weider91 Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Hej ! Co sądzicie o takiej zmianie? z tyłu węższa opona, bo nie zmieściła się 2.2 . Mocno widać różnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Ale o co chodzi? Jaki jest sens tego tematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Jeżeli tobie odpowiada, może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 NIe przeszkadza ze z tyłu jest węższa. W terenie nawet lepiej, aby na przód była szersza. Pytanie włąśnie czy chodzi CI o kwestięwizualną, czy pytasz o praktyczne zastosowanie. Wóczas podaj w jakim terenie będziesz jeżdził itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Może jest jakieś parcie na symetryczne opony? Trzeba zabronić jeździć motocyklom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weider91 Napisano 18 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 41 minut temu, maczet190399 napisał: NIe przeszkadza ze z tyłu jest węższa. W terenie nawet lepiej, aby na przód była szersza. Pytanie włąśnie czy chodzi CI o kwestięwizualną, czy pytasz o praktyczne zastosowanie. Wóczas podaj w jakim terenie będziesz jeżdził itp. Wizualnie również, generalnie o komfort jazdy, raczej lasy, drogi gruntowe, ale również asfaltowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Ogólnie można powiedzieć, że szerszy balon z przodu jest lepszy, bo przy niższym ciśnieniu nie generuje tak oporów toczenia jak z tyłu, a stanowi dużą część amortyzacji. Z tyłu i tak trzeba pompować więcej, więc komfort gdzieś znika, a węższa opona jest zwykle lżejsza i lepiej się toczy. Co do aspektu wizualnego to przecież rower i tak nie jest symetryczny. A co powiesz na to? Z przodu 29, a z tyłu 26 i z doświadczenia wiem, że jeździ się takim czymś jak rowerem - wyśmienicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Potwierdzam, że wyśmienicie Na fotce taki sam setup, czyli 29przód i 26 tył - obie 2.1szerokości , a amortyzacja tyłu rozwiązana sprężynami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hanus Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Ale monster Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Czyli powrót do korzeni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Trochę nie rozumiem tej koncepcji. Z tego co kojarzę, przewagą 29' miało być to że koła lepiej pokonują przeszkody, oraz fakt uzyskiwania i utrzymywania większej prędkości. Tutaj tego nie ma, jaki to ma więc sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Jak nie ma? Z przodu jest Nie wiem czy są takie fabryczne cuda, ale większość to się chyba urodziło ze starych ram 26'. Wywalamy uginacz z przednim kołem, wstawiamy większe koło i sztywny widelec i voila: mamy pełnego sztywniaka bez masakry w geometrii. Np rower mojego szwagra: Może i brzydki, ale to pewnie wynika bardziej z rozmiaru ramy, a nie wielkości kół. Prowadzi się to lepiej niż pełny 26er, bo przednie koło się jednak lepiej przetacza. Porównać się z pełnym 29er oczywiście nie da, bo geometria nie ta - kozy z antylopą nie porównasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Skoro na przodzie jest koło 29" to jednak lepiej pokonuje przeszkody. W lesie przejeżdzając przez zwalone drzewa czasami mam obawy czy blad nie zachaczy (ze względu na niższy tył) ale o dziwo nigdy jeszcze mnie nic nie zatrzymało. Większą prędkość to się uzyskuje i utrzymuje takim narzędziem co się nazywa noga A na poważnie - u mnie takie coś powstało w wyniku chęci ulżenia nadgarskom po kilku latach męczenia ich po mieścia na szosie i 8.5bar na 700x23c , więc kupiłem budżetowe retro mtb, ale przód był dla mnie za nisko (starcie geometrii z przyzwyczajeniami, bylo niżej niż w szosie) i poszedłem w kierunku montażu 29" z przodu . W lesie jest super - wjeżdza i zjeżdza z największych górek , na wycieczkach po plaskim przesunięcie środka ciężkości (dodatkowo takie ustawienie baranka to potęguje) na tyle odciąża przód że na szywnym widelcu na nadgarsktach nic nie czuję, co więcej w terenie swobodnie jeżdzę na dętkach i ciśnieniu 1.5 bar , ważę ponad 100kg i jakoś nie dobiłem nigdy dętki na korzeniach. Tył jest napompowany na 2.5 bar i też sobie jakoś radzi. Wycieczki po 120km wzłuż Wisły (połowa po jakiś wertepach/kretowiskach) nie zrobiły większego wrażenia na nadgarstkach i tyłku - więc w mojej ocenie jest naprawdę ok. W skrócie - to moje na zdjęciu to wynik budżetowych poszukiwań i niemożności wsadzenia z tyłu nic większego (chociaż może jakies 27'5 wejdzie , bo 26x2.35 przyjęło bez mydła - 55mm Schalbe Big Apple) . Jest na tyle fajnie że pokuszę się chyba o dolutowanie z tyłu mocowania pod tarczę i będę tym kręcił do czasu zakupu jakiejś ramy 29/27.5+ ...albo i dłużej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weider91 Napisano 18 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 5 godzin temu, seraph napisał: Ogólnie można powiedzieć, że szerszy balon z przodu jest lepszy, bo przy niższym ciśnieniu nie generuje tak oporów toczenia jak z tyłu, a stanowi dużą część amortyzacji. Z tyłu i tak trzeba pompować więcej, więc komfort gdzieś znika, a węższa opona jest zwykle lżejsza i lepiej się toczy. Co do aspektu wizualnego to przecież rower i tak nie jest symetryczny. A co powiesz na to? Z przodu 29, a z tyłu 26 i z doświadczenia wiem, że jeździ się takim czymś jak rowerem - wyśmienicie to ma sens ciekawe połączenie, nigdy nie jeździłem na takim rowerze 26/29 ale skoro mówicie, że jest spoko, to trzeba kiedyś spróbowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.