Skocz do zawartości
slazakmtb

[porównanie] Trek Procaliber 6 VS Trek X-caliber 9

Rekomendowane odpowiedzi

slazakmtb

Witam,

Chciałbym poznać Waszą opinię na temat dwóch, poniższych rowerów:

1. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-6/p/21816/

2. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/21709/

 

Te dwa rowery dzieli cena/różnica około 1000zł. Z tego co wyczytałem, różnią się:

- amortyzatorem

- korbami

- brakiem rozdzielacza IsoSpeed w x-caliber

- lekko geometrią

 

1. Czy to wszystkie, znaczące różnica a może ja jako amator, nie dotrzegam innych, ważnych różnic?

2. Czy powyższe zmiany są warte tego, aby dopłacić 1000zł do Procalibra?

 

Z góry dziękuję za Waszą pomoc / opinie na temat tych rowerów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

A łączą gówniane hamulce...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
slazakmtb

@Dezent zgadza się.

Co polecasz zatem z hardtaili do około 6000zł? Kolejny model do researchu nie zaszkodzi :)

Dzięki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

W tych pieniądzach to w każdym będą słabe heble. Po prostu trzeba od razu wymienić na lepsze. Tyczy się to również kół. Nic na to nie poradzimy, taka polityka kochanych producentów. Zamydlą Ci oczy lepszym amorem lub przerzutkami, a reszta z najniższej półki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Akurat amortyzator jest znacznie droższy od hamulców, wiec ja mając do wyboru rower z Rebą i hamulcami Altus, a taki sam z hamulcami SLX ale amortyzatorem XC30 wybiorę jednak ten pierwszy.

 

@slazakmtb ja bym wybrał Procalibra o ile budżet na to pozwala - ma nowocześniejszą i bardziej zaawansowaną ramę + trochę lżejszy amortyzator.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pejot1975
Napisano (edytowane)
55 minut temu, Dezent napisał:

W tych pieniądzach to w każdym będą słabe heble. Po prostu trzeba od razu wymienić na lepsze. Tyczy się to również kół. Nic na to nie poradzimy, taka polityka kochanych producentów. Zamydlą Ci oczy lepszym amorem lub przerzutkami, a reszta z najniższej półki.

Chyba, ze wybierzesz Rose i zaakceptujesz zewnętrzne prowadzenie linek ;) Osprzęt mają bardzo dobry. 

Ten rower można wyrwać za 6500 a moze coś mniej.

 

 

Edytowane przez Pejot1975

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
slazakmtb
Napisano (edytowane)

Znazłem jeszcze jedną ofertę Cannondale: https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-wyprzedaz-rowerow-2017/gorskie-sztywne/f_si-3

Ten rower można znaleźć już za niecałe 6000zł (czyli coś pomiędzy X-Caliber a Procaliber)

Słyszałem wiele dobrego na temat F-SI.

Potwierdzacie?

 

Swoją drogą - dziś mierzyłem Procalibra i mam wrażenie, że pozycja jest "zbyt wyścigowa"/pochyła ( + prosta kierownica to chyba coś co nie bardzo mi odpowiada).

Może poszukując "uniwersalnego roweru górskiego", powinienem patrzeć na inną serię Treka/Cannondale? (bardziel trailowe?)

 

Karol

Edytowane przez slazakmtb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
slazakmtb

Wydaje mi się, że muszę na nowo zweryfikować to, gdzie jeżdzę i gdzie mam zamiar jeździć.

 

Na dzień dzisiejszy 20% to asfaltowe ściezki, 50% leśne ścieżki / bardzo łagodne szlaki, 30% mocniejsze zjazdy i podjazdy.

Na pewno nie planuję startu w maratonach/wyścigach itd.

 

Tak naprawdę w 70% przypadków, zależy mi na komforcie jazdy, bardzo dobrym tłumieniu drgań, pewnosci za kierownicą a nie na szybkości.

Lubię także, jak coś kupuję zainwestować od razu w lepszy sprzęt.

