gyrill Napisano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 Chciałem wymienić stara uszkodzoną oponę na nową WTB Nano 40 mm. Mialem problem z ułożeniem opony na obręczy z użyciem dętki. Obręcz to jakaś stockowa alexrim, przyszła z rowerem. Opona jest bardzo ciasna ale daje się ją założyć. Włożyłem dętkę. Niestety, opona wchodziła na rant tylko na 3/4 obwodu - widać to po linii kontrolnej na oponie. Ok 1/5-1/4 tej linii było wciąż zanużone poniżej krawędzi obręczy. Posmarowalem dokładnie przestrzeń kontaktu opony z obręczą płynem do mycia naczyń przy spuszczonym ciśnieniu. Potem napompowalem na 5 bar. To max przy którym można jeszcze manipulować oponą na obręczy. Po ok godzinie walki z opona udało mi się ja wciągnąć na rant równo. Zostawiam dla potomnych. Jeśli ktoś chce jeździć tylko z dętka to lepiej kupić wersje Comp lub Race. TCS jest bardzo ciasny. W razie złapania laczka nie widzę tego na szlaku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2018 Zdarzają się ciasne zestawy. Zanim zalałem koła uszczelniaczem, to chciałem na dętkach złożyć i poddałem się, ale na pomysł ze smarowaniem pod dętkę nie wpadłem. Może w przyszłości spróbuję z ciekawości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gyrill Napisano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2018 Ten patent z płynem znam z opisów zakładania opon typu tubeless właśnie. Poza tym oponka super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.