Skocz do zawartości
qepasa

[amortyzator] Liryk QR20 problem z dokręceniem ośki

Rekomendowane odpowiedzi

qepasa

Rock Shox Liryk Air z 2009r.
Axle QR20
Po wstawieniu koła pozostaje szpara i nie można dokręcić.
Wygląda to tak, jakby kołnierz ośki  który wchodzi w goleń był za szeroki, wystaje.
Po wstawieniu koła i podczas dokręcania ten kołnierz blokuje się o miskę piasty koła.

Albo pochodzi z innego amortyzatora, albo tam powinna być jakaś podkładka.

Ktoś widział podobny przypadek?Co mnie robić?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

A masz na piaście kapsle z obu stron?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Luzujesz ta nakrętkę na osi przed założeniem koła?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qepasa
Napisano (edytowane)

mam kapsle z obu stron koła. koło pasuje idealnie pomiędzy golenie.
Ośka ma w środku taką jakby szybkozamykajkę jak w zwykłych QuickRelease, ja to luzuję.

W starej instrukcji znalazłem wczoraj wieczorem:

note: a small (1-2mm) gap may be noticed beetween the inside flange of the maxle and the outside of the dropout. This gap is normal, and allows the right leg to "float" in position until the quick release is closed.

Czyli, że niby to tak ma być?
Dokręcam do oporu .... i zaciskam QR aby ośka swoim rozepchnięciem unieruchomiła się w goleniach.

Wysłałem też maila do harfa harrrrryson wrocław, na razie cisza

8.jpg

Edytowane przez qepasa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
53 minuty temu, qepasa napisał:

Dokręcam do oporu .... i zaciskam QR aby ośka swoim rozepchnięciem unieruchomiła się w goleniach.

Tak. Ośka ma nacięcia, w środku są stożkowate rozporniki. Kiedy zaciskasz dźwignię te rozporniki blokują ośkę, dzięki czemu nie ma możliwości żeby wykręciła się podczas jazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qepasa

Harfa mi odpowiedziała, że muszę inną ośkę kupić bo ta jest od innego modelu.
Chyba niepopatrzyli dokładnie, albo patrzą na model z innego roku

"Dzień dobry,

oś którą Pan ma nie jest od Liryka, a przynajmniej nie od tego. Może Pan u nas kupić oś dedykowaną do tego Liryka w cenie 279zł.

Serdecznie pozdrawiam,
Serwis Harfa-Harryson"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Ceny części zamiennych do amortyzatorów to jakiś kosmos jest.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • dudekrider
      Przez dudekrider
      Siema mam pytanie odnośnie piasty. Czy kupując amorek suntour Epicon 140 / 150 mm z ośką 15mm jest konieczna też zmiana piasty która ma ośkę  9mm czy można jakoś przerobić ośkę z amorka lub wstawić tą moją 9mm do amorka ? Czy jednak muszę zmieniać całą paistę na ośkę 15 mm ?
    • ernest90s
      Przez ernest90s
      Cześć, 
      piszę ponieważ wymieniłem dzisiaj skrzywioną ośkę w tylnym kole a nowa ośka również bije. Stara oś ewidentnie jest wykrzywiona - jak się ją przeturla po stole to toczy się z nierówną szybkością. Nowa na pewno była prosta. Po założeniu : efekt taki jak w filmiku. 
      Jak to jest możliwe że aż ma takie bicie. Łożyska są wszystkie, miski nie wyglądały na skrzywione ale domyślam się że to kwestia właśnie tego elementu. Proszę o opisanie tego zjawiska. Wkrótce zmieniam piastę na dużo lepszej klasy ale myślałem że dojeżdżę obecne koło a tu lipa, chyba jednak całą piast nadaje się do kitu. Quando, quando - kiedy, kiedy... się zepsujesz..

      Przed wymianą (stara oś) :

      Po wymianie (nowa oś) : 



      Proszę o porady
    • Gość Beszot
      Przez Gość Beszot
      Mała wskazówka - może się komuś przyda.
       
      Od tygodnia walczyłem ze skrzypieniem korb - pod obciążeniem wydawały słyszalne "pyknięcie", regularne o kadencji obrotów korby.
      Wyjąłem korby (Holowtech II), przesmarowałem, wyjąłem miski suportu, rozebrałem z osłon (chociaż shimanowskie) ,wypłukałem, naładowałem smaru, skręciłem.
       
      A korby "pyk, pyk" dalej.
       
      Byłem już naprawdę w kropce, wszystkie elementy obrotowe w tamtym rejonie -  korby, łożyska tylnego zawieszenia - przejrzane i przesmarowane a rower pyka takim naprężającym się i odprężającym metalem.
      I wtedy odkręciłem pedały - zamontowałem stare platformy. I cisza!
      PO kilku próbach zdiagnozowałem przyczynę - mocno dokręcone pedały pykały odkształcając się pod naciskiem stopy przy maksymalnej pracy/przyłożeniu. Raz lewy, raz prawy.
      Gwinty były suche, pokryte jakimś nalotem o konsystencji zaschniętego błota.
      posmarowane i dokręcone nie za mocno są ciche jak trzeba.
       
      pozdrawiam
       
       
       
       
       
    • KamilTelosPrzytulski
      Przez KamilTelosPrzytulski
      Witam
      Od pewnego czasu opona zaczęła trzeć o ramę, zdjąłem koło wyciągam ośkę (grubość małego palca u ręki) zobaczyłem ze jest ostro wygięta. Po wyprostowaniu jej było ok z kołem, po 2 dniach normalnej jazdy znowu to samo... Co zrobić żeby ośka tak się nie wyginała??
    • Razor1911
      Przez Razor1911
      Witam,chciałem kupieć amortyzator z takim mocowaniem ośki do koła MARZOCCHI 888 RCV 2010 - ponad 26% taniej (2160981212) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. jest to aukcja przykładowa,A więc jak tą ośke zamocować do koła,trzeba mieć specjalne koło czy jak?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.