 

Mam wrażenie, że na rynku pojawiło się tyle kategorii "górali", że ciężko mi już określić jaki "typ" jest dla mnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bimmer

treki będą raczej z grupy tych o długich ramach - czy to procaliber czy x-caliber, będzie trzeba się położyć. Cube, canyon są krótsze 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • sebrion
      Przez sebrion
      Witam, sezon 2019 już niebawem więc czas wymienić swojego leciwego krossa na coś nowego i tu moje pytanie do was, co według was wybrać
      Treka:
      https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/23156/?colorCode=grey
      Krossa:
      https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-7-0
      Merida:
      https://www.rowerymerida.pl/produkt1655/bignine-500-lite-rower-merida.html
      Rower ma służyć do wycieczek w terenie, wypadu w góry i startach w maratonach a może i do XC
    • marcelk
      Przez marcelk
      Hej
      Mam pytanie, odnośnie ustawienia siodła i podłoża. Otóż, zmierzyłem sobie wewnętrzną długość nogi według poradników na necie.
      Problem jest taki że nie potrafię wsiąść na rower z ziemi na siodło(chyba że obniżę to co wymierzyłem o kilka centymetrów), tylko muszę najpierw stanąć okrakiem nad ramą, ruszyć pedałem i dopiero mogę usiąść na siodełko. Mierzyłem się do rowerów premium, których ramy są dopasowane do niższych osób(trek, specialized, wszystkie w rozmiarach S)
      Sprawa się tyczy 27,5 i 29. Pytanie czy to jest normalne? Czy na waszych ustawieniach wysokości sztycy, siedząc na siodle potraficie dotknąć podłoża palcami stóp i utrzymać rower w linii prostej? Może to kwestia mojego niskiego wzrostu 172cm, lub zawsze źle mierzyłem rowery próbując wsiadać w zły sposób. Jeden sprzedawca ostatnio mi powiedział, że 29 są coraz wyższe i jeżeli potrafiłbym dotknąć ziemi stopami to oznaczałoby że siodło jest za nisko. Zawsze biorę rozmiar najniższy - S i mam troche luzu nad ramą.
      Za rady dziękuje bardzo.
    • Snowb
      Przez Snowb
      Witam, przymierzam się do zmiany roweru i po wstępnej analizie stanęło na wybór pomiędzy modelami Trek 520 2019 i Fuji Touring Disc. 
      Za Trekiem dla mnie przemawiają absolutnie klamkomanetki, nigdy nie jeździłem na bar-endach, na tylnim bagażniku będę miał zamontowane siodło z dzieckiem i zależy mi na bezpiecznym i wygodnym podróżowaniu/obsłudze roweru. Raczej nie będziemy jeździć na jakieś totalne bezdroża z dala od cywilizacji więc niezawodność nie jest dla mnie aż tak kluczowa. Dodatkowo do Treka mogę też zamontować grubsze opony, a nie przepadam za jeżdżeniem na zbyt ciękiej oponie + nie jestem specjalnie lekki (95kg). Minusem tutaj jest oczywiście cena. 
      Fuji wydaje się mieć jedynie dwa mankamenty w stosunku do Treka, tj. bar-endy no i znacznie mniejsze możliwości włożenia grubszej opony. Z opinii użytkowników wynika, że max to 700x38c i jest wtedy już dosyć ciasno, choć spokojnie można jeździć. Z drugiej strony jak patrze, to np. osprzęt w Fuji jest zdecydowanie wyższej klasy niż w Treku, a cena jest znacznie niższa, to jakieś 1400 zł różnicy. 
      No i Treka nie da się nigdzie, ale to nigdzie kupić, potrzebuję rozmiar na wzrost 190cm i muszę czekać do końca stycznia 2019 ;(  A Fuji nowy model mogę mieć już w październiku.. 
      Czy waszym zdaniem opłaca się doinwestować do Treka?
    • morfish
      Przez morfish
      Sytuacja wygląda następująco:
      Rower jest w kartonie, jutro idzie do poskładania u autoryzowanego sprzedawcy, bo bez tego niet gwarancji.
      Wygrałem bo piłem RedBulle z Biedry
      Specyfikacja na stronie Treka, kolor Matte Black, rama 18,5. 
      https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-7/p/23444/?colorCode=black
      Chcę na nim zrobić 300-500 km we wrześniu, więc będzie dotarty i z historią.
      Chciałbym minus 10-15% od ceny sugerowanej 4399, można negocjować.
      Czerwony Jamis z garażu też for sale.
    • luin
      Przez luin
      Witam, 
      Zapraszam do zakupu mojego fulla. Szczegóły w https://www.olx.pl/oferta/trek-fuel-ex-6-26-zadbany-bogato-wyposazony-po-pelnym-serwisie-tychy-CID767-IDv1jm5.html
      Dodam tylko, że aktualny właściciel ma 186 cm wzrostu, także rower będzie spokojnie pasował na osoby o wzroście 170-188.
       
       
×