Skocz do zawartości

[XT-M775] Dystanser, kapturek, odpowietrzanie


Sylwester

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam kilka pytań odnośnie hamulców XT-775

jako plik załączyłem instrukcję odpowietrzania i uzupełniania płynu

SI_0037A_002_POL_v1_m56577569830696736.pdf

1. Czy nie muszę rozpierać klocków przed rozpoczęciem czynności ?
2. Czy odpowietrzanie wykonuje się bez dystansera (nie wiem jak to inaczej nazwać, ani gdzie to kupić) ?
3. Jeśli chciał bym sam wykonać w.w dystans czy grubość dwóch nowych klocków + tarczy hamulcowej będzie odpowiednia ? zmierzę wszystko suwmiarką i wykonam do 0.1 mm, nada się ?
4. Jakieś dodatkowe sugestie ?
5. Gdzie kupić zaślepki na zawory odpowietrzania ? znalazłem to w internecie na zagranicznej stronce, nazywa się nipple cap, na allegro i w polskich internerach, nie potrafię

prod36667_IMGSET.jpg.920db930a64bdd2cc38c905141989091.jpg

Edytowane przez Sylwester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 najlepiej zdjąć klocki(aby nie upaćkać olejem) i cofnąć tłoczki.

2 "dystanser" najlepiej mieć jakiś, ja dostałem jak kupiłem hamulce w pudełku ;). zapytaj w sklepie rowerowym

3 będzie OK(lepiej by było jak zmierzysz rozstaw schowanych tłoczków), chodzi o to jak będziesz pompował dźwignią aby się tłoczki nie wysunęły

4 uważaj aby Ci oleju nie brakło jak będziesz miał za twarde klamki to zostaw tłoczek i tak się trochę wysunie po ściągnięciu dystansu

5 nie wiem to tylko potrzebne aby zaworku nie upaćkać możesz zrobić z termokurczliwej koszulki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak Fenthin:

1. Musisz, tłoczki do końca wciśnięte, żadnych rozwiązań siłowych, wciskamy czymś z tworzywa sztucznego, nie śrubokrętem. Ja to robię końcem ramienia małych, izolowanych tworzywem sztucznym kombinerek.

2. Z tym czymś żółtym :) Bez tego nie będziesz wiedział, np. czy oleju jest za dużo, a może za mało? Te kawałki plastiku ustawiają po prostu zacisk w pozycji serwisowej do odpowietrzania/napełniania.

3. Zmierz suwmiarką (albo wkładając odpowiedniej średnicy wiertło, czy imbus) szerokość otworu w zacisku, czyli praktycznie odległość pomiędzy całkowicie wciśniętymi tłoczkami. Tenże dystanser wypełnia przestrzeń zacisku z dość sporym luzem żeby swobodnie go swobodnie wyjąć/włożyć.

4. Dystansery zawsze są dodawane do hamulców, nawet jak kupujesz nowy rower, to też powinny być (mam dwa komplety, ale różne, bo do różnych zacisków, niemniej są tej samej szerokości).

5. Szkoda pieniędzy :) Obydwa zgubiłem dawno temu.

 

Edytowane przez Kolmark
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Prawda jest taka że:

1. Nie musisz. Ale jak zalejesz układ przy częściowo zużytych klockach będzie za dużo płynu w układzie i kiedy przyjdzie pora na wymianę klocków okaże się ze nie da się tłoczków cofnąć do końca.

2. Odpowietrzać możesz nawet na hamulcu zamontowanym do roweru. Wtedy nie cofasz tłoczków i patrz pkt. 1 - problem z zza duża ilością oleju. Jest też ryzyko ochlapania olejem klocków i/lub tarczy, poza tym znacznie wygodniej jak się zacisk odkręci. A jak odkręcisz musisz mieć dystanser.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...