Skocz do zawartości
mmiloszekk

[Do 3800] Gravel/fitness z ramą jak w Giant anyroad lub fastroad

Rekomendowane odpowiedzi

mmiloszekk

Cześć! 

Szukam roweru typu fitness lub Gravel, wszystko będzie zależało od wygody pozycji oraz możliwości zainstalowania wezszych kół do Gravela lub szerszych do fitness, rower ma być jak najbardziej uniwersalny. 

Mam kontuzje ręki z ograniczonym zakresem ruchu, na stałe. (patrz - >moje stare tematy). 

Jeśli chodzi o moje typy to są to:

GRAVEL: Giant Anyroad 2 

Fitness: Giant fastroad slr 1, 

Specialized Vita Elite

 

Na giant fastroad miałem przyjemność jeździć przez 2 tyg czasu, dlatego uważam że jest to idealny wybór dla mnie, przez kontuzję nie obciążam kręgosłupa, barku czy łopatek, 

 

Za powyższymi rowerami nie przemawia moim zdaniem tylko cena.. :/

Pod uwagę biorę rowery używane, ale nie wyeksploatowane. 

Szukam alternatyw dla powyższych, z podobną geometrią ramy za lepszą cenę. 

Czekam na propozycje i zapraszam do dyskusji! 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mmiloszekk
43 minuty temu, chopmaz napisał:

Widziałem tą ofertę. 

Jestem niski mam 169cm wzrostu, obawiam się, że M może być dla mnie za duży.. W przekroku mam 75cm

Z racji ograniczeń ręki chyba powinienem wziąć S.

Co więcej bardziej chodziło mi o modele, które mają podobna lub taka sama ramę, a lepsze podzespoły za te same pieniądze, bo tak jak napisem wyżej, giant anyroad to chyba trochę przesadzona cena jak za te podzespoły. 

Swoją drogą.. 

Lepszy anyroad 1 czy 2? W tej najprostszej specyfikacji? 

2015 to nie jest stary model? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chopmaz

Przy 169 cm to rzeczywiście S mogłaby być lepsza, ale też warto przymierzyć jeśli jest taka możliwość.

Co do ramy Anyroad to sam jestem ciekaw czy znajdzie się jakaś wygodniejsza w gravelach. Z tego co widziałem to większość innych ram jest o bardziej sportowej geometrii.

Moim zdaniem cena tego roweru nie jest przesadzona. Przesadzona jest w Anyroad 1 z 2018 - katalogowo 6000 bez złotówki. 

Anyroad 1 to model wyższy od 2. 

Tak, to jest stary model, właśnie z roku 2015 :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mmiloszekk

Fajna propozycja, przyglądałem się temu rowerów, oglądałem jakieś recenzje i wszystko na +, ale pozycja jest za bardzo sportowa chyba.. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pitof

Ten rower ma mostek o kącie wzniosu 12 stopni, więc pozycję na nim trudno nazwać sportową.

Widzę, że bierzesz pod uwagę model AnyRoad. Czy kontuzja twojej ręki pozwala w ogóle na korzystanie z dolnego chwytu na baranku w tym rowerze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mmiloszekk

Fajna propozycja, przyglądałem się temu rowerów, oglądałem jakieś recenzje i wszystko na +, ale pozycja jest za bardzo sportowa chyba.. 

Raczej tak, po prostu mówiąc w skrócie ręką jest nieco krótsza, co za tym idzie będę musiał nieco bardziej się pochylić, żeby sięgnąć.. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Yodziash

Moja uwaga a propos Sirrus'a - kilkanaście razy już widziałem ten rower na mieście w akcji i moim zdaniem ma on bardzo rekreacyjną geometrię, wręcz crossową, ludzie siedzą na nim bardzo wyprostowani, jak nie na rowerze fitnessowym (nie wiem co tam wynika z cyferek).

