzator do tej ramy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mesqueun

Cześć,

Około pół roku temu kupiłem używany rower Specialized Enduro Comp, taki jak tutaj:     https://www.pinkbike.com/buysell/1147535/     

Ma on założone stare amorki RockShox Judy XXL Long Travel, które przymierzam się wymienić i chciałem Was prosić o poradę. Wymagania jakie mam do nowego amortyzatora to: przede wszystkim musi pasować do tej ramy - 26 calowe kółka i (jeśli jestem w błędzie poprawcie mnie) 1 1/8 cala na sterze. Ma on być solidny, dobrze znosić jazdę po lasach i bezdrożach, a także nadawać się do zabawy na różnego rodzaju hopkach - czasem znajomy namawia mnie na skakanie po fajnych pagórkach na torze dla BMX. Natomiast nie musi on być ultra lekki - nie zależy mi na bardzo niskiej masie, ale już na wysokiej jakości i dobrych osiągach tak. Budżet to 1500-2000 zł z możliwymi delikatnymi odchyleniami. Zastanawiam się nad czymś takim: http://www.wiggle.co.uk/rockshox-sektor-gold-rl-dual-position-coil-forks/  tylko to akurat chyba jest na sprężynach, a wolałbym amortyzator powietrzny i chyba są powietrzne modele RockShoxa Golda. Co Wy o tym myślicie, może macie jakieś lepsze propozycje?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

To bardzo dobry amortyzator do takich zastosowań pomimo, że  sprężynowy. Cena jest z kosmosu ale koło 26" rządzi się swoimi prawami.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

No i weź pod uwagę że ten amor jest pod ośkę 15mm.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mesqueun

Ale te Goldy robią zarówno sprężynowe jak i powietrzne. Jakie są przewagi powietrznego nad sprężynowym i odwrotnie? Na który byście się zdecydowali?

11 godzin temu, sznib napisał:

No i weź pod uwagę że ten amor jest pod ośkę 15mm.

pod jaką ośkę ja powinienem szukać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Zależy jaka masz piastę. No i piastę przecież zmienić też można.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mesqueun

Dzięki. Muszę trochę poczytać i zgłębić temat, bo szczerze mówiąc nie wiem jaką mam piastę. Teraz rower stoi w serwisie (odpowietrzanie starych hamulców magura lousie fr 1999 i serwis tylnego amorka) jak go odbiorę to się przyjrzę kółkom, piastom i może dojdę do jakiegoś wniosku;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Powietrzny widelec można lepiej dostosować do masy użytkownik+rower. W tym przypadku nie jest to amortyzator do tłumienia nierówności kostki brukowej tylko do ostrej rypanki tak więc nie ma potrzeby pakować się w sprężynę powietrzną. Sprężyna stalowa jest prostsza i tańsza w ekeploatacji i ma lepszą (mniej progresywną) charakterystykę pracy.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mesqueun

Aha, dzięki za odpowiedź. Czyli jednym słowem do moich celów polecasz amortyzator sprężynowy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Dobra sprężyna nie jest zła, o ile jest dostosowana do wagi rowerzysty. Ja mam Foxa36 na sprężynie i pracuje zacnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mesqueun
Napisano (edytowane)

To już fajny amortyzator, trochę też kosztuje... Rozumiem, że to dostosowanie do wagi rowerzyty to już kwestia utawienia sztywności/twardości?

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Tak ale nie jest tak kolorowo bo ustawianie działa w bardzo wąskim zakresie. Może być konieczność wymiany sprężyny na inną. RS produkuje 3 twardości. Koszt sprężyny to 60-90zł.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mesqueun

Czy wymiana sprężyny we własnym zakresie nie jest skomplikowana? Bo w serwisie jak tylko słyszą, że trzeba rozbierać amortyzator, to zaraz wołają kosmiczne pieniądze...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Wymiana we własnym zakresie połączona z serwisem dolnych goleni (zalecany przed pierwszą jazdą) to jakieś 25-30min roboty. Z kolei tylko wymiana sprężyny to 3-5min.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mesqueun

Dzięki, to dobra wiadomość:) Podejrzewam, że też nie potrzeba do tego specjalistycznych narzędzi, ponad te standardowo używane przy rowerze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Napisano (edytowane)
W dniu 17.08.2018 o 14:58, mesqueun napisał:

Czy wymiana sprężyny we własnym zakresie nie jest skomplikowana? Bo w serwisie jak tylko słyszą, że trzeba rozbierać amortyzator, to zaraz wołają kosmiczne pieniądze...

Bo są "serwisy" i "serwisy". Gdybyś podjechał do takiego co ja mam w okolicy to by Ci wymienili na poczekaniu, pewnie nawet nie biorąc kasy :)

Edytowane przez skom25

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
43 minuty temu, mesqueun napisał:

Podejrzewam, że też nie potrzeba do tego specjalistycznych narzędzi, ponad te standardowo używane przy rowerze.

Klucz oczkowy w odpowiednim rozmiarze, coby korek odkręcić.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×