Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
weider91

[Modyfikacja] zmiana kół

Rekomendowane odpowiedzi

weider91

Hej ! Co sądzicie o takiej zmianie? z tyłu węższa opona, bo nie zmieściła się 2.2 . Mocno widać różnice?

 

 

31743640_10209443543085110_925205237675851776_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Ale o co chodzi? Jaki jest sens tego tematu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dorota57

Jeżeli tobie odpowiada, może być.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maczet190399

NIe przeszkadza ze z tyłu jest węższa. W terenie nawet lepiej, aby na przód była szersza. Pytanie włąśnie czy chodzi CI o kwestięwizualną, czy pytasz o praktyczne zastosowanie. Wóczas podaj w jakim terenie będziesz jeżdził itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Może jest jakieś parcie na symetryczne opony? Trzeba zabronić jeździć motocyklom:voodoo:

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
weider91
41 minut temu, maczet190399 napisał:

NIe przeszkadza ze z tyłu jest węższa. W terenie nawet lepiej, aby na przód była szersza. Pytanie włąśnie czy chodzi CI o kwestięwizualną, czy pytasz o praktyczne zastosowanie. Wóczas podaj w jakim terenie będziesz jeżdził itp.

Wizualnie również, generalnie o komfort jazdy, raczej lasy, drogi gruntowe, ale również asfaltowe :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Ogólnie można powiedzieć, że szerszy balon z przodu jest lepszy, bo przy niższym ciśnieniu nie generuje tak oporów toczenia jak z tyłu, a stanowi dużą część amortyzacji. Z tyłu i tak trzeba pompować więcej, więc komfort gdzieś znika, a węższa opona jest zwykle lżejsza i lepiej się toczy.

Co do aspektu wizualnego to przecież rower i tak nie jest symetryczny. A co powiesz na to?

s780_COMPLETE_ANGLE_1.jpg?1362629801

Z przodu 29, a z tyłu 26 i z doświadczenia wiem, że jeździ się takim czymś jak rowerem - wyśmienicie:thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM
Napisano (edytowane)

Potwierdzam, że wyśmienicie ;)

Na fotce taki sam setup, czyli 29przód i 26 tył - obie  2.1szerokości , a amortyzacja tyłu rozwiązana sprężynami  ;)

P1080878_res.jpg

Edytowane przez RafalxM
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hanus

Ale monster :D 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Czyli powrót do korzeni...

Znalezione obrazy dla zapytania starodawny rower

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Trochę nie rozumiem tej koncepcji. Z tego co kojarzę, przewagą 29' miało być to że koła lepiej pokonują przeszkody, oraz fakt uzyskiwania i utrzymywania większej prędkości. Tutaj tego nie ma, jaki to ma więc sens?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Jak nie ma? Z przodu jest:P

Nie wiem czy są takie fabryczne cuda, ale większość to się chyba urodziło ze starych ram 26'. Wywalamy uginacz z przednim kołem, wstawiamy większe koło i sztywny widelec i voila: mamy pełnego sztywniaka bez masakry w geometrii. Np rower mojego szwagra:

gallery_146533_2549_865864.jpg

Może i brzydki, ale to pewnie wynika bardziej z rozmiaru ramy, a nie wielkości kół. Prowadzi się to lepiej niż pełny 26er, bo przednie koło się jednak lepiej przetacza. Porównać się z pełnym 29er oczywiście nie da, bo geometria nie ta - kozy z antylopą nie porównasz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM

Skoro na przodzie jest koło 29"  to jednak lepiej  pokonuje przeszkody. W lesie przejeżdzając przez zwalone drzewa czasami mam obawy czy blad nie zachaczy (ze względu na niższy tył) ale o dziwo nigdy jeszcze mnie nic nie zatrzymało.

Większą prędkość to się uzyskuje i utrzymuje takim narzędziem co się nazywa noga ;)

 

A na poważnie - u mnie takie coś powstało w wyniku chęci ulżenia nadgarskom po kilku latach męczenia ich po mieścia na szosie i 8.5bar na 700x23c , więc kupiłem budżetowe retro mtb, ale przód był dla mnie za nisko (starcie geometrii z przyzwyczajeniami, bylo niżej niż w szosie)  i poszedłem w kierunku montażu 29" z przodu .

W lesie jest super  - wjeżdza i zjeżdza z największych górek , na wycieczkach po plaskim przesunięcie środka ciężkości (dodatkowo takie ustawienie baranka to potęguje)  na tyle odciąża przód  że  na szywnym widelcu na nadgarsktach nic nie czuję,  co więcej  w terenie swobodnie jeżdzę na dętkach i ciśnieniu 1.5 bar , ważę ponad 100kg i jakoś nie dobiłem nigdy dętki na korzeniach. Tył jest napompowany na 2.5 bar  i też sobie jakoś radzi.

Wycieczki po 120km wzłuż Wisły (połowa po jakiś  wertepach/kretowiskach) nie zrobiły większego wrażenia na nadgarstkach i tyłku - więc w mojej ocenie jest naprawdę ok.

W skrócie - to moje na zdjęciu  to wynik budżetowych poszukiwań  i niemożności wsadzenia z tyłu nic większego  (chociaż może jakies 27'5 wejdzie , bo 26x2.35 przyjęło bez mydła - 55mm Schalbe Big Apple)  . 

Jest na tyle fajnie że pokuszę się chyba o dolutowanie z tyłu mocowania pod tarczę i będę tym kręcił do czasu zakupu jakiejś ramy 29/27.5+ ...albo i dłużej ;)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
weider91
5 godzin temu, seraph napisał:

Ogólnie można powiedzieć, że szerszy balon z przodu jest lepszy, bo przy niższym ciśnieniu nie generuje tak oporów toczenia jak z tyłu, a stanowi dużą część amortyzacji. Z tyłu i tak trzeba pompować więcej, więc komfort gdzieś znika, a węższa opona jest zwykle lżejsza i lepiej się toczy.

Co do aspektu wizualnego to przecież rower i tak nie jest symetryczny. A co powiesz na to?

s780_COMPLETE_ANGLE_1.jpg?1362629801

Z przodu 29, a z tyłu 26 i z doświadczenia wiem, że jeździ się takim czymś jak rowerem - wyśmienicie:thumbsup:

to ma sens :) ciekawe połączenie, nigdy nie jeździłem na takim rowerze 26/29 :) ale skoro mówicie, że jest spoko, to trzeba kiedyś spróbowac

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×