Właśnie przymierzam się do polecenia roweru kumplowi i jest to jedna z opcji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • garyandfisher
      Przez garyandfisher
      Witam.
      Przymierzam się do wymiany kół w moim Roninie - w tym roku stuknęło im 7000 km. Zastanawiam się, czy szukać części i coś składać, czy wybrać coś z oferty gotowców. Standardowo koła 28' szpilka i hamulce tarczowe. No i jeszcze pytanie o piasty - maszyny czy kulki ? Budżet około 1000 zł. Dzięki za zainteresowanie ;)
    • zukikiziu
      Przez zukikiziu
      Serwus,
      Sprzedam nową (po wymianie gwarancyjnej) ramę+widelec znanego i cenionego roweru Author Ronin
      Frameset pozostaje na gwarancji do 29/01/2021
      Rama jest w wersji "czerwonej" nie "rudej". Rama została inaczej przygotowana do malowania niż wersja "ruda", dzięki temu ma być całkowicie odporna na rdzę spod lakieru. 
      Po wymianie niestety nie otrzymałem śrubek na widelec i koszyki. Wygląda, że śrubki montowane są oddzielnie.
      Rozmiar 52 z tabeli Authora pod wzrost 168-178cm
      Waga ramy 2040g
      Waga widelca 1224g
      Cena 1900zł do negocjacji.

      W zestawie jest:
      -rama+widelec
      -nowe stery+gwiazdka
      +jak znajdę to również zacisk sztycy. Rozmiar zacisku to 28,6 dlatego też jest ciężki do kupienia.

      Link do zdjęć znacznie wyższej jakości:
      https://flic.kr/s/aHsmq77Pch

      Link do specyfikacji (roweru)
      http://pl.author.eu/adventure/gravel/author-ronin-2018-ua42901301-1154
      Link do ogłoszenia na OLX:
      https://www.olx.pl/oferta/author-ronin-frameset-rozmiar-520-52-gravel-stal-endurance-CID767-IDxhQ1a.html

      Możliwość oglądnięcia w Rzeszowie jak i wysyłki na terenie kraju.

      Zapraszam do kontaktu.
    • grzechu1984
      Przez grzechu1984
      Witam.
      Po długim zwlekaniu wreszcie zakładam temat o ramie z gianta xtc advanced 2018r.
      Jest to rama z roweru pod linkiem https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-3-ge
      Regulowane haki mają na celu umożliwienie włożenia kół 29 oraz 27+
      niestety rower nie umyty za co przepraszam, w przypadku pytań pisać , mogę zrobić dokładniejsze foty
       
       
      Foto nr 1 

      Foto 2 haki z lewej strony - aby zmienić pozycję haka należy odkręcić oś koła ( imbusem ) oraz dwie śruby ( srebrne imbusowe ) sama regulacja haka odbywa się poprzez kręcenie śrubą znajdującą się w środku każdego haka. Jak widać hak jest zarazem mocowaniem zacisku hamulca.

      Foto 3 haki z prawej strony - tutaj mamy tylko jedną śrubę do odkręcenia ( srebrna imbusowa ) aby poluzować hak . Oczywiście wcześniej należy wykręcić oś, hak reulowany jest zarazem hakiem do przerzutki

       
       
      Foto 4 - Wykręcanie osi , To jest lipa, zawsze trzeba mieć imbus ze sobą.

