Skocz do zawartości

[7000 zł crossowy] Priorytet Waga


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie w poszukiwaniu roweru crossowego wybór padł na https://www.canyon.com/pl/fitness/pathlite/pathlite-al-sl-7-0-sl.html

Stąd mam kilka pytań, Czy koła i opony w tym rowerze to system z dętką czy bezdętkowy?? Wiem, że są przystosowane aby był bezdętkowy ale jak jest fabrycznie?? Pytam, gdyż obawiam się systemów bezdętkowych, dla mnie dziwne jest aby coś zalewać mlekiem no i nie mam mocnej pompki pozatym wydaje mi się to skomplikowane.

 

Czy ew. jest jakiś rower innego producenta co będzie miał z przodu 1 korbę?? Generalnie zależy mi głównie na dobrym amorze i niskiej wadze. Osprzęt nie musi byc wypas ważne aby z przodu była jedna korba. Ten rower canyona który podałem ma w rozmiarze S około 10,5 kg i mniej więcej taka waga mnie zadowala. 

 

Ostatnie pytanie. Czy po przejściu z roweru 14,5 kg na 10,5 kg poczuję rozumiem przepaść w wadze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim terenie mieszkasz? Górzyście jest? Ten napęd jest tak specyficzny, że może się okazać, że będziesz korzystał z połowy kasety, albo co gorsza braknie Ci szybkości, bo 3,4 to jest wystarczające (a wręcz nadmiarowe) przełożenie, ale w MTB, a to jest cross... Niby przednią zębatkę zawsze można wymienić na odpowiadającą regionowi, ale przy większej pewnie zaraz braknie łańcucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chcę jedno przełożenie  z przodu nie chcę więcej. http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/1335/Giant.RINCON/

Obecnie rower jaki posiadam to ten Giant z linka wyżej ^^^^^^^^^ i używam właściwie tylko środkowej kasety  z przodu. Z tyłu mam od 1 do 8 i najczęściej używam 5 i 6 potem najczęściej używana jest 4 na lekkich górkach potem 7 na prostych 3-2 na podjazdach pod wiadukty itp i 8 na zjazdach z górki. 

 

Nie chcę innego napędu niż takiego z jedną korbą z przodu. Raz, że waga a dwa wygoda jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisując jakich biegów używasz, można wywnioskować że poruszasz się po płaskim.

Wniosek jest taki że nie odczujesz różnicy w wadzę. Cross z eaglem, totalna głupota. :D  Nie powiem bo rower fajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy na pewno potrzebujesz crossa. Zobacz sobie na jakieś gravele, odejdzie ci amortyzator z wagi, dojdzie za to baranek, a jak jeździsz po płaskim to baranek to super sprawa. Co do wagi to odczuć odczujesz, ale pamiętaj że to kolarz napędza rower, a nie odwrotnie. Jak nie masz nogi to nawet na 6 kg szosówce nie będziesz wyrabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Nie wyobrażam sobie jazdy bez amortyzatora powietrzno olejowego. Obecnie mam sprężynowy i to rzecz w moim rowerze, która mnie najbardziej wkurza. teren po którym jeżdżę owszem i płaski ale strasznie nierówny.  Przynajmniej 19 km moja ulubiona ścieżka jest płaska tylko w 1/3 a reszta masakra i gravelem bym chyba koła połamał hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, bo zawodowi przełajowcy to mają koła z kosmosu, albo wykute przez samego Hefajstosa:sorcerer: Nie bierz tego do siebie, bo rozumiem, że można się nie dogadywać ze sztywnym przodem:thumbsup:

Masę roweru odczuwa się na podjazdach, przy przyśpieszaniu i ewentualnie Ci najbardziej objeżdżeni odczują przy hamowaniu i na mega krętych trasach. Odpowiadając na Twoje początkowe pytanie: możesz się rozczarować i wcale nie poczuć mniejszej masy.

Mój gravel waży koło 11 kg i w porównaniu do 13 kg MTB czuć różnicę, ale nie ma przepaści. Jakby im założyć te same opony to chyba największą różnicę robiłaby pozycja. Powiedziałbym nawet, że MTB jest zrywniejszy przez bardziej miękki napęd, a już na pewno zwrotniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zighnetar napisał:

A jest jakiś lepszy w tej cenie?

Skoro priorytetem jest waga i amortyzator to nie. Kiedyś Cannondale miał fajnego, oryginalnego crossa, który schodził poniżej 11 kg, ale już nie jest dostępny. SR Suntour NRX S to w zasadzie najlepszy amortyzator do crossa. Szkoda jedynie, że Canyon nie wyposażył go w manetkę blokady. Trudno mi ten ruch zrozumieć.

Znacznie tańszą (4299) alternatywą z powietrznym widelcem i jednym blatem jest GHOST Square Cross 6.8 AL , ale ten rower będzie już sporo cięższy, a i sam amortyzator pewnie jest trochę z niższej półki.

 

4 godziny temu, zighnetar napisał:

Ostatnie pytanie. Czy po przejściu z roweru 14,5 kg na 10,5 kg poczuję rozumiem przepaść w wadze?

Trochę poczujesz, bo to jednak 4 kg, ale ja również nie nazwałbym tego przepaścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...