Skocz do zawartości
Verr

[upgrade?] Kross Level A3 - prośba o rady

Rekomendowane odpowiedzi

Verr

Cześć Wszystkim!

chciałbym Was zapytać o radę. Otóż posiadam Kross'a Level A3 z 2012 roku (specyfikacja: https://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a3 ).

Okazało się, że jednak zamiary trochę minęły się z rzeczywistością i po górach niestety nie jeżdżę (mimo szczerych chęci). Prawda jest taka, że użytkuję rower głównie w miejskiej dżungli ze sporadycznym zjazdem na leśną czy szutrową drogę (nie są one bardzo wymagające ale przyznam, że to sprawia mi największą radość). 

Można powiedzieć, że po dłuższej przerwie znów wkręciłem się w jazdę na rowerze (a jeszcze żona ciągle chce jeździć więc tym lepiej) i zastanawiam się, jak by tutaj ulokować jakieś pieniążki coby jeździło się lepiej :). Na chwilę obecną, przejechałem na rowerze 800km i można powiedzieć, że oprócz jednego czyszczenia i smarowania łańcucha, przy rowerku nie było nic robione.

Zastanawiam się, czy przerabiać jakoś rower na bardziej crossowy (i czy w ogóle jest to opłacalne) czy może jednak... pomyśleć o sprzedaży i kupienia czegoś innego (rower nie jest zniszczony, więc może nie ma sensu go sprzedawać?).

Ewentualnie, podpowiecie co warto wymienić w takim Krossie na start? Dodatkowo, będę musiał niedługo zmienić opony i tutaj znów - może coś bardziej szosowego ale co też nada się na jakieś leśne ścieżki?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Pozdrawiam! 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Wrzuć węższe opony, dajmy na to 1,75 albo 1.90 i jeździj na nim jak ci pasuje. Jak dla mnie nie ma sensu inwestować w crossa bo strasznie dużo nie zyskasz, jak zmieniać to albo na szosę albo gravela, ale tu już tak z 2-3 tys. musisz liczyć minimum.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Verr
13 minut temu, Piter233 napisał:

Wrzuć węższe opony, dajmy na to 1,75 albo 1.90 i jeździj na nim jak ci pasuje. Jak dla mnie nie ma sensu inwestować w crossa bo strasznie dużo nie zyskasz, jak zmieniać to albo na szosę albo gravela, ale tu już tak z 2-3 tys. musisz liczyć minimum.

Dzięki, jakieś propozycje opon? :) 

Czyli jednak szosówkę lub gravela polecasz? Crossowy nie będzie miał sensu? A takie rowery na jakichś bardziej piaszczystych drogach się nadają? 

Może najpierw zmienię opony, żeby się nie okazało, że wydam pieniądze a tu bęc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Proponuję zmienić opony na marathon plus (~stówka za sztukę) ew. road cruiser (poniżej 50/szt) o szerokości 1,75 i zjeździć to co masz. Przesiadając się na to co nazywa się w naszym kraju rowerem crossowym praktycznie nic nie zyskasz (ani to lżejsze ani bardziej poręczne).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Crossowy rower to takie wygodniejsze mtb, przy czym dalej masz kowadło z przodu i dość szerokie opony. Realną różnicę (czyt. wartą wydania pieniędzy) uzyskasz dopiero w szosie albo gravelu. Masz sztywny widelec, czyli na starcie tak z 1,5 kg mnie, cud świata czyli baranek oraz bardziej sportową pozycję. Jak chcesz jeździć po piaszczystych drogach to celuj w gravela, oczywiście kosztem asfaltu. Zastanów się dobrze jak chcesz jeździć. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No są prawdziwe crossy, które są sporo lżejsze od mtb ale to trzeba trochę siana wyłożyć i w pl sklepach raczej się tego nie spotka na ekspozycji. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×