Skocz do zawartości

[rama] Co myślicie o damperze w tylnym trójkącie?


kurt_hectic

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Po ostatnich 100km przejechanych w moich górkach zacząłem się zastanawiać nad dodatkowym amortyzatorem...

Potrzebuję czegoś do typowych maratonów mtb. ~50-70 km, ~1500m - 2000m w górę. btw. 6 litrów wypitej wody ;o

Do tej pory ratowałem się rs sunturem ncx, który działał na serio spoko, polecam, ale po pierwsze po 5 latach zaczął się rozlatywać, a po drugie...jednak tych korzeni i kamieni było zbyt dużo, męczyłem się. Dla mnie to są typowe leśne ścieżki, ale widzę na YT, że niektórzy mówią na to enduro.

 

 

Także zamiast wydawać ~250 na nową sztycę pomyślałem, że może znajdę jakąś ramę z damperem za 1000zł-1500zł.

Moje wymagania to:

-stary typ ramy- mam SIDa pod stery ahead, z którym nie chcę się rozstawać

-zero zmarnowanej energii

-zero rwania łańcucha i  innych technicznych problemów

-bezproblemowe podjazdy

-no i rzecz jasna wygoda- jak najlepsze wybieranie skałek, korzeni, dołków

 

Jestem laikiem, ale jako, że nie chce tracić przestrzeni na rowerze- muszę tam zamontować sprzęt i min 3l wody to wpadło mi w oko to.  (nie chcę konstrukcji, która idzie przez środek trójkąta.

 

 

 

Ramy z damperami z 2004-2007 kosztują ok. 1000zł.

Generalnie spełnia moje wymagania, ale nie wiem najważniejszego- jak to działa? Warto zmienić prostą konstrukcję (hard tail) ze sztycą 50mm skoku na bardziej złożoną ze 100mm? Miał to ktoś, warto?

 

Pozdro!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
3 godziny temu, kurt_hectic napisał:

Generalnie spełnia moje wymagania, ale nie wiem najważniejszego- jak to działa? Warto zmienić prostą konstrukcję (hard tail) ze sztycą 50mm skoku na bardziej złożoną ze 100mm?

Generalnie zmiana z HT na fula w pewnych zastosowaniach przynosi dużo dobrego, ale konstrukcje typu Spec Epic jak na filmie jest tak stara ,zę w przypadku problemu z tłumikiem lub mocowaniem tłumika masz potężny problem z częściami lub z kompletnym tłumikiem.

Pewną alternatywą może być Cube AMS w starszej wersji z tłumikiem pod górną rurą

http://allegro.pl/rama-cube-ams-hpc-team-2011-26-er-i7301378733.html#thumb/1

lub Cannon Scalpel w starszej wersji

http://allegro.pl/rama-cannondale-scalpel-3000-68mm-jak-nowa-kult-i7307414268.html

które mają tłumiki ze standardowymi mocowaniami i długościami.

Fule nie spełniają warunku jak niżej

3 godziny temu, kurt_hectic napisał:

zero zmarnowanej energii

oraz

3 godziny temu, kurt_hectic napisał:

bezproblemowe podjazdy

jeśli nie chcesz marnować energii w fulu musisz go zablokować na sztywno. Sęk w tym ,ze nie wszystkie tłumiki mają taką opcję, a nie wszystkie ramy dobrze jeżdżą na zablokowanym zawieszeniu ( efekt galopującego konia ).

Ful daje dużo ,ale niestety trzeba się pogodzić z pewnymi ograniczeniami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Ciekawe te ramy co wkleiłeś, ale pierwsza stryrana, druga już z kategorii vintage. 

Srebrny epic wygląda świetnie, ale jako, że nie mam możliwości przetestowania to zdecydowałem się nie ryzykować i za 1700zł kupiłem santa cruze z damperem z blokadą.  2.5kg, 3 stopniowy damper, 100 skoku, dodatkowe mocowanie na wodę pod ramą. Będzie dobrze ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomieszanie z poplątaniem... Od kiedy to jakiś sprężynowy "poddupnik" da się porównywać z tylnym zawieszeniem, jak jedno to bajer dla wygody niedzielnego rowerzysty a drugie dba o trakcję w trudnych warunkach (ewentualna "wygoda" to efekt dodatkowy, o ile w ogóle się siedzi podczas jazdy)? I jakim cudem taki NCX pod siodełkiem miał niby pomagać do tej pory w jeździe w terenie? Do tego jeszcze plątanie o jakimś "enduro" i "zero zmarnowanej energii" (jakby do tej pory z bujawką pod tyłkiem energia szła niby w korby :) )

Napisz jeszcze raz, tylko po ludzku i bez bajek, co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...