Skocz do zawartości

[szosa,gravel,hybryda] Pomoc w doborze typu i rozmiaru ramy


adrionn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wracam do przygody z rowerem po prawie trzyletniej przerwie, wcześniej jeździłem rowerem typu cross Unibike Crossfire. Wtedy jeździłem głównie w trybie mieszanym, szosa drogi gruntowe utwardzone jaki i ścieżki leśne. Ogólnie rower spisywał się dobrze w takich warunkach ale z czasem zacząłem zauważać że jest zbyt ciężki (ok 14kg) i toporny (rama była jednak dla mnie zbyt długa i pozycją była zbyt wyciągnięta). W miedzy czasie kupiłem okazyjnie starą szosę peugeot która w porównaniu do Unibike byłe mega lekka. zgrabna, szybka i zwinna ale tylko na szosie. Na sam koniec tamtej przygody z rowerem miałem jeszcze dość krótko szosę Gianta którym jeździło mi się niesamowicie lekko i szybko w porównaniu do Unibike, ale też tylko po szosie przez typowo szosowe koła. Już wtedy zacząłem się zastanawiać jak szybkim, lekkim i zwinnym rowerem który poradzi sobie na szosie jaki i na drogach o gorszej nawierzchni, ale jakoś tak wtedy wyszło ze odszedłem o turystyki rowerowej i nic w tym temacie nie poczyniłem a teraz wracam i mniej więcej wiem czego chcę. 

Otóż szukam roweru typu gravel, przełaj może jakaś hybryda/fitnesbike do którego da się założyć trochę szersze opony. Pozycja za kierownicą wolałbym żeby była bardziej turystyczna niż sportowa, taka po środku. Na początek myślałem żeby wydać około 1tys, ale w sumie jakby się trafiło coś ciekawego to można dołożyć. Moje to wzrost 172cm, noga 80-81cm

Znalazłem np taki rower: https://www.olx.pl/oferta/scott-sub-szosa-treking-CID767-IDl6iMo.html 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenie sobie ramy Stevensa więc ogólnie sprzęt też nie jest zły. Mam wątpliwości co do wielkości ramy. Musisz scignac geometrie czy rama 20,5" przy twoim wzroscie nie będzie po prostu za duża. Przerobić go jak? To trekking, cross ciężko tu doradzić wrzuć baranka. (na np przyszłość jakbyś zechciał bo cross to nie gravel) szersze opony wejdą, typowo crossowe np Smart sam w wersji 1*75. Tam masz w opisie shwalbe mundial wersję 1*6, czyli lekko możesz dołożyć chociaż na fotkach stoi właśnie Smart sam. I tyle z modyfikacji. To klasyczny cross jeśli takowy odpowiada i mimo aluminium widelca jest też przez brak "ubijaka" lżejszy. 

Myślę że oddał by to czego potrzebujesz ten typ który tu się często pojawia http://onemorebike.pl/rowery-trekkingowe-i-crossowe/3594-marin-muirwoods-2017.html#/wybierz_kolor-zielony/rozmiarem  r. L/M ale trochę poza budżet(? Patrząc po Stevensie) Może uda się ustrzelic jakąś uzywke. (czarna L ka jest na Olx) No i przy stali i 29 to już fajne właściwosci tlumiace są. (nie licząc już tych szerszych opon o których wspominaja sami) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem geometrię i powinna być OK, rozmiar 52cm ma przekrok 76cm a ja mam 80-81cm. Generalnie patrząc po samych wymiarach rama wydaje się być idealna dla mnie. Wolę właśnie bez amortyzatora, dzięki temu rower zawsze będzie lżejszy a to już duży plus. Widelec alu chciałbym wymienić na carbon. 

