Skocz do zawartości

[rama m czy L] pomoc w dopasowaniu roweru


Hopek

Rekomendowane odpowiedzi

Przycięcie kierownicy oczywiście poprawia zwrotność, większa dźwignia może co najwyżej dać większą siłę do utrzymania koła prosto. Tym bardziej jeśli osoba jest stosunkowo niska a kierownica szeroka, ma problem z wykonaniem skrętu ponieważ musi wykonać bardzo szeroki ruch ramionami. Do skrętu i tak nie potrzeba wielkiej siły.

Na rozmiarze L z tego co wyczytałem pozycja jest mniej męcząca, więc wybór jest prosty.

Jak mostek może wyglądać na minimum 10cm, skoro w specyfikacji roweru czytamy, że ten rozmiar ma mostek 90 mm ?

Obracanie mostka na minus powoduje przyjęcie pozycji pochylonej w dół, czyli pozycji z bólem pleców,  więc po co wygodniejszą pozycję wyjściową zmieniać na pozycję z bólem pleców ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To wyjaśnij w takim razie po co w różnych odmianach MTB stosuje się szerokie kierownice.
Gdyby było tak jak piszesz, to montowaliby wąskie...
Wąska kierownica może dać tylko większą nerwowość prowadzenia, co jest niepożądane w pewnych sytuacjach, a jedyny plus to taki, że łatwiej się mieści między drzewami :icon_wink:
Poza tym nie mówmy o skrajnościach, bo jak ktoś ma 1,5 m , to wiadomo że nie dasz mu kiery > 70 cm do XC, ale koleżanka niska nie jest i krótkich kończyn nie ma, więc te 73 cm są jeszcze akceptowalne ( choć na granicy, tym bardziej że to średnie koło ) - zwłaszcza, że kierownica jest gięta, więc to trochę inna bajka...
Wybierając L - kę ( przy założeniu, że rower ze sklepu ma taką samą kierownicę i mostek jak ten na filmiku ) pomyślałbym o wymianie mostka na 80 mm i ustawieniu go na minus.
Kierownica węższa niż 70 cm raczej nie miałaby sensu, chyba że prosta w połączeniu z w/w mostkiem, ale wtedy mogłoby się zrobić zbyt sportowo, bo pochylenie mogłoby się okazać zbyt duże - to już kwestia preferencji i odczucia danej osoby.
To co dla kogo jest wygodne lub nie, to również tzw. kwestie osobnicze - jeden ma problem z plecami i nie może się łamać w pół na szosie, a inny stwierdzi, że teraz jeździ mu się lepiej, bo wcześniej był za bardzo wyprostowany, także nie można uogólniać.
Ewentualne obrócenie mostka ma zrekompensować lekkie cofnięcie kierownicy ( czyli minimalnie większe wyprostowanie sylwetki niepożądane przez koleżankę ) po zmianie mostka na krótszy w celu poprawy zwrotności.
Jak już wcześniej wspominałem Giant sam nie jest pewien jakie mostki montuje ( podają 9 i 10 cm ), więc skoro producent nie wie, to ja tym bardziej ;), ale na oko ten na filmie ma przynajmniej 10 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek w L - 90 mm, w M- 80 mm :) Przeliczyłam długości rur podsiodłowych na cale w rozmiarze M wychodzi 17,3 cala a w rozmiarze L 19,2 cala nie zaś 18 i 20 jak podaje producent. Mi z przekroku wychodzi 18,8 cala, ze wzrostu 173 wychodzi 18/19 cali przy czym 18 to 46 cm, a 19 - 48. Kurczę sama już nie wiem. To odczucie zgarbienia jakby przy bardziej wyprostowanej kierownicy w rozmiarze M pojawiało się przy jeździe zarówno na tym modelu co go zamierzam kupić, jak i w modelu z tego roku, który testowałam wcześniej. W sklepie jak tylko mnie panowie zobaczyli to stwierdzili, że L, co potwierdzili również widząc jak jadę na M i L, ustawienia siodełek były takie same :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie wiem czy zauważyłeś, ale w dwóch ostatnich postach nie mówię już z takim naciskiem o M, a wręcz wskazuję L , a to dlatego, że po pierwsze - widzę jak wygląda koleżanka na L i po drugie - do jazdy po bułki nie musi mieć tak niskiej pozycji jak na M, gdzie po zmianie mostka i ustawieniu go na minus rower byłby bardziej zwrotny w terenie ( a nie na chodniku ) niż L , który ma wyżej położony środek ciężkości, bo jest po prostu wyższy,
Tylko tyle i aż tyle, więc się nie czepiaj z łaski swojej :bye2:
PS
Idę o zakład, że część kobiet o zbliżonych warunkach z pewnych powodów ( np. w/w ) mogłaby wybrać właśnie M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kłóćcie się Panowie :) rower nie będzie służył do jazdy po bułki będę nim po lesie również jeździć jednak nie tylko zważywszy na towarzystwo  moich dzieci :) Wiem, że do typowego MTB lepszy byłby bardziej zwrotny rower jednak nie jestem zawodniczką i nigdy nie będę więc darujmy sobie te uszczypliwości :) Bardzo Wam obu dziękuję za rady, które dużo mi w głowie rozjaśniły i pewnie tylko jazda zweryfikuje moje obiekcje jak już wybiorę rower. Dam znać oczywiście po wyborze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie kłócę się z nikim, ale nie lubię jak ktoś robi docinki w sytuacji kiedy nieco zmieniło się punkt patrzenia po uwzględnieniu może nie nowych, ale bardziej namacalnych faktów.
To nie są uszczypliwości, tylko stwierdzenie faktów na podstawie podanych przez Ciebie informacji.
Dla mnie jak ktoś lubi, to może po mieście śmigać nawet na zjazdówce, ale nie odbierz tego zbyt osobiście :icon_wink:
Zresztą patrzę na Giant'a jako na bardziej rekreacyjny typ MTB ( o czym świadczy wysoka główka ramy i długi ogon ), więc nie widzę problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odbieram osobiście ja po prostu jestem kompletnym laikiem, co już pewnie, zauważyliście, w temacie :) Zauważyłam, że jak najbardziej zmieniłeś punkt wiedzenia i doceniam to :) Akurat ta linia Tempt służy do rekreacji i takie ma być jego przeznaczenie w moim przypadku :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...