Skocz do zawartości

[miejski/trekking] Rower do 3 tys. na alfine 8


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam zamiar kupić nowy lub mało używany rower który będzie na przerzutce planetarnej alfine 8. Z tego co dowiedziałem się jest mniej awaryjna niż 11 a tyle przełożeń po równinach w mieście będzie wystarczające. Chciałbym dowiedzieć na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie. 

1. Jakie  ramy i na jakie elementy w ich budowie  zwracać uwagę? Chciałbym aby linki były schowane w środku, kolory szare lub czarne, generalnie ciemne. Marki mnie nie interesują, ważne jest dobre wykonanie, ergonomia, praktyczne przemyślenia - wszystko co potrzebuje dobra rama. 

A może sprawdzony chiński karbon kupić np. Flyxii i złożyć?

2. Czy możliwe jest stosowanie przerzutki planetarnej alfine 8 bez naciągu tak, aby nie było później problemów ze spadającym łańcuchem?

3. Na co także zwrócić uwagę w komponentach. Jaki typ korby najlepiej, koła , hamulce itp. aby później nie żałować że można było lepiej, czy coś jest niekompatybilne, niestandardowe, drogie w utrzymaniu i mogą być problemy z dostępem do części. 

4. Mam 175cm wzrostu, jeżdżę na starym Giancie ATX 860 roz. 19,5. I myślę że taki rozmiar mi pasuje. Jeżeli chodzi o kąt nachylenia, to na pewno nie pozycja wyprostowana, choć tułów tez nie musi być skrajnie nachylony. Koła 28 lub 29". W sumie nie wiem teraz co jest bardziej praktyczne na miasto i szutry wokół niego oraz szeroka  gama dostępnych opon. 

5. Rower na jednym blacie z przodu. Jak najmniej serwisu,  tańszy w utrzymaniu, prosty w budowie - taki wół roboczy do jeżdżenia. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz pozycje niewyprostowaną i odrzucamy typowe rowery miejskie i trekingowe (gazelle, batavius, romet i podobne), to zostaje nie tak duży wybór, kilka różnych fitnesów. Z nowych - Kross Inzai, Medano Vanity Vt5, Marin fairfax sc2 ma model na alfine, a z używek to już co się trafi - Cube mial kilka fajnych modeli na alfine 8 i inne niemcy.

http://allegro.pl/bdb-cube-alfine-naped-pasek-carbon-roz19-5-i7325023538.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, morfeusz1805 napisał:

2. Czy możliwe jest stosowanie przerzutki planetarnej alfine 8 bez naciągu tak, aby nie było później problemów ze spadającym łańcuchem?

Brak naciągu w sensie brak napinacza łańcucha? Jest to możliwe w ramach, które mają poziome haki lub jeśli w ramie siedzi suport na mimośrodzie.

Edytowane przez Pitof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki  za odzew. Wziąłem pod uwagę to, co wymieniłeś Remover

Teraz, Pitof napisał:

Brak naciągu w sensie brak napinacza łańcucha? Jest to możliwe w ramach, które mają poziome haki lub jeśli w ramie siedzi suport na mimośrodzie.

Tak. A jak taki układ  w ramie sprawdza się w praktyce? Łańcuch nie spada, z rowerem nic się nie dzieje ? Mógłbyś podać jakiś link ze zdjęciem jak to dokładnie wygląda abym miał pojęcie?

Czy są takie ramy w ofercie Flyxii 'a?

Edytowane przez morfeusz1805
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziomy hak to po prostu poziomy hak. W samym rozwiązaniu nie ma nic co miałoby podnosić awaryjność. Co do awaryjności mimośrodów to się nie wypowiem, bo nie wiem. Zakładam jednak, że zależy to po prostu od jakości ich wykonania. Cube montował je przez długie lata i chyba nadal to robi.

Zerknij sobie na zdjęcia (pod hasłem ,,Nasza specjalność.''): https://www.beatbike.pl/page/bb-custom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za porady. 

Jeżeli chodzi o  propozycję z paskiem carbonowym, to swego czasu poważnie nad tym się zastanawiałem. Ale więcej opinii było negatywnych  niż tych pozytywnych, dlatego przeszło mi to, choć dalej będę miał taką opcję na uwadze,  bo coraz więcej rowerów pojawia się w Polsce, ale osobiście na ulicy jeszcze nie widziałem. 

Prz,  Chodzi Ci o to, że trwałość taki widelców jest nieporównywalnie mniej trwała niż np. karbonowe? 

Mam kilka pytań odnośnie napędu z przerzutkami planetarnymi. 

1. Czy mogę użyć do przerzutki planetarnej  łańcucha 8-rz, bo z tego co wyczytałem niby prawidłowo powinno się stosować 9 -rz? Będą jakieś przeciwwskazania?

