Skocz do zawartości

[Bezdętka] Koła szosowe no name, czy da radę bezdętkę zrobić


MacFly2

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem rower szosowy z kołami No Name, jak to określił jedno z moich znajomych koła musiała być składane przez kogoś. Oznaczenia brak zarówno o modelu jak i producencie.

Zastanawiam mnie przejście na bezdętkowe, gdyż średnio co 200-300 km łapie kapcia w tylnej oponie, głównie jest to przebicie w tylu igły. Powoli robi się to dość irytujące.

Wczoraj załatwiłem oponę o studzienkę. Więc wybrałem opony Ultra Sport 2, nie wiem czy dam radę z tymi oponami coś poszaleć.

Dwa na moich obręczach na jednej obręczy jest jakaś taśma, druga obręcz ma jakiś materiał. Rozumiem, że musiałbym to coś materiałowego i tą drugą taśmę wymienić + plus dwa wentyle.

No i standardowe pytanie czy dam radę to uszczelnić i czy jest sens wywalać dętkę?

IMG_1705.JPG

IMG_1709.JPG

IMG_1710.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej nic nie zrobisz z tym bo:

1 - potrzebujesz obręczy tubeless

2 - potrzebujesz opony tubeless (+250zł/szt)

3 - nawet nie próbuj zrobić z tego zestawu tubelessa, bo się zabijesz choć prawdopodobnie już w domu wystrzeli ci ta ultra sport z obręczy przy 5 czy 6 barach. 

4 - oczywiście potrzeba mleczka, wentylków i spec taśmy do tubelessów, to taka klejąca. Co ty masz??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj najwyżej jakąś zwykłą, cięższą dętkę (120g),  będzie z grubszej gumy więc trudniej o przebicie. Wiem też, że niektórzy podklejali opony od środka jakąś taśmą (izolacyjną?), która stanowiła substytut wkładki antyprzebiciiwej. No i kupuj opony treningowe, Conti ma takowe: 4 season i Gatorskin, Schwalbe Durano (jest też wersja z wkładką antyprzebiciową) itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ghetto Tubeless - jazda na patencie, wykorzystujące dodatkowo opaskę z rozciętej wzdłuż dętki, między oponą a obręczą. Umożliwia to uszczelnienie praktycznie każdej normalnej opony i obręczy. Co ciekawe, niektórzy (np. Jared Graves) stosują opaskę z dętki nawet w zestawach „tubeless ready”, ze względu na dodatkową ochronę opony przed dobiciem i łatwiejsze uszczelnianie.

 

Nie da rady tego ogarnąć na obręczach szosowych oraz oponach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...