Skocz do zawartości
clip7

[rama] Canyon Al Slx 7.9 2016 naprężenia w ramie

Rekomendowane odpowiedzi

clip7

Witam.

Posiadam takowy rower od 2 lat. Ostatnio zaczęła strzelać/strzykać sztyca podsiodłowa, fabryczna. Wyczyściłem, przesmarowałem lekko smarem i niby przeszło. Niestety musiałem to robić co najmniej raz w tygodniu aż przestało to w ogóle pomagać. W momencie lekkiego podskoku i opadnięciu moich czterech liter na siodełko słychać głośne strzyknięcie. Według mnie to jakieś naprężenie w ramie. Lokalizacja dźwięku to jakby połączenie rur ramy pod mostkiem, ale ciężko stwierdzić bo ten dźwięk może się rozchodzić wewnątrz ramy. Podczas jazdy na stojąco tego nie ma. Kiedy na asfalcie delikatnie usiądę na siodełko i zaprę się rękoma na kierownicy i wcisną tyłek na siłę w siodło ale powoli to nic nie słychać. Ale kiedy uwolnię swój ciężar na siodełku i wstanę to znów słychać strzyknięcie w ramie, czyli jakby ten sam efekt w drugą stronę. Gdzieś usłyszałem, że w canyonach pękają ramy a ta naprawdę jest cienka (słychać to po pstryknięciu w ramę, wydaje bardzo pusty dźwięk) i zaczynam się zastanawiać czy to jakiś spaw nie puszcza? Oglądnąłem dokładnie rower ale nic nie widać. Rozmiar ramy M, ja mam 178cm a więc sztyca jest dość wysunięta ale dużo powyżej limitu. Nie wiem za bardzo gdzie szukać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kolmark
Napisano (edytowane)

Co smarowałeś? Sztycę? To niewiele daje, najprawdopodobniej strzela połączenie rurek siodełka z jarzmem. Radą na to jest demontaż siodła, przeczyszczenie rowków jarzma i rurek siodełka, ewentualne delikatne posmarowanie. Możliwe, lecz mało prawdopodobne jest strzelanie jarzma w miejscu połączenia z rurą  podsiodłową, jeśli jest wklejone lub montowane na wcisk. W tym przypadku nic raczej nie poradzisz, ewentualne wlanie wd40 w szczelinę w miejscu połączenia może pomóc, ale nie musi i niekoniecznie na długo.

Wreszcie możliwe jest, że strzela sama sztyca bo ma zamiar się złamać, ale póki co pękła i strzela w miejscu pęknięcia, najczęściej na wysokości zacisku. Rzecz ciężka do zauważenia zwłaszcza gdy jest czarna. Można próbować natrzeć sztycę wd40 lub innym rzadkim olejem, dać mu kilka minut na penetrację, wytrzeć i przejechać się kilkanaście km. Sztycę wyjąć i obejrzeć dokładnie -  w miejscu pęknięcia będzie pojawiać się czarna kreseczka, niewyczuwalna palcem, ale zawsze w tym samym miejscu.

Edytowane przez Kolmark

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7

Też o tym pomyślałem, dlatego całe jarzmo wyczyszczone. Wszystko rozebrałem w drobny mak, wyczyściłem i nasmarowałem. Bez efektu. Jarzmo jest wklejone albo wciśnięte w sztycę. Spróbuję po prostu schować sztycę 2-3 cm i zobaczę czy jest efekt. Obejrzę jeszcze raz dokładnie sztycę. Podmienię z innego roweru sztycę z siodłem i sprawdzę czy to na pewno to. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×