Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

CannodaleRider

Witam, 

Przymierzam się do zakupu roweru enduro w kwocie do 3500zł, (max 4000zł jeśli dopłata będzie opłacalna), ma być to rower używany.

Mój Wzrost to 175cm, a wysokość nogi od wewnętrznej to 84cm.

 

Wymagam:

1. Dwóch amortyzatorów ze skokiem min. 140mm przód/120mm tył.

2. Ramy z włókna węglowego/aluminium i wagi roweru, która nie będzie przekraczać 13 kg.

3. hamulców Hydraulicznych

4. Systemu napędowego wymienionego po dwu kropku: 3x11, 3x10, 3x9, 2x11,2x10,1x11,1x10. Ale najbardziej zależy mi na napędach z dwoma lub trzema tarczami z przodu (3x....).

5. Wymagam też aby rower nie rozleciał się podczas wyższych skoków 2-3m (Wytrzymałej konstrukcji)

6. Ma to być rower na kilka lat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moje typy to:

1. Rower górski Scott genius 26 full Carbon

2. Rower specialized enduro, mtb na karbonowej ramie rozmiaru L

3. Lapierre xcontrol 210 enduro/freeride/dh

4. Rower enduro Scott Genius 60

Szczerze, najbardziej podoba mi się rower nr. 1.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oczywiście zachęcam do wysyłania waszych propozycji w tym przedziale cenowym :)

 

Z góry dziękuję!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Rower nr 1: nie wiem kto na nim jeździł i jak, ale widząc mostek wyje* w kosmos to zaczyna mi się automatycznie świecić czerwona lampka bo w takich sytuacjach rower jeździł pod kimś kto nie ma kompletnie pojęcia o rowerze. Do tego carbon, nie wiadomo w jakim jest stanie i ile przeżył. 
Nr 2: rama ma 9 lat, nie wiem jak z carbonem, ale alu po tylu latach zaczyna sobie skrzypieć i strzelać (nie zawsze). 
Nr 3: no to już prędzej, ale obawiam się trochę tej korby... W sensie tego że wygląda na dość skatowaną
Nr 4 : ze zdjęć wygląda całkiem spoko, ale to już 7 lat... Na dzień dobry wymiana uszczelek w amorach i hamulcach
Biorąc pod uwagę twoje wymagania: odpuść sobie każdy z tych rowerów i albo dozbieraj, albo zejdź na hardtaila. Wszystkie z nich mają po kilka ładnych lat, a jak chcesz mieć na kolejne kilka lat to ja tego nie widzę. Oprócz kwoty na rower musisz sobie jeszcze przygotować wiadro pieniędzy na późniejszy serwis. Sam przez to przechodziłem, na zdjęciu rower może być ładny, a tak naprawdę łożyska i cała reszta może się sypać po kolei, a będzie tak na 99% biorąc pod uwagę wiek i zastosowanie. 
Jak chcesz pod takie zastosowanie to poszukaj dartmoora horneta, za te 4k jest szansa że trafisz coś nie skatowanego albo nawet możesz samemu spróbować poskładać z lekko używanych części, ale musiałbyś wtedy mieć kogoś kto ogarnia temat części i kompatybilności.

@edit
W tej kasie (no dobra, trochę więcej) masz kompletnie nowy rower: https://velo.pl/dartmoor/hornet-2
Koła 27,5, amor który się nie rozleci po skoku, sztywne osie. I co najważniejsze nowy. 

A jak chcesz na lżejszą jazdę to masz to: https://velo.pl/dartmoor/primal-evo-275

Pod względem opłacalności nowy hardtail bije używanego fulla na głowę. Zwłaszcza że nie mają w zasadzie przestarzałych (niesłusznie moim zdaniem ale dobra) kół 26, badziewnych osi 9 mm i nowe standardy.
 

Edytowane przez Piter233

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CannodaleRider

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, mam 2 hard traile, i to dość porządne, zależy mi na rowerze z pełnym zawieszeniem.

