Skocz do zawartości

[Ster] Problem z demontażem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

próbowałem zdemontować ster celem konserwacji. Po zdjęciu mostka miałem mały problem z najniższym z pierścieni/podkładem w końcu się udało. Nie mogę natomiast zdjąć tego co jest poniżej - rura sterowa jest mocno skorodowana. Jak widać na zdjęciu moje próby zniszczyły elementu steru i muszę go wymienić. Młotek i podważanie nic nie dało, macie jakieś patenty?

Pozdrawiam

 

IMG_20180502_214013.jpg

IMG_20180502_214044.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze możesz to rozciąć czy połamać. Patrząc to zdjęcia to stery na śmietnik a rura sterowa do porządnego szlifowania.

Kapa nie chce zejść przez zardzewiałą rurę. Nie wiem jak Ci się udało doprowadzić całość do takiego stanu.

No i popraw błąd ortograficzny w tytule bo aż wstyd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że jeżeli rozetnę to co widać to będzie większy problem z wyciągnięciem części która jest w górnej misce. Nie wiem jak głęboko ona tam siedzi?

Co do stanu - rower kupiłem używany i taka niespodzianka :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, skoro rura jest w takim stanie to stery praktycznie na pewno nadają się na śmietnik, sama rdza.

Zdejmij mostek i wybij widelec od góry. Tylko nie wal bezpośrednio w rurę tylko np przez kawałek drewna. Amortyzator wyleci a całość sterów zostanie w ramie.

Ta rura jest straszna, wiesz że istnieje duża szansa że mostek będzie trzeszczał jak nawiedzony? 

Inna sprawa że jak rura jest w takim stanie to co z resztą amortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kapą jest pierścień centrujący i łożysko, nic więcej.

Zalej to jakimś WD-40 lub czymś podobnym. Tyle że jak nie chce wyjść to mam obawy co do montażu nowych sterów przy takim stanie rury.

Ty zrobiłeś te odpryski na krawędzi główki ramy czy z takimi kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyj włókniny ściernej, papier ścierny jest kiepski do takich elementów. Zaciskasz włókninę na rurze i kręcisz całym widelcem. Rdza zejdzie a rura nadal będzie okrągła bez straty wymiaru.

Zastanów się też czy nie oblecieć jej np preparatem APP R-STOP. Wiąże rdzę, więc można z grubsza wyczyścić rurę, potem preparat a potem znowu drobną włókniną żeby całość wyrównać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr z smaru na całą rurę oprócz miejsca gdzie wkręcasz mostek, nic innego nie zrobisz.

Naprawdę trzeba się postarać żeby rura tak zgniła, ja strzelam że ten rower stał cały czas na zewnątrz. Mam amortyzator z stalową rurą, używałem go 2 lata, teraz od 2 wisi w piwnicy, zero oznak rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...