Skocz do zawartości

[Trek x-caliber 8 vs. Merida big nine 600] który wybrać?


Chudy71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. 

Zastanawam się nad zakupem roweru - jeden z tych dwóch. Rower ma służyć do jazdy po mieście, po lesie. 

Który polecacie lub nie i dlaczego?

 Linki poniżej:

trek x-caliber8:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/21577/

 

merida big nine 600 (1x11)

https://www.rowerymerida.pl/produkt1428/bignine-600-rower-merida.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merida jest bardziej klasycznie zbudowana, możesz nią łupać maratony po płaskim terenie, np. Mazovia MTB.

X-caliber to rower na górski maraton, wypad na single pod Smrkem, poradzi też sobie na górskiej wycieczce. Oczywiście wciąż pozostajemy w kategorii cross-country, jednak z większym naciskiem na "country" ;) Do bliźniaczej ramy Trek montuje amortyzator 120 mm i sprzedaje jako ścieżkowca (Roscoe). Jak dla mnie - niezły deal. Pytanie na którym z nich możesz się przejechać i sprawdzić wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, c1ach napisał:

Merida jest bardziej klasycznie zbudowana, możesz nią łupać maratony po płaskim terenie, np. Mazovia MTB.

X-caliber to rower na górski maraton, wypad na single pod Smrkem, poradzi też sobie na górskiej wycieczce. Oczywiście wciąż pozostajemy w kategorii cross-country, jednak z większym naciskiem na "country" ;) Do bliźniaczej ramy Trek montuje amortyzator 120 mm i sprzedaje jako ścieżkowca (Roscoe). Jak dla mnie - niezły deal. Pytanie na którym z nich możesz się przejechać i sprawdzić wrażenia.

Mówisz o Meridzie 600 (1x11) czy 500?

zastanawiam się czy faktycznie jeśli wybiorę meride 600 to czy nie wymieniać tarczy przedniej na 32t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli 500 to tylko w wersji Lite - ze względu na nowocześniejszą ramę ze sztywną osią.
Na dzień dobry niby lepiej mieć sztywną oś z przodu, ale z drugiej strony w razie upgrade'u w przyszłości z ramą 600 się już nic nie zrobi...
Zwykła 500 i 600 to taka sama rama, więc co najwyżej zostanie opcja thru bolt'a.
Trek nawet w modelu wyższym ma tylko Boost'a QR, więc dla mnie jest na poziomie zwykłej 500 -tki pod względem ramy, jednak przebija ją gwarancją.
W 500 Lite masz dwa blaty, więc będzie bardziej uniwersalnie niż w przypadku napędu 1x ( po części zależy to od tego gdzie i jak jeździsz oraz ile masz pary w nogach ).
Tu możesz sprawdzić co w praktyce dają różne konfiguracje napędów : http://www.gear-calculator.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam 1x11 i jeżdżę dość szybko :) po Mazowszu, piach korzenie szuter i ogólnie to różny teren gdzie i interwalow nie brakuje (górki i dołki) prostych gdzie można rozpędzić się do 40tki też, gdybym mieszkała w górach i chciała się ścigać to bym 2x10 np rozważała a jak nie to roscoe (7)zrobił wrażenie, fajnie że wspomniany, bardzo zwinny i przyjemny rower na single wymagające itd. Ale i on potrzebuje pary w nogach przy tym napędzie. 

Ewentualnie w tematach pojawia się Gibon od Kellysa z napędem jaki może cię interesować i chyba też budżecie. Trochę waży ale coś za coś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...