Skocz do zawartości
ginqrwo

[napęd] Napęd 1x11 do roweru wyprawowego na Sram Force 22

Rekomendowane odpowiedzi

ginqrwo

Cześć, z uwagi na to, że nie znalazłem na rynku niczego co dokładnie odpowiada moim oczekiwaniom, zaczynam składać mój rower (commuter/adventure/rower wyprawowy) i myślę o napędzie 1x11 + tarczówki (najlepiej hydrauliczne, w zależności od budżetu).

Poza innymi podzespołami (sztyca, kokpit, koła itd.) mam korbę SRAM Force 22 53/39, do której najprawdopodobniej będę musiał dokupić szeroką zębatkę. Pozostałe podzespoły chcę kupić osobno na grupach/Allegro (mam tu na myśli tylną przerzutkę, kasetę, łańcuch, klamkomanetki i hamulce). Patrząc po allegro i grupach sprzedażowych, kupno osobnych podzespołów wyniesie mnie ~2100 złotych (gdzie koszt samych klamkomanetek to około 1000 złotych).

Celuję w:
- 11 rzędowa kaseta szosowa Sram PG-1170 
- łańcuch SRAM PC-1130 11-rz. + Spinka 120 ogniw 
- przerzutka tylna SRAM Force 22 11-sp krótki wózek
- hamulce TRP SPYRE C i tarcze Shimano Deore SLX SM-RT66 160mm
- klamkomanetki Sram Force CX1 Cycloross przełajowe 1 x 11

Swoją drogą, czy przy zakupie tych podzespołów, powinienem szczególnie zwrócić na coś uwagę? Z tego co czytałem (a więc jak najbardziej mogę być w błędzie), powyższy zestaw powinien ze sobą dobrze współpracować. Szczerze, to nie mam pojęcia jak zapatrywać się na kwestię linii łańcucha i jego długości?

Z tego co rozumiem, dla grupy Force 22 gdzie chcę mieć napęd 1x11, muszę mieć klamkomanetki SRAM, które w ogóle obsługują kasetę z 11 tarczami, czyli albo Force albo Red z nowszych generacji? Do tego dochodzi kompatybilność z hamulcami...

Macie jakiś pomysł, jak trochę oszczędzić na tych klamkomanetkach? Próbować kupić osobno lewą i prawą taką samą? Próbować kupić zestaw od razu z hamulcami? Kupić same klamkomanetki? Kupić tylko jedną klamkomanetkę, a drugą tylko klamkę hamulcową?

Będę wdzięczny za pomoc, pozdrówki!

Foto dla atencji, na tej ramie składam swój rower.

 

 

34183881_252247632004611_3891355084457508864_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mateusz30

Kaseta szosowa do napędu 1x11 słaby pomysł. Przerzutka z krótkim wózkiem nie ogarnie większej kasety.

Tańsze manetki to apex.

 

Rower wyprawowy, to taki na którego prędzej, czy później wpierdzielisz ładunek i... będziesz pchać zamiast jechać.

Wyprawowy rower powinien mieć napęd 3x8 lub 9 z max dużą kasetą. Od schimano. Dostępność części, zakres i dużo niższa cena.

Nawet przy niewielkim nachyleniu z ładunkiem na tym co proponujesz zwyczajnie nie podjedziesz. Po załadowaniu roweru gratami będziesz głównie jechać na młynku.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Tańsze od Force w pierwszym stopniu to Rival ;), oczywiście Apex też jest tańszy od Force ale po drodze jest też tańszy od Rival. 

Kupić razem czy osobno ... w polszy generalnie jest problem z dostępnością SRAM`a na rynku.
Trzeba szukać i polować ... np na OLX udało mi się dorwać sprzedającego który miał zestaw klamkomanetek Force 22 2x11 i lewą manetkę hamulca, udało mi się dogadać aby zrobił z tego zestaw 1x11.
Goła lewa manetka hamulcowa od klamkomanetki  niczym się nie rożni jest tylko "wybebeszona" z mechanizmu zmiany przełożeń w ostateczności możesz to zrobić sam.

Różnica w cenie osprzętu na hamulcach hydraulicznych do tego na hamulce ciągnięte linką jest na tyle duża że ja osobiście poszedłem drogą TRP Spyre ... Spyre C to to samo co zwykły Spyre. Wersja C jest na stronie producenta opisana jako OEM to co jest dostępne na rynku jest najprawdopodobniej z demontażu lub wyciek z montowni rowerów.

U SRAM`a 11 rzędów obsłużysz od Apex`a przez Rival, Force po Red masz dowolność wyboru. Oni nie mieszają z ciągiem linki jak Japończyki ... bez trudu klamkomanetki szosowe połączysz też z przerzutkami serii X w MTB.Jak kupujesz przerzutkę to kup od razu dedykowana dla 1x11 z dłuższym wózkiem żeby zabezpieczyć sobie obsługę kaset +32T.
Prawa manetka serii 22 od tych do 1x11 różnią się tylko nadrukiem, wczoraj wyregulowałem manetkę Force 22 na przerzutce Rival 1 w swoim przyszłym rowerze.

Finalnie u mnie będzie siedział zestaw klamkomanetek Force 1x11 przerzutka Rival 1 i hamulce Spyre C z tarczami Avid HS1 ... do tego łańcuch KMC X11, kaseta Shimano SLX 11-40T i korba Rival 1 42T.  Taki zestaw kosztował mnie właśnie okolice twoich 2100 zł ... bez korby wyszło 1650 zł. Sprzęt nowy (przerzutka, łańcuch kaseta, tarcze) / zdemontowany z nowego roweru (korba, klamkomanetki) / mało używane stan igła (zaciski hamulca).  
Dlaczego kaseta SLX ... mają najlepiej zestopniowany najczęściej używany środek zakresu kasety przy wciąż dobrej cenie .

Słowem jesteś blisko tego co ja składam jak chcesz poznać więcej argumentów dlaczego tak a nie inaczej wybrałem, masz wątpliwości pytaj śmiało.

Pozdrawiam 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
16 godzin temu, ginqrwo napisał:

mój rower (commuter/adventure/rower wyprawowy) i myślę o napędzie 1x11

No właśnie, Kaseta 11-42 to w sumie odpowiednik Alfine 11.

Taki napęd 1x11 ,jak dla mnie do turystycznego, trekingowego, miejskiego rowerku jak znalazł.

Do górskiego, prawdziwego - trochę za mała rozpiętosć przełożeń jak dla mnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×