 

Niestety musi być to full bo wiem co grozi skakanie hard trailem... Nie tylko połamaną ramą i krzywym kołem, ale i połamanym tyłkiem :D

Trójka byłaby najlepsza z tej czwórki? Korbę można przecież wymienić....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. Specialized enduro m5

6. Specialized Pitch Pro L full enduro rower górski JAK NOWY !

7. Specialized Rumor Full 29er Enduro (cube trek scott giant merida

 

 

Któryś z tych trzech to lepszy wybór?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Pytanie czego używałeś do tej pory i jak jeździłeś. Nie to że odradzam ci fulla, ale to że jest fullem wcale nie klasyfikuje go od razu jako lepszego do skakania. Taki dla przykładu ns bitch był bardzo polecaną ramą, mimo że hardtail. 

Co do korby chodziło mi o to że jeśli tak wygląda to musiała przeżyć niezłe katusze, a co za tym idzie cały rower. 
Co do kolejnych propozycji to też są starocie. Zrozum, stary i skatowany rower będzie wymagał dużych nakładów pieniędzy, przy czym dalej będziesz miał stary rower. Jak chcesz jeździć? Napisz też jakie masz teraz rowery i na jakich jeździłeś. Widzę że mieszkasz w warszawie. Masz kasę na wyjazdy czy będą to głównie lokalne wypady? Chcesz rower w góry czy do skakania? A jak jedno i drugie to czego więcej? Bo piszesz najpierw o skoku 140/120 a wrzucasz teraz speca o skoku 200.

Ten m5 jakiś dziwny, wideł 200 skoku a dampera 65. Wiem że pewnie chodzi o długość montażową ale coś mi się tu nie klei, może ktoś wrzucił dwupółkę dla szpanu.
Ten trzeci byłby jaki taki, ale:
hamulce tektro draco - przydało by się coś lepszego
amor to chyba jakiś xcm albo xcr, który do skoków się kompletnie nie nadaje. 

Jak chcesz sensownie wydać tą kasę to sprecyzuj się jak chcesz jeździć i przede wszystkim gdzie.

@edit
Punkty 2 i 5 wzajemnie się wykluczają
 

Edytowane przez Piter233

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CannodaleRider
15 minut temu, Piter233 napisał:

Pytanie czego używałeś do tej pory i jak jeździłeś

Używam Cannondale'a F500 2007r oraz Cannondale'a Lefty F-Si Carbon 1 2018r, jeżdzę dość free ride'owo :)

 

19 minut temu, Piter233 napisał:

Co do korby chodziło mi o to że jeśli tak wygląda to musiała przeżyć niezłe katusze, a co za tym idzie cały rower. 

Racja.

 

24 minuty temu, Piter233 napisał:

Masz kasę na wyjazdy czy będą to głównie lokalne wypady?

Raczej lokalne.

 

25 minut temu, Piter233 napisał:

Chcesz rower w góry czy do skakania?

Hop hop...

 

26 minut temu, Piter233 napisał:

Bo piszesz najpierw o skoku 140/120 a wrzucasz teraz speca o skoku 200

Nawet podkreśliłem, MIN 140/120mm....

 

27 minut temu, Piter233 napisał:

hamulce tektro draco - przydało by się coś lepszego
amor to chyba jakiś xcm albo xcr, który do skoków się kompletnie nie nadaje

Hamulce to najmniejszy problem bo mogę załatwić ze swoich innych rowerów, ale ten amor wytrzymałby jakieś zjazdy ze schodów i skoki max 2m?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CannodaleRider

Dobra, dam max 5000zł na budżet, coś to zmieni?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CannodaleRider
2 godziny temu, sznib napisał:

Ciekawe propozycje, bardziej skłonny byłbym do zakupu tej z 13r ;)

 

 

