Skocz do zawartości

[Rama] aluminiowa - pęknięta - spawanie


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zaniepokoiło mnie drobne cykanie przy mocniejszym naciśnięciu na pedały, zobaczyłem okolice suportu i mało nie zamarłem.

7664352100_1524844747_thumb.jpg 8967521800_1524844747_thumb.jpg 5257977300_1524844747_thumb.jpg 4457866900_1524844749_thumb.jpg

Czy da radę jakoś to pospawać, aby się pęknięcie nie pogłębiało? Znacie jakiegoś fachowca z okolic Warszawy, który się tego by podjął i wykonał w miarę profesjonalnie? Pęknięcie jest mniej więcej w połowie obwodu pionowej rurki i przechodzi parę mm na rurę skośną. Zupełnie nie wiem, jak ono powstało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miejsce jest bardzo obciążone, więc nie wiem na jak długo spawanie rozwiąże problem.

Ja natomiast wyznaję zasadę że takie coś kwalifikuje ramę na śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poprzednicy zawyrokowali - pacjent zmarł i reanimacja nie przyniesie żadnego skutku. Poza tym widać ewidentnie, że to wada fabryczna polegająca na zastosowaniu złej technologii spawania ew. niewłaściwych materiałów. Kaźdy inny węzeł w tej ramie jest uspawany zapewne analogicznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się zastanowić, pytanie w jakim stanie jest napęd, amor, cała reszta. Jeśli wszystko jest w stanie bdb to samą ram za około max 200. Jeśli napęd czy amor do wymiany to szukalbym uzywki za 400-600 i zrobil z dwoch jeden. Lub stary tylko na części zamienne.

https://www.olx.pl/oferta/rower-american-eagle-shimano-deore-lx-krakow-skawina-CID767-IDojv28.html#4f2befd1e3

to jest ten rower?

http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=645&foto=5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się pechowo składa, że tydzień temu wymieniłem łańcuch, kasetę, dwie zębatki w korbie i przednie koło ;D

Amortyzator ma lekkie rdzawe naloty na goleniach (na tej części, która nigdy nie wchodzi w uszelki), ale działa raczej bez problemu.

Gdybym wiedział, że rama jest do kitu, raczej nie inwestowałbym w ten rower, ale teraz napęd chodzi jak brzytwa.

 

Tak, to ten rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ten "Giant xtc team" nie ma mocowania pod VBrake.

Chyba jednak zdecyduje się na tego Accent Volta, widzę można ją dostać za ~400zł, średnica pod sztycę, rodzaj sterów, geometria ramy identyczna jak w obecnej. Może nawet i hak przerzutki jest ten sam (bo akurat mam 2 do obecnej ramy na zapas). Jest dostępna w sklepie w okolicy to porównam.

No i nie będę ukrywał, że chciałbym zostać przy obecnej biało-czarnej kolorystyce, a ten Volt jest oferowany w zbliżonych barwach.


Jedyne co mi przeszkadza, to że linki są prowadzone nad ramą, a nie pod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dziś miałem `ciekawe odkrycie` - rower na początku dnia zaczął dziwnie skwierczeć przy naciskaniu na pedały. Początkowo tylko gdy siedziało się na siodełku, a potem już nawet na stojąco. A oto winowajca:
1566054200_1552412549_thumb.jpg 5690478100_1552412549_thumb.jpg 9441467900_1552412548_thumb.jpg 6813970100_1552412552_thumb.jpg 5551037600_1552412551_thumb.jpg

Skoro najgrubsza rurka w rowerze pęka i to w dodatku w najważniejszym trójkącie i to w każdym z trzech możliwych kątów, to znaczy że chyba rama faktycznie się już zużyła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, krzysiobal napisał:

Skoro najgrubsza rurka w rowerze pęka i to w dodatku w najważniejszym trójkącie i to w każdym z trzech możliwych kątów, to znaczy że chyba rama faktycznie się już zużyła ;)

Z ciekawości ile rama ma lat ? 10-12 ? Jak była użytkowana, skoki, ostrzejsza jazda w terenie czy czysta rekreacja ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...