Skocz do zawartości

[szosa] który rower wybrać do 3,5tyś


Manhunt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje pomocy przy zakupie pierwszej szosówki, gdy dzwonię do wybranych  marek każdy chwali co ma, aż mnie głowa już boli bo od 5 dni się zastanawiam, który rower jest optymalnym rozwiązaniem.

Roweru szosowego nigdy nie miałem,  jeździłem tyle co po sklepie, bardzo dobrze się na tego typu rowerze czuję. Po zakupie mam zamiar jeździć po 50km co kilka dni. Docelowo chcę się przygotować do pokonania trasy 200km więc cel jest :) Mam 188cm i waga 82-85 kg 

Rowery nad którymi się zastanawiam:

2018 B'Twin Triban 520 cena 2400 zł                 

2018 B'Twin Triban 540 cena 3300 zł

 

2018  Romet Huragan 4 cena 3349 zł

2017 Romet Huragan 4  nie wiem czy jeszcze da się kupić

2018 Romet Huragan 3 2849 zł

2017 Romet Huragan 3 nie wiem czy jeszcze da się kupić

Po opisach nie jestem wstanie stwierdzić, czy rok 2017 czy 2018 jest lepszy. Przerzutki nie ogarniam co i jak.

 

2018 VENTO 2.0 cena 2600 zł

2017 VENTO 2.0 cena 2150 zł

2018 VENTO 3.0 cena 3300 zł

2017 VENTO 3.0 cena 2800 zł

Tak jak przy Rometach nie ogarniam czym one się różnią , będę wdzięczny jeśli ktoś mi to wyjaśni

 

2018 Merida SCULTURA 100 cena 32000 zł

2017 Merida SCULTURA 100 cena 2500 zł

 

2018 Giant CONTEND 2 3100

2017 Giant CONTEND 2

2018 Giant CONTEND 3 2900

2017 Giant CONTEND 3

 

2018 Trek Domane AL 2 cena 3300 zł

2017 nie wiem czy był :)

 

Jak widzicie nie mam łatwo jestem laikiem jeśli chodzi o rowery i wszystkie te specyfikacje mało mi mówią. Chcę dobrze wydać pieniądze i cieszyć się z jazdy rowerem. Mam też cel do zrealizowania czyli trasa 200km Proszę o każdą Waszą wypowiedz, która przybliży mnie do zakupu mojego wymarzonego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Manhunt napisał:

Po opisach nie jestem wstanie stwierdzić, czy rok 2017 czy 2018 jest lepszy. Przerzutki nie ogarniam co i jak.

Hierarchia przerzutek shimano czy też bardziej grup kształtuje się następująco : od najniższej

-turney 7 rzędów ( siedem zębatek z tyłu)

-claris 8 rzędów ( claris z 2017r ma linki puszczone jeszcze od klamek ,a z 2018 ma je schowane pod owijką)

-sora 9 rzędów (to samo stara sora ma oznaczenia 3500 i ma linki puszczone z klamek a nowa sora ma oznaczenie R 3000 i pancerze ma schowane pod owijką - taki face lifting)

-tiagra 10 rzędów obecnie wychodzi w wersji 4700 czyli ma pancerze pod owijką ,a 4600 ma jak stara sora i claris z klamek

-shimano 105 ( wersja 5700 ma 10 rzędów z tyłu ,a wersja 5800 11 rzędów z tyłu

-ultegra ( wersja 6700 ma 10 rzędów z tyłu ,a wersja 6800 11 rzędów z tyłu - jest też wersja r8000 najnowsza z ultegry) jest również grupa ultegra ze sterowaniem elektronicznym ,ale nie za takie pieniądze jakie chcesz wydać .

-dura ace najwyższa z grup shimano ma 11 rzędów z tyłu i przerzucanie przerzutek linkami lub elektroniczne.

