Skocz do zawartości

[Do 5000zl] kross czy scott ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W tym roku chciałbym zakupić rower do jazdy rekreacyjnej- drogi leśne, asfalt na przejażdżki po 30 km. Jako, ze wole dołożyć i kupic coś lepszego przedział cenowy padł na 5000zl

W tej cenie szczególnie spodobały mi się rowery 

Kross Level 8 - https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-xc/level-8-0

Scott scale 970 https://www.scott.pl/produkt/610/3835/Rower-Scale-970/

 Scott Aspect 910 https://www.scott.pl/produkt/614/3883/Rower-Aspect-910-710/

Oraz KTM ultra sport 29 https://rower.biz/pl/p/KTM-Ultra-Sport-29/228

Czym różni się scott aspect i scale ? 

Jak prezentują się firmy w wypadku gwarancji ? 

Dodam ze mam 2 metry wzrosty i 110 kg wagi wiec pod uwagę brane są tylko największe rozmiary ramy.

Jak wyglada serwis takich rowerów ? Ile razy rocznie należy serwisować taki sprzęt ? 

Przed zakupem jeszcze przejadę się do sklepów i każdy sobie „przymierze” ale chciałbym wiedzieć wcześniej co i jak. 

Dziekuje za odpowiedzi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre pytania. 

Czym różni się scott aspect i scale ? 

Aspect to rower rekreacyjny, a Scale sportowy. Sportowe rowery mają bardziej pochylone sylwetki i są z reguły lżejsze. Akcesoria (kierownica, mostek, sztyca, siodełko, koła) też są lepsze. Level też wybrałeś wersje sportową. KTM nie znam ale wygląda na rekreacyjną  

 

Jak prezentują się firmy w wypadku gwarancji ? SCOTT 2 lata i wymienia natychmiast reszta nie znam

Dodam ze mam 2 metry wzrosty i 110 kg wagi wiec pod uwagę brane są tylko największe rozmiary ramy. Sportowy bym polecił ze względu na większą długość 

Jak wyglada serwis takich rowerów ? Ile razy rocznie należy serwisować taki sprzęt ? Rowery z ceną poniżej 3500pln musisz serwisować non stop. A te od 4000pln już wystarczy raz na rok po sezonie. I tu pewnie rozpocznie się dyskusja ale objaśnienie ponizej 

Przed zakupem jeszcze przejadę się do sklepów i każdy sobie „przymierze” ale chciałbym wiedzieć wcześniej co i jak. Obawiam się ze XL i XXL nie znajdziesz od tak w sklepie. Szukaj roweru na sztywnych osiach przód tył dla Twojej masy 

 

* rada praktyczna 

Lepiej jest kupić droższy rower co nie oznacza ze to jest top of technology, ale gwarantuje zajrzenie do niego raz na rok. Poniżej różnice w osprzęcie i ich upierdliwość własnie użytych w rowerach do 3500 i powyżej 4000

  hamulce M7000 M8000 SLX lub XT i hamulce Deore - wieczny problem ze nie hamują i ocierają. Jednotłoczkowe zaciski trzeba korygować ich ustawienie co "zdjecie" koła. Dla kogoś kto musi serwisować to wizyty co 2 miesiące w serwisie 

Koła - ciężkie i słabe łożyska. Nie przejadą sezonu min w połowie trzeba rozebrać wyczyścić piasty, skorygować dokręcenie osi. Felgi to z papieru i centrowanie kół wymagane jest co miesiąc. 

Napęd Deore i niższy to zużycie tarcz, kółek przerzutki, łańcucha i na końcu kasety w trybie ekspresowym. Tanie sa częsci ale ich zamontowanie i demontaż już nie. System wymaga co 3 miesiące korekty przerzutek 

Akcesoria też nie są byle jakie na śrubkę tylko już porządne więc się nie rozkręcają co denerwuje użytkowników .    

Ja z czystym sercem ci mogę polecić Scale i będzie Pan zadowolony przez lata choć ten model nie ma sztywnych osi i hamulce biedne, ale modele wyżej i już jest ok 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pinifarina napisał:

Rowery z ceną poniżej 3500pln musisz serwisować non stop. A te od 4000pln już wystarczy raz na rok po sezonie.

