piesbonk Napisano 17 Maja 2018 Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 Cześć, przymierzam się do zakupu roweru (najchętniej kupiłbym go w maju, ale dostępność aktualnie w sklepach nie jest zbyt ciekawa). Warunkiem koniecznym jest fv (czyli na 99% w grę wchodzą tylko nowe sztuki). Do tej pory jeździłem na Krossie lv 2 (rocznik 2008) i można powiedzieć że już ledwo zipie. Jeżdżę głównie po asfalcie oraz utwardzonych ścieżkach (po lesie/polnej drodze też ale jest to maksymalnie 10%). W sklepie doradzono mi że rozmiar ramy 18' będzie dla mnie odpowiedni Wybrałem takie dwie sztuki (chętnie rozważę też inne propozycje ) http://allegro.pl/ktm-life-race-46-cm-2016-warszawa-i6952429418.html http://allegro.pl/rower-cube-cross-pro-2018-rama-46cm-slask-i7135335673.html#thumb/1 Przeczytałem masę tematów i mam totalny bałagan w głowie - sugestie bardzo mile widziane. pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 17 Maja 2018 Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 Jak dla mnie bardzo podobne rowery i oba na wysokiej klasy osprzęcie . Ja przy wyborze sugerowałbym się geometrią czyli wygodą jazdy . Ale do tego trzeba rower zobaczyć i dosiąść . Możesz też poszukać tabelki z wymiarami na stronach producenta/dystrybutora i porównać ze swoim rowerem . Również w sprawie rozmiaru kieruj się swoim starym rowerem . Teoretycznie cross może być nieco większy niż MTB ale to zależy od filozofii producenta . Czyli albo przymiarka albo studiowanie tabeli z geo. Nie zauważyłem , na 170 cm wzrostu 18 " ( 46cm ) wydaje się w sam raz dla crossa ( bo dla MTB to nawet za dużo ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 17 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 Ja bym się jeszcze zastanowił, czy na pewno ma być cross z amorkiem na 90 % asfaltów - lepiej chyba by było poszukać jakiegoś fitness'a ( będzie lżej i szybciej ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 17 Maja 2018 Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 Asfalty u nas dziurawe .... , a amory powietrzne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piesbonk Napisano 17 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 dzięki za odpowiedzi. W ten weekend obejrzę Cube którego podlinkowałem i zerknę na fitness'y - na necie znalazłem meride speeder niedaleko więc podjadę (z tego co widzę najmniejsza rama to 50cm więc za duża, ale chociaż zobaczę jak wygląda). Ogólnie nie brałem pod uwagę nic innego niż cross podczas dotychczasowych poszukiwań a 'rowery fitness' kojarzyły mi się zupełnie z czymś innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Maja 2018 Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 Spójrz jeszcze na canyona roadlite i pathlite. Szczególnie ten drugi jest chyba najlepiej skomponowanym crossem na rynku (geometria, osprzęt i design). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hybryd Napisano 17 Maja 2018 Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 W cenie zbliżonej do Cube kupiłem Meridę Crossway 900. W porównaniu z tym Cube ma co najmniej dwie rzeczy lepsze: prowadzenie pancerza do tylnej przerzutki i tylnego hamulca w Meridzie jest ukryte w ramie, oraz piasty Deore XT serii M8000 w Meridzie vs. Alivio w Cube. Moim zdaniem opony Smart Sam w Cube mogą być ciut za szerokie na asfalt, ale nie jeździłem na nich, więc mogę się mylić. Tak, że poddaję Meridę Crossway 900, lub bardzo podobny model Merida Crossway XT pod rozwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 17 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 Pathlite jest jakby bardziej "pancernym" cross'em - ma sztywne osie i stosunkowo szerokie obręcze, co dla kogoś jeżdżącego dynamicznie będzie niewątpliwą zaletą. Osprzęt jest ważny, ale nie najważniejszy, a w każdym razie nie zawsze. Ja też jestem lekki, a mimo tego szukając roweru z tarczówkami, celowałbym w sztywne osie - w Meridzie typu cross nie jest to możliwe, tzn. tylko z przodu można mieć, ale dopiero po wymianie amorka i piasty. Jest jeszcze Merida typu gravel, czyli Silex - ma obie osie sztywne, ale też sztywny widelec i baranka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hybryd Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Zgadzam się, sztywne osie są lepsze. Dość często zdejmuję koła i potem jest problem żeby utrafić idealnie w to samo położenie, bo inaczej tarcze hamulcowe ocierają o klocki. Problem występuje wyraźnie gdy rower jest zawieszony na stojaku serwisowym, zawsze po zdjęciu ze stojaka trzeba poprawiać. Nie znalazłem na to metody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.