59 minut temu, Manhunt napisał:

2018 B'Twin Triban 520 cena 2400 zł 

ma sore  r 3000 ,9 rzędów z tyłu 

 

Godzinę temu, Manhunt napisał:

2018 B'Twin Triban 540 cena 3300 zł

ma shimano 105 5800 czyli 11 rzędów z tyłu itp, itd resztę w ten sam sposób możesz sobie poprzeglądać inne modele rowerów i wybrać co cię bardziej interesuje. Co ciekawe rowery rometa z poprzedniego roku mają lepszy osprzęt niż z roku obecnego , np huragan 3 z 2017 ma tiagre 4700 a huragan 3 z 2018 ma sore r 3000.

 

Godzinę temu, Manhunt napisał:

Roweru szosowego nigdy nie miałem,  jeździłem tyle co po sklepie, bardzo dobrze się na tego typu rowerze czuję

Jeżdżąc po sklepie nigdy się nie dowiesz czy naprawdę się na nim dobrze czujesz- chodzi mi o pozycję za kierą- bardziej sylwetka pochylona czyli bardziej sportowa czy pozycja nieco mniej pochylona czyli endurance. Żeby się tego dowiedzieć musisz wyjechać poza sklep i nie na 5 minut ale chociaż na pół godziny.

Nie napisałeś czy rower ma ci służyć do ścigania czy tylko do wolnych przejażdżek na dłuższe odległości. Proponuję poczytać inne posty na temat pierwszych szos na pewno coś znajdziesz i dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, mariano77 napisał:

Nie napisałeś czy rower ma ci służyć do ścigania czy tylko do wolnych przejażdżek na dłuższe odległości. Proponuję poczytać inne posty na temat pierwszych szos na pewno coś znajdziesz i dla siebie.

Na tym etapie nie myślę o wyścigach(może dla zabawy kiedyś spróbuję) teraz chcę popracować nad kondycją, systematycznie robić 50km przyzwyczaić się do jazdy, a następnie w jeden dzień pokonać dystans 200km, takie mam marzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Manhunt napisał:

Na tym etapie nie myślę o wyścigach(może dla zabawy kiedyś spróbuję) teraz chcę popracować nad kondycją, systematycznie robić 50km przyzwyczaić się do jazdy, a następnie w jeden dzień pokonać dystans 200km, takie mam marzenie.

Więc dla ciebie bardziej pozycja bardziej wyprostowana niż sportowa . Pod twój wzrost rama myślę L będzie dobra chociaż różni producenci inaczej to sobie "mierzą". Potrzebujesz kierownicy typu baranek czy może prosta by ci podpasowała ? A nie myślałeś o rowerze fitness ? Np kross pulso 1,0 lub 2,0 to tak naprawdę rower szosowy tylko z prostą kierownicą i pozycją bardziej wyprostowaną na dalekie przejażdżki jak znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, waskij napisał:

Na pierwszą szosę brałbym Tribana 520 , różnica między 540 to tylko osprzęt , ramy są takie same . Sam mam zamiar kupić synowi 520 .

Popatrzmy, za 2400 mamy tribana 520 na kołach b twina i 9-cio rzędową sorą z czego są trzy blaty z przodu -w góry jak najbardziej ,po płaskim wystarczą dwa blaty. Po dołożeniu 900 złotych mamy 11-to rzędową 105 na kołach mavic aksium .Jeżeli o mnie chodzi to spokojnie dołożyłbym do tych kół i osprzętu dwie klasy wyższego od sory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , Ja też bym tak zrobił i nawet zrobiłem kupiłem Ultra 940 AF Di2 jako pierwszą szosę i jeżdżę , lecz kiedyś w dzieciństwie miałem styczność z rowerem szosowym , kierownicą barankiem itd , a pytający chyba dopiero zaczyna i może mu nie podejść ten typ roweru , szkoda pakować kasę w coś co może się nie sprawdzić .

Po sezonie można co nieco ulepszyć , albo zostać przy tym co jest , spokojnie do normalnego kręcenia wystarczy, za resztę kasy można sobie ciuchy , buty itd kupić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę wysyp Tribanów 500 i 520 a niedostatki 540 (np OLX) można zasugerować że większość jest bardzo zadowolona z 540 i nie zamierza niczego zmieniać :) co jest potwierdzeniem słów ze warto dopłacić i mieć kompletny rower- nawet na lata a nie tylko na 'początek przygody'. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...