Skocz do zawartości

[Przerzutka] Problem z regulacją przerzutek.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, 

Mam pewien problem, kupiłem niedawno szosę budżetową ze strony Wiggle, mianowicie : http://www.wiggle.co.uk/verenti-technique-claris-2017-road-bike-1/ Przejechałem nią jakieś niecałe ~100km, i mam mały kłopot, zaznaczam, że jestem totalnie zielony w tematach serwisu, trzeba to zmienić bo wydam majątek, a trzeba się uczyć. Zatem, po złożeniu roweru okazało się, że tylna przerzutka jest do regulacji, ja się nie chciałem w to pchać i oddałem do serwisu, wyregulowali i po przejechaniu 20km problem się odnowił, oddałem drugi raz, znowu wyregulowali, po paru kilometrach to samo, znowu się rozregulowała, i teraz piszę do was, bo nie będę co chwila jeździł do serwisu. Problem jest w tym, że podczas zmieniania przełożeń, gdzieś w okolicach 5-6 zębatki łańcuch nie może znaleźć swojego miejsca, spada na 5 wchodzi na 6 spada na 5 i tak dalej, a jak już znajdzie to tak jakbym jechał na jakimś pół biegu i po 50-100 metrach nagle szarpie korbę przy np. przyśpieszeniu. Nie wiem czy to wszystko dobrze wyjaśniłem, mam nadzieję, że wiecie oco chodzi i mi jesteście w stanie jakoś pomóc. Dam jeszcze zdjęcie bo nie wiem co to kompletnie jest, czy tym się coś reguluje, czy zostawić to tak jak jest, i co to w ogóle jest?

https://zapodaj.net/b5bf2c6cf0e81.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te baryłki to są regulatory napięcia linki. Wrzuć ostatni bieg czyli 8, potem idziesz w górę kasety. Jak w którymś momencie nie chce wskoczyć mimo że zmieniłeś na manetce to napinaj delikatnie linkę aż wskoczy. Ewentualnie sprawdź czy hak od przerzutki jest prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubą na zdjęciu regulujesz długość/napięcie linki ( tymi przy pancerzach również, ale zacznij od tej na zdjęciu ) jeśli po kliknięciu w górę nie przeskakuje płynnie to wykręć o 1 obrót ( wykręcając napinasz linkę ) i zobacz czy jest poprawa, jeśli nie to jeszcze o pół itp. Jeśli klikniesz na manetce raz, a przerzutka zamiast o jeden bieg będzie próbowała zmienić aż o 2 to znaczy, że linka jest za mocno napięta i trzeba ją poluzować ( wkręcić tą śrubę ) Zaczynasz wszystko gdy manetka jest na 8 i łańcuch na najmniejszej koronce z tyłu.

sruba.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc, chyba dałem radę, bez stojaka było ciężko się tym bawić, ale zobaczymy podczas jazdy czy wszystko gra. Zastanawiałem się po jaką cholerę są te baryłki przy pancerzach, teraz już wiem, tą tylną śrubę ze zdjęcia wyżej, musiałem praktycznie całą wykręcić gdyby nie ta regulacja z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz je wkręcić z powrotem, powstanie luz na lince, który usuniesz normalnie - imbusem przy przerzutce tylnej. Odkręcisz śrubę która trzyma linkę, naciągniesz minimalnie, kasujący tylko luz na lince, przykręcisz śrubę imbusem - i gotowe. Dalej będziesz mógł wykręcając naciągać linki ( i tą śrubę baryłkową i te na lince )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...