Skocz do zawartości

[Avid Elixir 3] Ocieranie klocków i twarde klamki


bereal

Rekomendowane odpowiedzi

WItam panowie

 

Nabylem na allegro rower kross evado 5.0, i co sie rzucilo w oczy po pierwszych testach to koła nie kreca sie swobodnie po uniesieniu ich i zakreceniu nimi, obroca sie moze z raz, ewidetnie szczeki tra o tarcze mimo ze na klamke sie nie naciska, klamki sa strasznie twarde, mozna je nacisnac moze o max pol centymetra co zacisna je do tego stopnia ze rower niemal staje w miejscu, co to moze byc, bylem w serwisie obok, to koles wykluczyl płyn, bo gdyby go nie bylo czy cos to podobno klamka dochodzilaby do samej kierownicy, nie wiem jaki efekt bylby przy zapowietrzeniu ? 

 

zostawilem w tym "serwisie" rower do naprawy boje sie ze beda tego duze koszta ze koles mi nawciska ze zrobil to i to i duzo mnie skasuje za to lub co gorsza wcale nie bedzie sie dalo tego naprawic a koszt takich hamulców to zdaje sie ok 500zł

 

Nie mialem wczesniej stycznosci z tarczowkami, czy ktos podzieli sie swoimi domyslami i wiedza co to moze byc ? byc moze zdazylbym  jeszcze odebrac rower i sam to zrobic zanim serwisant sie do niego zabierze bo ponoc ma sporo pracy i ma do konca tygodnia sie odezwac dopiero, wspominal cos ze same manetki moga byc wadliwe

 

Udalo mi sie tylni hamulec troche poluzowac odkrecilem dwa imbusy i nacisnalem klamke potem dokrecilem i klamka teraz dochodzi do polowy ale tez czasami sie tak zakleszczy po hamowaniu na ulicy ze tez potem tra szczeki o tarcze trzeba wtedy na maxa nacisnac i puscic to wtedy tylne kolo mozna swobodnie na uniesieniu obracac, to tyle co spostrzeglem moze wam to cos pomoze i zdolacie nakierowac mnie gdzie tkwi problem,

 

Z pierwszym kolem z odkrecaniem tych dwoch imbusow dolnego i gornego mi sie nie udalo , klamka dalej jest twarda prawie nie do nacisniecia i to przednie kolo zawsze trze nie ma tak ze uda sie je wyswobodzić jak udalo sie z tylnim, moze za duzo oleju jest i dlatego to tak trze a manetki sa nie do nacisniecia ? sorry za troche lakoniczny text ale chcialem jak najbardziej to opisac

 

Dzieki za pomoc czekam na jakies wpisy Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że rower używany?

Trzeba wymienić płyn hamulcowy, bo w Twoich hamulcach jest DOT (jak w samochodach), który wchłonął wilgoć z otoczenia przez co go po prostu przybyło. Skoro serwisant nie wpadł na to od razu to tylko o nim świadczy. Płyn warto zmieniać nawet co roku - to nie jest skomplikowana operacja wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, seraph napisał:

Rozumiem, że rower używany?

Trzeba wymienić płyn hamulcowy, bo w Twoich hamulcach jest DOT (jak w samochodach), który wchłonął wilgoć z otoczenia przez co go po prostu przybyło. Skoro serwisant nie wpadł na to od razu to tylko o nim świadczy. Płyn warto zmieniać nawet co roku - to nie jest skomplikowana operacja wcale.

Dzieki kolego, to jest pewnik ? Wiesz do wymiany trzeba mieć chyba ten zestaw regeneracyjny za ok 40zł ze strzykawkami, wiec wolałem zaprowadzic go do domorosłego serwisanta, stawiałem na zbyt duza ilość płynu ale nie wspominałem mu o tym, cos mówił o rozkręcaniu manetek ze tam zajrzy, moze lepiej bedzie zabrac go od niego i samemu zrobić ? Ale chyba bez kosztów i czekania na przesyłke się nie obejdzie, u mnie nie ma za duzo sklepów z takimi specyfikami I tak rower uzywany ale w b dobrym stanie uzywany tylko jeden sezon Zero otarć itd Ponoć od zeszłego roku stał w garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jestem teraz w pracy, jutro bede odsypiał i mam inne załatwienia ale udam się do niego, zapytam ile ta wymiana bedzie kosztować najwyzej zrobie to nastepny raz jesli duzo nie zawoła, a moze to byc zwykły dot do auta bo widze sa specjalne avid i roznia sie sa dot4 lub 5 A moze wystarczyloby ulać tego plynu z linki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejesz DOT 4 lub 5.1 - są mieszalne i nie muszą być z logo Avida.

Upuszczenie płynu pomoże, ale nie przywróci 100% sprawności nowego hamulca, bo uwodniony DOT ma pogorszone właściwości. Tak samo powinno się wymieniać płyn hamulcowy w samochodach i nie jeden by się zdziwił ile to daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, sa boszowskie 20zl za 1 litr bo te z logo to masakra krocie za 120ml Teraz tylko poczytac jak to sie robi i czy nie wystarcza strzykawki z apteki ale chyba jeszcze jakies wezyki itd, jutro podejde do niego w wolnej chwili i mu zasugeruje zeby mnie nie zaczał rozbierac wszystkiego I wielkie dzieki spadł mi ciezar z serca i uspokoiło mnie to to co napisales i ze nie bede musiał kosztować się na część co serwisant juz sugerował, zaczał mi juz wymieniac ceny nowych hamulcow a one do najtanszych raczej nie naleza Jakis nawiedzony swoja droga, warto bedzie sie nauczyc tej wymiany płynu nie chce dawać zarobić temu filozofowi bo jeszcze popsuje mi rower jak zacznie mi przy nim tak gmerac jak opowiadać o rzeczniku praw konsumenta ze rower trzeba oddac itd :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...