Skocz do zawartości

[1x9] Poprawianie linii łańcucha


kurt_hectic

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Po przejściu z 3x9 na 1NWx9 oraz zmianie korby na taką do której musiałem dodać 2 podkładki po stronie napędu, pojawił się problem linii łańcucha.

Wszystko działało, ale 3 górne przełożenia, które powinny chodzić najlżej, chodziły tak ciężko, że nie było sensu ich używać. Zupełnie nie rozumiem jak Shimano/Sram sugerują 50mm, 46mm od zębatki do środka roweru, bo właśnie przy takich wartościach cały system chodzi do d. tj. łańcuch jest prosty gdzieś na 5 zębatce z tyłu. 

Także kombinuję, aby na górnych zębatkach łańcuch był w miarę prosty, a ew. krzywił się na twardszych przełożeniach. Kupiłem  30 zębów NW, która ma trochę inną konstrukcję, plus przez to, że jest mniejsza pomyślałem, że będę używał częściej środka kasety, a nie jak dotychczas raczej górnej partii (mieszkam w górach). Było lepiej, ale jest to dosłownie 1-2 mm różnicy także szukałem dalej.

Kupiłem 16mm bolty, które fajnie, że przyszły z dodatkowymi kółeczkami. Zamontowałem, był luz, także dołożyłem dodatkowe kółeczka, pod kątem, ponieważ mam ich tylko 4, a na prosto było jeszcze trochę luzu.

Całość siedzi OK. zębatka opiera się w całości na śrubie i kominie, także całość nie powinna się rozlecieć, zobaczymy. Obecnie od zębatki do środka roweru, aka linia łańcucha to jakieś 44mm. Łańcuch jest prosty na 4 zębatce, a całość działa dużo, dużo lżej. 

Co myślicie? Jakie są wasze patenty?

BTW. ostatnio znalazłem informację, że zarówno sram jak i shimano mają już opatentowane ruchome korby/zębatki, także za jakiś czas będziemy mieli idealne linie łańcucha przy 1x, na wszystkich przełożeniach!!! Ależ ja na to czekam!

Da się zamontować całość tak, aby zębatka przesuwała się na tych boltach, ale jednak tarcie to tarcie, rozleciało by się to w drzazgi wcześnie czy później, szkoda. 

SWHMXXN.jpg

rAoo6Vm.jpg

x1uaShx.jpg

 

 

 

 

Tutaj jest sporo informacji....ale kont dupy to.... jasne, 50mm to idealna linia łańcucha, my ass.  

https://www.oneupcomponents.com/pages/understanding-chainline-for-optimal-1x-conversions-boost-and-non-boost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim 1x9 przełożyłem jedną podkładkę suportu z prawej na lewą stronę. W moim przypadku wystarczyło to, aby napęd pracował dobrze na dużych zębatkach kasety. Wiem, nie jest to idealne rozwiązanie, korba nie jest symetrycznie ustawiona, jednak nie odczuwam tego podczas jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...