Skocz do zawartości

[Corratec Rock Light Millennium] Czy warto remontować?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Jestem w posiadaniu Corratec'a z 1999 roku sprowadzonego z Niemiec. Niestety nie mogę znaleźć żadnych informacji o tym rowerze :(  Na ramie widnieją napisy "Rock Light Millennium", "Designed By IKO" czy "space tech top tube". Jest na w miarę konkretnym osprzęcie - przerzutki tył i przód to XTR "szara eminencja",  zaciski to czterotłoczkowe Deore XT, Korba oraz piasty to ZZYZX, obręcze - DRC SRL, amortyzator przedni - Rock Shox SID Dual Air XC (czarny), a damper to niebieski Rock Shox Dual Air.  Kupiłem go za 1000zł i niektóre części są już lekko zjechane, stąd moje pytanie, myślicie, że warto go remontować? Słyszał ktoś może o takich rowerach? Z góry pozdrawiam i dziękuję za pomoc! 

_IMG_20140809_132441_1.jpg

_IMG_20140809_132454_1.jpg

_IMG_20140809_132512_1.jpg

_IMG_20140809_132708_1.jpg

_IMG_20140809_133032_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd, zębatki/koronki są konkretnie zużyte...A cenowo to podobnie wychodzi zakup kompletnej korby. Kaseta też kwalifikuje się do wymiany, a łańcuch też warto by było wymienić. Hamulce dosyć słabo działają. Wymieniłem już tarcze, oryginalne były przegrzane. Obawiam się, że ktoś zwykłej DOT4 dolewał do układu. Pytanie, czy w ten sposób hamulce mogły się uszkodzić? W drugim rowerze mam nowsze Deore XT i są strasznie "ostre", a tutaj ledwo działają, a zostały rozebrane, wyczyszczone i zalane płynem od Shimano. Odpowietrzenie średnio pomaga :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hamulcami kwestia przeglądu, żeby dowiedzieć się w jakim są stanie, odpowietrzyć, przejrzeć. Możliwe, że właśnie na DOT powinny pracować ( trzeba sprawdzić, moge się mylić ) Ten hamulec to pierwszy hamulec od shimano, zaprojektowany i wypuszczony rok wcześniej przez firmę Grimeca, generalnie b. dobry hamulec. Wiek mógł zrobić jednak swoje - trzeba looknąć. Klocki obejrzec również. Koronki korby można wymienić osobno każdą, jeśli trzeba, wyjdzie wcale nie tak drogo - tylko trzeba zmierzyć rozstaw śrub - zmierz w mm odległość pomiędzy śrubami mocującymi koronki korby ( od środka do środka śruby ) podejrzewam 104 mm, w każdym razie będzie standardowy i z koronkami problemu nie będzie. Z kasetą i łańcuchem również. Ten rower  ma klimat i swój urok, dobrze jakby ten urok i epokę z której pochodzi trzymał. Amory są b dobre, ( jesli nie mają wżerów na goleniach )  zrobić serwis i będą służyć. Mają po dwie komory, więc ustawić można je dowolnie pod wagę, styl jazdy, teren, itp. Jeśli chcesz wchodzić w szczegóły to zawsze możesz iść na forum retromtb.pl - tam króluje klimat lat 90-tych. ( choć nie tylko )

/edit

faktycznie 755 były na mineralnym oleju, grimeca system 8 na docie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.04.2018 o 15:28, thesuperbiker napisał:

 Kupiłem go za 1000zł i niektóre części są już lekko zjechane, stąd moje pytanie, myślicie, że warto go remontować? Słyszał ktoś może o takich rowerach?

Cześć

Dawno temu, w pewnym poznańskim sklepie można było kupić rowery tej firmy. Mam x-traila base i za miesiąc obchodzimy 11 rocznicę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...