      Foto 5 - Ośka, docisk posmarowany smarem aby nie rył ramy podczas dokręcania

      Foto 6 - Prawy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna

      Foto 7 - Prawy hak - otwór do regulacji położenia haka

      Foto 8 - Lewy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna

       
    • porywacz_zwlok
      Przez porywacz_zwlok
      Witajcie. Po dwóch dekadach przerwy od miesiąca zarażony jestem pedałowaniem i nie wiem jaki powinien być mój następny krok. Jakieś plany mam, ale bez sugestii zakładam ten wątek, bym mógł posłuchać mądrzejszych od siebie ludzi. Może moje plany są złe w założeniach, więc trzeba będzie dzięki wam je zmienić.
      Sprawa wygląda następująco, otóż mieszkam przy puszczy zielonce i większość pokonywanych tras jest związanych z moją małżonką. Kupiłem MTB'ka, który szaleństwem jakości nie jest ale też nie można go zakwalifikować do najniższej półki. Żona ma rower crossowy damski author'a i jest bardzo zadowolona. Celem żony jest oczywiście praca nad ciałem i nasze wycieczki miały być spokojną turystyką. Troszkę podkręcam nasze wypady, ale tutaj czuję niedosyt i tutaj się zaczyna właściwa część rozmyślań. Śmigamy kilka razy w tygodniu po 15 - 30km po leśnych duktach, ale treścią tego wątku są jednorazowe w tygodniu, ciężkie wypady bez żony. Jednym z rozważanych ale najmniej pasujących mi kierunków jest wymiana MTB'ka na coś naprawdę mocarnego i rzucanie się na naprawdę ciężki teren z jazdą. Ale bardziej chyba wolę zmieniający się świat i mimo wszystko turystyka mnie kręci. Pozostają jeszcze dwa rozwiązania i może znając troszkę moje potrzeby coś mi podpowiecie. Celem tych wyjazdów będzie setka lub więcej a rozwiązania widzę następujące. Spieniężam MTB i kupuję gravela. Będzie i po lesie z żoną i do śmigania na asfalcie. Ale czy taki gravel po leśnych duktach ze średnią 17km/h mnie nie zamęczy sprzętowo? A może do takich jednorazowych w tygodniu wypadów kupić tanią szosę jako drugi rower? Tego rozwiązania też nie jestem pewien, bo wielkopolska jest pełna dziur i dróg rowerowych z kostki brukowej. A może kupić taniego gravela jako drugi rower?
      Oczywiście słowo tanie, nie znaczy zły.
      Sam nie wiem. Nie latałem nigdy na szosie, ale to chyba nie jest problem opanować ten sprzęt.
      Zapraszam do pomocy lub co lepsze do dyskusji, bo kasę zacząłem już odkładać.
      edit: oczywiście idealnie jest mieć kilka drogich rowerów, ale moim głównym celem finansowania jest ognisko domowe, więc i odkładane pieniądze muszę w przemyślany sposób wydać
    • Uhoman
      Przez Uhoman
      Witam,
      zawiedziony dostępnością, zniesmaczony cenami, zdegustowany konfiguracjami osprzętu, chcąc udowodnić sobie, że potrafię - podjąłem karkołomną decyzję o przeróbce mojego poczciwego crossa na rower typu gravel, ale trochę inaczej. Budżet: ~1.500 zł. Ponieważ wiele osób często pyta czy da się przerobić crossa na rower szosowy/gravelowy i stereotypowa odpowiedź brzmi tak - ale nie warto, spróbuję rzetelnie opisać kolejne kroki takiej przeróbki wraz z kosztami. Każdy będzie mógł wtedy wedle własnego sumienia podjąć decyzję o sensie takiego działania.
      Baza oryginalna: rama Kross Crow Meadow, widelec SR Santour NEX 4110, stery.
      Części nieoryginalne, które jeździły w powyższym rowerze: koła na obręczach Alexrims Ace18 oczkowane, łożyska maszynowe, piasty nie pamiętam, sztyca Accent aluminiowa, korba Acera FC-M361 175mm, wkład suportu Neco (typ do sprawdzenia), siodełko Gyes GS-17.
      Na tą chwilę wpadły: kierownikca Bomtrack Beyond 460mm, mostek Btwin 60mm oversize 6st, klamkomanetki claris tył 8rz. oraz claris przód 2rz., przerzutka tył claris RD -R2000 GS. 
      Wersja "oryginalna":
       

      Ogołocony (stopka i pedała tymczasowe - nie będą zastosowane w wersji docelowej :

      Kiera, kalomkomanetki - na tą chwilę tylko przytwierdzone, bez dopasowania i przerzutka:.

      Na koniec dla wytrwałych podam szczegółowy kosztorys przeróbki.
      A teraz można hejtować :).
      cdn.
       
       
×