2. Czym różnią poszczególne modele przerzutek?

- SG-S7000-8,  SG-S7001-8

SG-S501, SG-S505

Rozumiem że pierwsza pozycja to starsze modele, druga -nowsze. Czym różnią się starsze od nowszych i pomiędzy sobą (po 2 modele z każdej serii)? 

Czyżby tylko tym, że jeden model jest przystosowany do rowerów z silnikiem a drugi do zwykłych? 

 

3.  Model Nexus 8R36 z tego co wyczytałem różni się tylko od Alfine tym, że był do m.in. hamulców v-brakee, bez opcji hamulca tarczowego. Więc był także uszczelniony, reszta była taka sama (przynajmniej to, co jest w środku). Czy jest to prawda i czy najnowszy model Nexusa SG-C6061-8CD ma się podobnie, bo z tego co widzę można  w nim użyć tarczówki, a jest o wiele tańszy, choć wagowo jest cięższy. 

4. Czy są jakieś przeciwwskazania aby korba i zębatka z tyłu były innej marki  czy ilości zębów na tarczy? 

5.  Czy są jakieś przeciwwskazania aby zamontować inny hamulec tarczowy a nie koniecznie z serii alfine?Jeżeli tak, to jaki brać pod uwagę aby był trwały i niezawodny? Czy jednak alfine to dobry wybór?

6. Jak jest z konserwacją takich przerzutek? Z tego co wyczytałem należy co jakiś czas kąpać w oleju. I tylko tyle? Jak z trwałością takich przełożeń i podzespołów w środku, jeżeli rower będzie używany do jazdy w mieście? Czy w ogóle jest opłacalna taka ewentualna wymiana zużytych  podzespołów, czy lepiej już kupić nową przerzutkę? Po prostu nie chcę się wpakować w jakieś bagno, gdzie co sezon czy dwa będę wykosztowywał się na ewentualną naprawę czy wymianę. Dlatego chciałbym spróbować czegoś mniej obsługowego, trwałego, prostszego i tańszego w eksploatacji. 

7. A może jest jakaś inna alternatywa do Alfine w rozsądnej cenie, jakiś Sram czy inny NuVinci

8.  Jaki rozmiar ramy byłby mi odpowiedni przy wzroście  174cm i odległości do krocza 81cm? Mam teraz 19,5"  w mtb, ale może inny rozmiar  były lepszy? Wiem jedno, że większy przy tym modelu roweru jest już za duży. 

 

 

 

 

 

Edytowane przez morfeusz1805
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja się poważnie zastanawiam nad przejściem na Alfine na moim miejskim singlespeedzie, ale nie mam bezpośrednich doświadczeń póki co.

1. Szerszy łańcuch może ocierać o osłonę łańcucha na korbie i na zębatce.

2. S501 to starsza generacja od S7000-8. 1 w nazwie to najcześciej jakaś lekko ulepszona wersja (np. S7001-8 względem S7000-8). Modele z 5 w numerze to Di2 - sterowanie elektryczne zamiast mechanicznej linki. Bardzo fajna sprawa, ale dodatkowe elementy (silnik, bateria itd.) widują cenę całości.

3. Gdzie znalazłeś tego Nexusa pod tarcze? Ja nie mogłem zbytnio odnaleźć, a najtańsza Alfine 650 zł (nie licząc Di2).

4. Raczej nie, ale nie jestem pewien, jeśli bierzesz inną korbę, to ważne żeby była albo dedykowana pod singlespeed, albo z zębatką narrow-wide, żeby łańcuch nie spadał.

5. Nie ma różnicy jaka marka. Tanie modele hydrauliki Shimano mają dość różne opinie, sporo narzekań że ciekną itp. Podobno pierwszy dobry model to Deore M610/M615. Ja do swojego budżetowego roweru na miasto i zimówki założyłem mechaniczne Avidy BB7 i jestem bardzo zadowolony - to chyba najlepsze mechaniki na rynku.

6. Używając w mieście bez katowania w terenie trwałość nie powinna być problemem (problemy są podobno z Alfine 11). Co jakiś czas trzeba zrobić serwis ze smarowaniem, o którym wspominałeś.

7. Sturmey Archer robi różne modele piast 3-, 5- i 8-biegowych, z reguły są lżejsze od Shimano i nieco tańsze, ale trudno o opinie - trzeba szukać na brytyjskich forach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za wyjaśnienie.

3. Tego Nexusa znalazłem na stronie producenta, nie sprawdzałem jak z dostępnością w sklepach.

Jeżeli chodzi Sturmey Archer to w sumie słyszałem pierwszy raz, więc w ogóle trudno coś mi komentować. Nie mam pojęcia jak z trwałością, dostępnością, serwisem, dlatego pod uwagę wziąłem sprawdzone Alfine 8. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...