Skocz do zawartości

[piasta tylna] Nexus 7 - czym i kiedy smarować


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam rower z tylną piastą nexus 7. Pierwszy raz mam z nią do czynienia i zastanawiam się czy piasta nie wymaga smarowania. Po zakręceniu kołem zatrzymuje się ono dość szybko. Nie chce jej rozkręcać na części pierwsze a jedynie przepłukać w benzynie a następnie wymoczyć w oleju przekładniowym. Potem nasmarować smarem i tu pytanie, jakim smarem i gdzie go dawać ? Wciskać we wszystkie szczeliny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nieszczęśliwie wkręciła się guma którą można zabezpieczyć zakupy przewożone w koszyczku. Połamały się plastiki odpowiedzialne z zmianę przełożenia. Kupiłem zestaw naprawczy i zabrałem się za wymianę. Rozkręciłem piastę i wymyłem wianuszki z kulkami z jednej i drugiej strony , nasmarowałem smarem Shela, dosyć rzadki ale dobrze zabezpiecza wianki. Następnie dołożyłem smaru do środka na kółka zębate i to na tyle. Skręciłem i ustawiłem biegi. Środek piasty jest dobrze zabezpieczona przed kurzem. Jeżeli sprawdzisz i stwierdzisz że jest syf to trzeba wymyć i nasmarować smarem rzadkim. Słyszałem o piastach które mają w wnętrzu olej. Może ktoś jeszcze uzupełni twoje zapytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, rozebrać nie jest problem - dużo jest filmów na yt. Chociaż ja nie rozkładałem jej na części pierwsze a jedynie wyjąłem i umyłem w benzynie ekstr. potem wymoczyłem w oleju przekładniowym i przesmarowałem na nowo. Jednak zastanawiam się czy te piasty mają się tak ciężko kręcić... w rowerze gdy obracam pedałami do tyłu mając koło w powietrzu, koło się obraca w tył. Czy też tak macie u siebie czy coś jest nadal nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej dzieki za odpowiedź. U mnie hamulce są rolkowe i hamuje się przy kierownicy. Teraz po którymś tam razie rozkrecania i skręcania znowu mam taki efekt ze jak pusze pedały to się same kręca z kołem a gdy chce za pedałować do tyłu ( jak w rowerze górskim) to koło prawie staje w miejscu. coś za mocno dokręcam ale poza konusami to nie ma nic a konusy przykręcam palcami.... chyba pójdę do rowerowego hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nieświadomie poprzestawiałeś zapadki ( 2 z 4 sztuk)

Zrobiłem ten błąd przy myciu przekładni i myślałem że tak ma być.

Po złożeniu efekt był taki jak u ciebie.

 

 

PS. Co do smarowania.

Umyłem wszystko w benzynie,przedmuchałem sprężarką.

Wymoczyłem w oleju przekładniowym i zostawiłem by nadmiar odciekł.

Dołożyłem smar przekładniowy i hula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
W dniu 9.07.2018 o 23:21, inforobert napisał:

Olej do skrzyń automatycznych ATF ,oraz smary EP lub EPX w klasie NLGI 1 lub NLGI 0.

 

Dobrze poskręcana i nasmarowana odpowiednimi środkami smarnymi, tocząc się swobodnie ładnie cyka (dźwięk podobny jak w zwykłych piastach)

czyli rozumiem ze olej do wymoczenia samej przekladni a smary do łożysk tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zdjąłem koło, rozkręciłem przekladnie i wnetrze moczylo sie kilka godzin w oleju ATF II lozyska i wianki troche przesmarowalem EP w klasie NLGI 1 ale pratycznie wewnatrz wszystko wygladalo jak nowe, duzo fabrycznego smaru

apo zlozeniu i zamontowaniu kola pojawil sie problem z hamowaniem do tylu (obracajace sie pedaly) czyli w strone napędową piasta obraca sie calkiem fajnie a w druga mam wrażenie ze cos tam jakby obciera, sama przekladnia wyjeta z obudowy obraca sie bardzo dobrze wiec to chyba nie jest problem zapadek jak wyzej ale jak juz ja wkladam z powrotem do obudowy to znowu jakby cos tarlo

ma ktos jakis pomysl zalaczam zdjecie jak wyglada przekladnia moze ktos cos dojrzy prosze o pomoc

20190406_162611.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W obudowie piasty, jest pierścień ? (drut)

Jeśli jest, to trzeba go wsunąć w rowek obudowy, on powoduje że sprzęgło działa prawidłowo.

W dniu 10.03.2019 o 21:50, wioslo1 napisał:

a ten smar musi byc koniecznie w tej klasie NLGI 1 lub 0? bowiem cos malo tego widze na necie duzo jest ep w klasie NLGI 2

Kup VECOLIT EP-1

Stosowałem Mannol EP-2 MOS2, do łożysk świetny, ale w piaście planetarnej  "wolnobieg" działał wolniej, cykanie nie było tak płynne jak w klasie NLGI 1.

Smaruje się dwa łożyska kulkowe i łożysko rolkowe. Na koła zębate (góra i dół przekładni) nakłada się smar w wielkości trzech groszków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...