Widziałem rowery za 2800 zł i dokładnie taki sam za 4200 zł ( chodzi o osprzęt, hample, nawet manetki ). Ten pierwszy serwis co powiedzmy 100 km, drugi raz w roku na wiosnę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
1 godzinę temu, Pinifarina napisał:

* rada praktyczna 

Właściwie wszystko co jest pod tym tekstem należałoby wykreślić bo:

1 godzinę temu, Pinifarina napisał:

Lepiej jest kupić droższy rower co nie oznacza ze to jest top of technology, ale gwarantuje zajrzenie do niego raz na rok

Nie ma roweru do którego zaglądasz raz na rok. Zarówno te drogie jak i tanie wymagają od użytkownika np. drobnej regulacji przerzutek po okresie docierania. Cyklicznego smarowania łańcucha wraz z jego uprzednim czyszczeniem.

 

1 godzinę temu, Pinifarina napisał:

 hamulce M7000 M8000 SLX lub XT i hamulce Deore - wieczny problem ze nie hamują i ocierają. Jednotłoczkowe zaciski trzeba korygować ich ustawienie co "zdjecie" koła

Czy Twoje doświadczenie opiera się o rzeczywiste odczucia wynikające z jazdy i testowania tych hamulców? W rodzinie mamy 2xSLX i 1xXT. Wszystkie hamują wybitnie dobrze. Porównując je do swoich poprzednich Avidów, siła hamowania, modulacja jest bardzo dobra. Być może jeździłeś na zatłuszczonych klockach? Ja jak przez głupotę zatłuściłem tarczę, a następnie klocki, to też mi nie chciały hamować. Każdy hamulec tarczowy wymaga delikatnej korekcji po zdjęciu koła i jego ponownym założeniu. No chyba, że ktoś zawsze idealnie skręca koło z tą samą siła, tak żeby je ustawić zawsze w punkt. Dlatego też fajne są sztywne osie przód + tył. Problem drobnych regulacji zacisków wtedy nie występuje.

 

1 godzinę temu, Pinifarina napisał:

Koła - ciężkie i słabe łożyska. Nie przejadą sezonu min w połowie trzeba rozebrać wyczyścić piasty, skorygować dokręcenie osi. Felgi to z papieru i centrowanie kół wymagane jest co miesiąc. 

Ciężki są, jak wszystie w tej klasie cenowej. Myślisz, że w rowerze za 7-8k zł są lepsze ? To jest najczęstszy element gdzie producent lubi przyoszczędzić, na rzecz np. XT.

Reszta to kompletna BZDURA!

1 godzinę temu, Pinifarina napisał:

Napęd Deore i niższy to zużycie tarcz, kółek przerzutki, łańcucha i na końcu kasety w trybie ekspresowym

Kolejna bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kross jest najdroższy, bo ma też najlepszy osprzęt. Wziąłbym Krossa, mimo, że specjalnie mi się malowanie jak i kształt ramy nie podoba. Oczywiście pozostałe też trzymają niezły poziom, jednak w niektórych miejscach ustępują Krossowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do spokojnych jazd jak autor opisał zamiast ostatnich modeli Scott i Ktm może popatrzeć nad tańszym Giantem np talon 3 https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29er-ltd-2017 lub author jest w niezłej promocji https://www.szumgum.com/author-instinct-29-12464.html żeby nie przepłacać a cieszyć się wygodą. Przy takim wzroście /wadze lepiej mieć niż nie mieć te sztywne osie i sztywny (szersze golenie) amortyzator,potem patrzeć na jakość hamulców itd. 

Zostaje też w nowszych rozwiązaniach https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-cannondale-trail-3-2018 być może za 4500 do wyrwanie. 

Kross jest nakierowany na sport, podobnie modele Scale. Zależy czy prócz osprzętu posiadanego geometrycznie podpasuja. Z tych autorowskich zdecydowanie Kross.z modeli wrzuconych już nie Kross 

Nie zaczytuje mi się poprzedni post do "nie ukrytej zawartości" więc mam nadzieję że nie zdubluje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...