A co sądzisz o Rower Cube Stereo HPA / PRO RACE rower full do Enduro AM Trail XC ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Nie jest zły, ale jak chcesz skakać Reign będzie lepszy. Revelation który jest zamontowany w Cube to amor raczej do AM niż Enduro z elementami DH, które chcesz jeździć. Tak ogólnie skoki 2-3m to już sporo nawet na typową Endurówkę. No i w Reignie masz sztycę regulowaną która baaardzo się przydaje przy jeździe na trudnych górskich trasach. W Cube nie ma, a jakbyś chciał dokupić to niemały wydatek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CannodaleRider

Nie mówię, że zawsze skacze z takich wysokości, głównie 1-1,5m ale od czasu do czasu wyżej skoczyć nie zaszkodzi cube'owi?

 

O co chodzi z tą regulowaną sztycą?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

No, masz manetkę na kierownicy, wciskasz i pod Twoim ciężarem sztyca opuszcza się o określoną wartość, idealnie na zjazd, potem stajesz na pedałach, wciskasz manetkę i sztyca wraca do poprzedniego położenia. Normalnie musisz zsiadać z roweru, luzować zacisk i regulować sztycę.

Ja Ci nie zagwarantuję czy Revelation wytrzyma. Nie do tego jest stworzony, i dużo zależy od techniki i jak wylądujesz. Chcesz mieć spokojną głowę to szukaj roweru z Lyrikiem/ Pike'm (tym nowszym), 66 od Marzocchi czy Foxem 36.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CannodaleRider

Do trudnego terenu mam lefciaka ;) Enduro jest mi potrzebne do latania po mieście zjeżdzania po schodach do zeskakiwania z murków max 2m i agresywnego free ride'u :)

Dlatego regulowana sztyca chyba nie jest potrzebna, a z wyglądu i stanu bardzie podoba mi się cube, dla początkującego byłby to lepszy wybór niż giant? Bo cube jest również lżejszy....

i ma napęd 3x10 który ostatnio testowałem i bardzo mi się podoba :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Dwie zębatki z przodu są zupełnie wystarczające w takim rowerze. Cube jest lżejszy, bo jest do bardziej lajtowych zastosowań. Jak chcesz skakać z murków do 2m Giant będzie lepszą opcją. A jeszcze lepiej:

https://www.olx.pl/oferta/specialized-big-hit-fsr-i-l-CID767-IDt3XMz.html#e010278b7f

Hopki na trasach mają profilowane lądowania, przy skokach z murków na mieście lądujesz na płaskim, a przez to sprzęt ostro dostaje w tyłek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CannodaleRider

Rozumiem, dzięki za pomoc :)

Ten specialized to spoko opcja, ale damper na sprężynie odpada :/

 

Jak masz czas to jakiegoś speca możesz mi poszukać do 5k, tylko nie na sprężynie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Wszystkie dostępne są na sprężynie. W tym sporcie powietrza raczej się nie stosuje. Zawsze można zmienić sprężynę na tytanową jak o wagę chodzi. Praca będzie lepsza niż w przypadku powietrza.

Tu jeszcze fajny Canyon, może się uda tanio na licytacji wyrwać:

http://allegro.pl/rower-canyon-torque-f8-es-rock-shox-prime-hayes-i7306383938.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CannodaleRider

Czytałem troszkę o damperach i podobno powietrzne płynniej i ciszej chodzą, a do tego prostsza regulacja i trwałość.

 

Canyon bardzo ładny, tylko ta sprężyna... Nie wydaje mi się, że jeżdże aż tak wyczynynowa aby sprężyna była potrzebna, raczej dopiero się uczę jeździć....

Dzięki stary, bardzo mi pomogłeś :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Nie, nie, amortyzatory/dampery sprężynowe pracują lepiej (brak oporu jakie wytwarzają uszczelki komory powietrznej0. Ale;

- po pierwsze, są cięższe. Rozwiązanie; sprężyna tytanowa. Wtedy jest niewiele ciężej niż w przypadku powietrza, ale sporo drożej.

