Skocz do zawartości

[3000zł] Gravel - jako rower uniwersalny


Matiso

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukam roweru dla siebie, mam 195cm wzrostu, 98kg wagi. Potrzebuję roweru z dużą ramą (60cm min.). A przede wszystkim do czego potrzebuję roweru?

Głównie poruszam się po mieście, czasem po bezdrożach, zdarzy się również dłuższy wypad po drodze asfaltowej w weekend. Może nie tyle po mieście co jeżdżąc po asfalcie na dłuższych odcinkach brakuje mi różnego chwytu na kierownicy. Próbowałem kiedyś stosowania różnych chwytów i mógłbym to tego wrócić ale chciałbym też spróbować czegoś w końcu z kierownicą barankową. Posiadałem kiedyś 2 różne rowery, jeden do miasta i jeden poza i kiepsko się to sprawdzało, bo nie zawsze użytkowałem jeden i drugi rower w tak samo (miasto  - krawężniki, nierówne kostki, kiepskie drogi, poza już lepiej)

Przede wszystkim zwróciłem uwagę na rowery typu gravel (chyba, że ktoś mnie od tego odwiedzie) z tego względu, że posiadają kierownicę barankową i mają możliwość założenia szerokiej opony - tak chciałem zrekompensować brak przedniej amortyzacji. Szosówka i rowery typu fitness z wąskimi oponami odpadają, miałem kiedyś Romet Mistral Urban City i kiepsko się sprawdził, bardzo odczuwałem kiepską powierzchnię, po której jechałem na tak wąskich oponach.

Jestem otwarty na propozycje, jeśli ktoś zaproponuje jakiś rower MTB to nie ma problemu, nie musi być koniecznie rower z barankiem i brakiem przedniej amortyzacji.

Budżetu niestety nie zwiększę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krotko i na temat  Marin Muirwoods 29er. Kierownicę założysz jaką chcesz, mi zamiast fabrycznej pasowała gięta Kore XCD 1 z wzniosem 25mm wraz z gripami Accent Silicon i rogami Accent Arrow.

Fabryczna korba na kwadrat Suntour xcr6 (nie dotykać, oprócz ściągacza -jedne wielkie ścierwo) zmiana na Shimano FC-M521octalink, przerzutka przednia poszła won (to znaczy na sprzedaż jaki i inne zdemontowane komponenty) i docelowo siedzi Shimano Deore FD-M590.

Poza tymi modyfikacjami napędu oczywiście zmiana opon na 29ER czyli Conti Race King 2,2 i 2,0. Manetek i tylnej przerzutki jeszcze nie ruszałem ale i tak nówki deore czekają na swoją kolej, poza tym pancerze przerzutek w kolorze zielonym, zaciski kół typu bolt, wymiana siodła.

Na Twój wzrost rama XXL, sam jeżdżę na Xl a mam 184cm i 100kg .Do tego w Marinie mocowanie bidonów, błotników, bagażnika, sakw na przód i tył, kierownicę jest banalne, proste i intuicyjne. Słowem rower na ramie i widelcu Cro-mo za niewielką kasę ( mój kosztował 1875 pln z 2017 ) w dodatku uniwersalny, w miarę lekki, wszechstronny i wytrzymały.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Track, mógłbyś podesłać na PW lub tu na forum jak taki rower wygląda w realu?

@ariensis, pisałem do sklepów internetowych, gdzie mają w ofercie dostępny model Aspre lub mieli i jak się okazuje albo nie ma tego na stanie albo jakiś błąd w ofercie, bo nie ma tego jeszcze niby...

Właśnie szukam roweru, gdzie wejdzie taka opona 2.0" chyba taki uniwersalny rozmiar jak na miasto, leśne ścieżki i jakieś wypady poza miasto. Zastanawiam się właśnie nad Marin Muirwoods 29er, a Marin Nicasio - trochę tylko rama mi się nie podoba :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Matisotak, Gravele trzeba "łapać w locie", raczej nie w sklepach internetowych, ja np. wpłaciłem zaliczkę i czekam, mam mieć swojego nowego gravela 25 czerwca, z tym że Rometów faktycznie nie ma na rynku, czas oczekiwania na gravela Meridy to 2-3 miesiące, więc łap co jest lub poczekaj na sezon 2019.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...