Skocz do zawartości
kurt_hectic

[rama] Co myślicie o damperze w tylnym trójkącie?

Rekomendowane odpowiedzi

kurt_hectic
Napisano (edytowane)

Cześć,

 

Po ostatnich 100km przejechanych w moich górkach zacząłem się zastanawiać nad dodatkowym amortyzatorem...

Potrzebuję czegoś do typowych maratonów mtb. ~50-70 km, ~1500m - 2000m w górę. btw. 6 litrów wypitej wody ;o

Do tej pory ratowałem się rs sunturem ncx, który działał na serio spoko, polecam, ale po pierwsze po 5 latach zaczął się rozlatywać, a po drugie...jednak tych korzeni i kamieni było zbyt dużo, męczyłem się. Dla mnie to są typowe leśne ścieżki, ale widzę na YT, że niektórzy mówią na to enduro.

 

 

Także zamiast wydawać ~250 na nową sztycę pomyślałem, że może znajdę jakąś ramę z damperem za 1000zł-1500zł.

Moje wymagania to:

-stary typ ramy- mam SIDa pod stery ahead, z którym nie chcę się rozstawać

-zero zmarnowanej energii

-zero rwania łańcucha i  innych technicznych problemów

-bezproblemowe podjazdy

-no i rzecz jasna wygoda- jak najlepsze wybieranie skałek, korzeni, dołków

 

Jestem laikiem, ale jako, że nie chce tracić przestrzeni na rowerze- muszę tam zamontować sprzęt i min 3l wody to wpadło mi w oko to.  (nie chcę konstrukcji, która idzie przez środek trójkąta.

 

 

 

Ramy z damperami z 2004-2007 kosztują ok. 1000zł.

Generalnie spełnia moje wymagania, ale nie wiem najważniejszego- jak to działa? Warto zmienić prostą konstrukcję (hard tail) ze sztycą 50mm skoku na bardziej złożoną ze 100mm? Miał to ktoś, warto?

 

Pozdro!

 

Edytowane przez kurt_hectic

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Jak kupisz ramę z takim damperem, to z reguły był on nie serwisowany przez kilka lat, jak coś się posypie możesz to sprzedać na złomie za jakieś 10zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Ramę giant xtc nrs poszukaj, amor tylny sid dual air lub podobny i będziesz zadowolony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
3 godziny temu, kurt_hectic napisał:

Generalnie spełnia moje wymagania, ale nie wiem najważniejszego- jak to działa? Warto zmienić prostą konstrukcję (hard tail) ze sztycą 50mm skoku na bardziej złożoną ze 100mm?

Generalnie zmiana z HT na fula w pewnych zastosowaniach przynosi dużo dobrego, ale konstrukcje typu Spec Epic jak na filmie jest tak stara ,zę w przypadku problemu z tłumikiem lub mocowaniem tłumika masz potężny problem z częściami lub z kompletnym tłumikiem.

Pewną alternatywą może być Cube AMS w starszej wersji z tłumikiem pod górną rurą

http://allegro.pl/rama-cube-ams-hpc-team-2011-26-er-i7301378733.html#thumb/1

lub Cannon Scalpel w starszej wersji

http://allegro.pl/rama-cannondale-scalpel-3000-68mm-jak-nowa-kult-i7307414268.html

które mają tłumiki ze standardowymi mocowaniami i długościami.

Fule nie spełniają warunku jak niżej

3 godziny temu, kurt_hectic napisał:

zero zmarnowanej energii

oraz

3 godziny temu, kurt_hectic napisał:

bezproblemowe podjazdy

jeśli nie chcesz marnować energii w fulu musisz go zablokować na sztywno. Sęk w tym ,ze nie wszystkie tłumiki mają taką opcję, a nie wszystkie ramy dobrze jeżdżą na zablokowanym zawieszeniu ( efekt galopującego konia ).

Ful daje dużo ,ale niestety trzeba się pogodzić z pewnymi ograniczeniami.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kurt_hectic

Dzięki za odpowiedzi. Ciekawe te ramy co wkleiłeś, ale pierwsza stryrana, druga już z kategorii vintage. 

Srebrny epic wygląda świetnie, ale jako, że nie mam możliwości przetestowania to zdecydowałem się nie ryzykować i za 1700zł kupiłem santa cruze z damperem z blokadą.  2.5kg, 3 stopniowy damper, 100 skoku, dodatkowe mocowanie na wodę pod ramą. Będzie dobrze ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Pomieszanie z poplątaniem... Od kiedy to jakiś sprężynowy "poddupnik" da się porównywać z tylnym zawieszeniem, jak jedno to bajer dla wygody niedzielnego rowerzysty a drugie dba o trakcję w trudnych warunkach (ewentualna "wygoda" to efekt dodatkowy, o ile w ogóle się siedzi podczas jazdy)? I jakim cudem taki NCX pod siodełkiem miał niby pomagać do tej pory w jeździe w terenie? Do tego jeszcze plątanie o jakimś "enduro" i "zero zmarnowanej energii" (jakby do tej pory z bujawką pod tyłkiem energia szła niby w korby :) )

Napisz jeszcze raz, tylko po ludzku i bez bajek, co i jak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kurt_hectic

Wyrażam ubolewanie z powodu  trudności w zrozumieniu tematu, jednakże powtarzać się nie mam zamiaru, gdyż problem został już rozwiązany.

Pozdrawiam

T.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×