- po drugie powietrzne wersje łatwiej dopasować do swojej wagi odpowiednio pompując. Jednak dobrze dobrana sprężyna pracuje lepiej.

Dlatego w rowerach DH stosuje się głównie amortyzację sprężynową, bo jakość pracy zawieszenia jest na pierwszym miejscu i waga nie gra tak dużej roli. W rowerach Enduro które muszą też jeździć po płaskim i podjeżdżać tradycyjnie waga jest na pierwszym miejscu, dlatego tutaj przeważnie mamy do czynienia z amortyzacją powietrzną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CannodaleRider

I wszystko jasne, dzięki za pomoc, czyli już wiem jakiego roweru szukać, Dzięki wielkie, jak będę potrzebował pomocy na pewno się odezwę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • zkompasempl
      Przez zkompasempl
      KOMPAS WIKINGÓW- IMPREZA NA ORIENTACJĘ, SZWECJA 2020

      rowerem: 26-28 marca 2020

      pieszo: 16-18 kwietnia 2020


       
      Na początku wiosny 2020 gdyński klub InO „Z Kompasem” zaprasza wszystkich aktywnych na pieszą i rowerową imprezę na orientację pt. „Kompas Wikingów”.

      Czeka nas pasjonujący rejs promem do Karlskrony oraz sportowa rywalizacja w otoczeniu skandynawskiej przyrody: wśród skalistych szkierów; w polodowcowym terenie- pełnym jezior, granitowych głazów; pośród iglastego, skandynawskiego lasu. Na drodze napotkamy również malownicze miejscowości z charakterystycznymi, typowymi dla Szwecji, drewnianymi domkami w ceglastym kolorze.

      Bądźcie aktywni, koniecznie wypłyńcie z nami w rejs do Szwecji i odnajdźcie ukryte wśród skarbów skandynawskiej przyrody lampioniki.

      Info/ zapisy: www.zkompasem.pl

      Śledź nas: facebook.com/zkompasem


    • Gość Damian
      Przez Gość Damian
      Jaki rower najlepszy w kwocie do 1000zl:
      -górski 
      -kola 26 27 27.5 28 29 cali
      -rama 18 lub 19 cali
      Bardzo proszę o podpowiedzi 
    • Kaloryfer
      Przez Kaloryfer
      Witam,
      Mam zamiar zmienić napęd w moim rowerze Merida big.nine 300 z 2017.
      Aktualnie posiadam napęd shimano deore 3x10 40-30-22 / 11-36. Rowerem jeżdżę głównie po okolicznych trojmiejskich lasach. W wyścigach nie biorę udziału chociaż często jeżdże wyścigowe trasy i porównuję czasy aby się nie nudziło. W zasadzie ścigam się sam ze sobą. Rzadko kiedy używam najtwardzego przełożenia ale za to dosyć często najlżejsze. Spowodowane jest to brakiem siły zapewne.
      Chciałbym zmienić napęd aby tak często nie wachlować przednią przerzutką. Dwie przerzutki z przodu by w zupełności starczyły. Jednak ciekawość skłania mnie do napędu 1 rzędowego. Z tego co wyczytałem do mojego roweru mógłbym wstawić srama nx 1x12, bez wymiany piasty (TX505). Wolałbym shimano ale niestety na 11rz jestem za słaby a 12rz wymaga innej piasty.  
      Dlatego proszę o pomoc w doborze , ewentualnie potwierdzeniu czy wymieniony napęd będzie pasował do mojego roweru:
      Sram grupa NX Eagle DUB 1x12rz z korbą 175 (mam 180cm wzrostu) za 1305zł + sram suport DUB BSA 68-73mm za 127zł
       
       
    • Mateusz3728
      Przez Mateusz3728
      Mam pytanie posiadając zaciski tektro hydrauliczne to mogę założyć tarczę każdego producenta czy najlepiej też z tektro? Mam na oku tarcze Shimano deore slx Sm-rt66 180mm. 

×