Skocz do zawartości

[koła] carbon 29


vpablov

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zakupem kół z obręczami carbonowymi, przeznaczone do fulla xc 100 mm (wyścigi i turystyka górska)

Założenia jakie sobie wymyśliłem , rozmiar 29 cali, szerokość wew 25 mm , piasty boost - DT 350, proste szprychy, waga w ok 1400 /1500 g.

Znalazłem coś takiego

https://no-limited.pl/produkt/no-limited-mtb-29er-dt-swiss-350/

ewentualnie coś poskładam w ww formacie.

Moja waga 73kg.

Macie jakieś opinie na temat ww firmy , a może coś polecicie godnego uwagi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Limited to jedna z wielu obecnie na rynku firm krzaków,  zajmujących się budową kół z części ogólnodostępnych na obreczach chińskich/tajwańskich co oczywiście nie oznacza, że słabej jakości. Generalnie do komponentów nie ma się co przyczepiać, najdroższe Sapimy, porządne piasty, jeśli dobrze to skręcili to powinno być ok. Zastanawiam się jednak czy aby na pewno CX Ray w MTB to dobry wybór? Zysk aero przy takich prędkościach jest zerowy, a nawet przy wyższych (40km/h) testy wykazały skromniutkie 1W. W MTB ważna jest wytrzymałość i sztywność koła, jak one się zachowują przy tarczy, nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niższa waga, a nie aero? To można było zastosować Lasery, bo to ta sama szprycha, ale okrągła i 4x tańsza. Dwa, co daje nam urwanie 30g na szprychach, których waga promieniście rozchodzi się od osi obrotu koła? Praktycznie nic, a więc można było z identycznym powodzeniem zastosować D-Lihgty, a całe koło wyszło by o 500zł taniej. Trzy, 28 szprych wylajtowanych w rowerze MTB na którym przeszkód się nie omija i 95kg? Proponuję złożyć stałe zlecenie na centrowanie w miejscowym serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mm2. Powiększając przekrój uzyskamy większą wytrzymałość, a zatem D-Light wcale nie musi być słabszym modelem, bo ma zwyczajnie większy przekrój. No i dochodzą takie elementy jak sztywność szprychy, która też wzrasta wraz ze wzrostem przekroju.

Przekroje:

D-Light - 2,137mm2 x 1360 = 2906N

Laser - 1,766mm2 x 1500 = 2649N

A więc D-Light jest modelem wytrzymalszym.

CX Ray - 1,98mm2 x 1600 = 3168N

Niewiele więcej od D-Light, ale co ze sztywnością boczną? I pamiętajmy o cenie niemal 4x wyższej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to napisałem.

Ale przeliczmy teraz czy warto kruszyć kopię o te gramy dla +500zł

56 sztuk D-Light 260mm - 268g

56 szt CX Ray 260mm - 238g

Jak widać różnica wagi to 30g!!! na komplecie 56 szprych w dwóch kołach. Ile zatem płacimy za tę wątpliwą masę rotującą? ~510zł. czyli 1g mniej kosztuje nas niesamowite 17zł. Kto bogatemu zabroni.

Jutro wleję 15ml/koło mleczka mniej i uzyskam to samo :D A w sumie to nie, nie wleję, i tak brakuje mi 1W/kg FTP do najlepszych amatorów. Za duża strata, nic nie zyskam, nawet sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...