Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Tora


Luki160

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli chcesz kupić na odległość? A co chciałbyś wiedzieć?

To jest RS Tora W318 najprawdopodobniej (bo nie widać korka) Solo Air 26'. Już jakiś czas nieprodukowany model, ale to dobry amortyzator. Odpowiada chyba obecnym XC32 SA i Reconom (wagowo to raczej tym pierwszym). Komplet uszczelek i instrukcje serwisowe znajdziesz bez problemu jeszcze.

Co do stanu to po zdjęciach można jedynie powiedzieć, że golenie ładnie wyglądają. Luzy i uszczelki to zagadka, bo syf z lag można do zdjęcia wytrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Kross A6 z 2006 roku. Po zdjęciach widać, że napęd (zębatki, kaseta) do wymiany. Klamkomanetki to niższy model niż katalogowo. Sam amor jak jest w dobrym stanie jest warty ok. 300 zł, ja bym za niego dał max. 600-700 zł biorąc pod uwagę stan napędu.

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużyty mniej lub bardziej napęd to raczej norma w sprzedawanych rowerach ( choć nie zawsze ) Korba wygląda średnio, ale dramatu nie widzę, jeszcze powinna pojeździć, o kasecie i łańcuchu nie wiemy - ale pewnei tak samo. Rower ma wymieniony amor względem specyfikacji z 2006 lub/i to chyba nie jest 2006 , amor wygląda na bdb stan, model udany i trwały, ja bym brał. Najwyżej będziesz musiał wrzucić kasę w napęd, jeśli nie od razu to po jakimś czasie - kaseta od 52 pln, łańcuch 37, średnia koronka 50. Oczywiście nie znamy stanu kół i piast, suportu korby ( w używanych zawsze  lotto ) dopytaj sprzedającego. Tu masz opis nowego 2005 r:

http://wrower.pl/sprzet/rower-kross-level-a6,5485.html

Ja bym brał, wynegocjował darmową przesyłkę conajmniej.

 

/edit

to chyba model 2007

https://archiwum.allegro.pl/oferta/kross-level-a6-model-2007-wielka-wyprzedaz-i226104842.html

przy okazji masz napisane co to za amor ;)

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, że kaseta, łańcuch do wymiany, koronki korby ( duża i średnia ) kto wie co z piastami i obręczami kół i kolor mógłby być weselszy :D Powiedz, że masz kilka rowerów na oku i kto wyśle za free to bierzesz.

I szukaj kolegów którzy coś przy rowerze zrobić potrafią, żebyś z byle pierdołą do serwisu nie latał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2018 o 19:24, SoloTM napisał:

to chyba model 2007

Tak, 2007 - źle mi się kliknęła cyferka na klawiaturze :) Rower jest w pełnej specyfikacji katalogowej.

A odnośnie korby, jeżeli duża, stalowa zębatka w korbie ma już "zęby rekina" to napęd (kaseta, łańcuch) będzie na pewno cały do wymiany. Na kasecie nowy łańcuch na pewno będzie skakał, na korbie może nie, ale płynność zmiany biegów będzie zła i łańcuch będzie się szybciej wyciągał, więc trzeba liczyć te 150-200 zł na nowy napęd.

Amor jest powietrzny z pojedynczą komorą, ma już poprawioną wtopę RS z plastikowymi korkami goleni bez pierścieni segera.

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze jedno pytanie.Bo każdy ma złą opinie o tanich rowerach ze slabym osprzętem.Nie nadają się do jazdy,rozwali ci się po miesiącu itp.

Mój kolega ma taki rower:

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-340-26-id_8302232.html

Specyfikacja jest bardzo słaba.Ale on ma go jakoś 2 lata, nie jeździ nim po mieście,ale w terenie(szybka jazda i lekkie skoki).Jedyne co mu się stalo to pękła opona.I jak to jest?Niby słaby rower,ale do skoków może go używać i nic się nie psuje,nawet na przerzutki nie narzeka.Taki rower z taką specyfikacją wystarcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraź sobie kumpla, ma brzydką żonę ( niska, gruba, twarz orka ) już 5 lat i nie narzeka. Ponoć słaba w łóżku, źle gotuje, przypala, nie umie pralki nawet nastawić ani łyżeczek domyć. I wyobraź sobie, że nie narzeka. Można?  Można !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta używka jest przecież tańsza właśnie i być może po lekkim dofinansowaniu będziesz miał konkretny rower. I co to jest lekka hopka, bo nawet rower, który pokazałeś w pierwszym poście się do skakania nie nadaje?

Ile kolega przejechał przez te 2 lata? Jeśli nic przy nim nie robił, to gwarantuje Ci, że po rozebraniu można by wyliczać co jest już zużyte, albo zaraz padnie i pewnie nie długo zacznie się sypać lawinowo. Amortyzator tam nawet tłumienia nie ma za to luzy jak od morza do Tatr, a oś tylnej piasty zaraz się podda po tych hopkach.

Zrobisz jak uważasz bo to Twoje pieniądze, a już dawno zauważyłem, że dopóki ktoś nie pojeździ na normalnym rowerze to za chiny mu się nie wytłumaczy, że minimalna krajowa to za mało na konkretny sprzęt...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem, że będziesz go serwisował, a nie jeździł, a za parę sezonów płakał, że się coś popsuło, a takie dobre miało być. Głównie chodzi o rozbieranie i smarowanie widelca chociaż raz na rok, bo bardzo łatwo go zniszczyć zaniechaniem, a takiej Tory zwyczajnie szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar na wnętrze uszczelek kurzowych i olej do nasączania gąbek i ewentualnie parę ml do dolnych lag. Smar albo specjalny, albo od biedy silikonowy - żadnego tawotu/litowego, bo to bardziej zamula niż smaruje i zraz znika, a jaki olej i gdzie to już w instrukcji serwisowej jest.

Poza tym to odpowiednie smarowanie łańcucha, ale o tym tematów jest masa. Kontrola regulacji i zużycia klocków hamulcowych i luzów na łożyskach piast, sterów i suportu. Ogólnie to nie jeździć, aż coś się urwie/wysypie, bo wtedy koszty są największe. Jak w samochodzie.

Edytowane przez seraph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...