Myślę że ten Stevens będzie ok, opony w sumie są odpowiednie do moich potrzeb. Jedynie bym się pokusił o widelec carbon. A no i oczywiście z czasem bym założył baranka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos w deseń http://www.bikecenter.pl/p18828,rst-cross-rigide-rf-m7-disc-v-brake-czarny-widelec.html lw promo (nawet oponę pod 29 powinien zmieścić- do 50mm) lub Aliexpres (taniej) może być lub w zakupach zbiorczych. musiałbys dopytać. Nie wiem czy trafisz pełen karbon pod pivoty w ludzkiej cenie ale ten z goleniami już da różnicę w stosunku do pełnego aluminium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana. Inna długość. Jeśli się uda to warto poszukać np 4corners od Marina z używanych. Czy jakiegoś Treka. Myślę że mógłby cię usatysfakcjonowac taki wszedolaz od Marina Przerabialam crossa na gravela - stajl. Geometria jest inna, bardziej wyciągnieta pozycja, wg mnie to spore ryzyko że po prostu nie trafisz. Klamkomanetki też oddalaja ręce od kierowcy. Będziesz mógł być bardzo aero :)

 

O takie coś :)https://m.olx.pl/oferta/marin-four-corners-CID767-IDsIySd.html

Ten stalowy za to idealnie w rozmiar wstrzelony :)https://m.olx.pl/oferta/rower-przelajowy-amerykanskiej-marki-marin-model-nicasio-CID767-IDsk7eT.html w tym akurat przypadku warto obejrzeć np pozycje za kierownicą. Nie jest to typowy przelaj raczej rower uniwersalny ale nie tak wysoko pozycja ja w poprzednim linku. No i wydajesz $ raz. Dlatego warto sobie obejrzeć coś z grupy gravel czy te zmiany na baranka będą cię interesowały. Bo tak to dwa razy nijako płacisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Stevens według mnie ma geometrię bardziej szosową/fitnesową bo cross o rozmiarze 52cm był by dla mnie zdecydowanie za duży a ten pasuje idealnie. Wymiar horyzontalnie nad rurą poziomą to 57cm a po jej długości 55cm więc tu powinno być wszystko OK ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o tym ? https://www.olx.pl/oferta/przelaj-merida-cyclo-cross-300-disc-full-tiagra-52cm-okazja-CID767-IDtd9mL.html#689e5ed1c8 rozmiar 52cm, przekrok 78cm, ja mam 80-81cm, ale za to jest dość krótka bo horyzontalnie tylko 54cm więc może być OK. Mam stosunkowo blisko bo około 70km to może warto zobaczyć na żywo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z crossa raczej gravela nie ulepisz ;-) górna rurka jest zawsze za dluga na baranowienie.

Stevens na stronach ma geo do wszystkich modeli, jak porowmasz te same rozmiary np x5 lite do vapor wyjdzie ze cross jest dluzszy o 2.5cm przy ramie 60cm, baza kol wieksza, ogon dluzszy . Glowka ramy tez jest wyzsza a 3.5cm. Generalnie wsiadasz na tego crossa i wiesz ze to rower wielki jak lotniskowiec w porownaniu do fitnesa czy gravela.. Nie wiem gdzie wykiminiles te geometrie szosowo fitnesowe dla x6.

Roznica miedzy cross lite a bujanym crossem  u stevensa sprowadza sie do odpowiiednio dluzszej glowki ramy kompensujacej wysokosc amortyzatora. Reszta jest praktycznie bez zmian i rower jest crossowy.

Zobacz jeszcze raz w tabelki stevensa,  dlugosc ramy dla przelaja jest najkrotsza, pozniej jest fitness i cross.Dla ram 60cm jest to 588mm 604mm i 615mm. Jak popatrzysz w detale, wyjdzie ze kazda rurka jest inna. Jak raz mam wszystkie 3 modele stevensa w tym samym rozmiarze ;-)) vapor, strada 800 i x5 lite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy proporcjonalnej budowie, siodlo tak nisko moze oznaczac, ze rower jest za dlugi ;-p

Ale jak sie wlascicielowi dobrze jezdzi, to nie ma co mieszac w kotle ;-)

Ja yez lubie dlugie ramy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodełko muszę jeszcze trochę podnieść bo ustawiałem je na przed przejażdżką a nie zabrałem klucza. 

Rama nie jest za długa, nie czuję się na niej wyciągnięty, jest to zmiar 52cm S/M, długość horyzontalnie to 54cm, mniejsza Ska ma horyzontalnie chyba 52cm i przekrok 64cm więc już by była raczej za mała i siedziałbym na niej skurczony. Za to wizualnie by to wyglądało lepiej bo siodło by było bardzo wysoko....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę Was o ocenę pozycji. Siodełko mam ustawione według 109% długości nogi. Generalnie nie wydaje mi się żeby rama była za długa. Jedynie przekrok mógłby być jeszcze ze 2cm mniejszy ale ogólnie myślę że jest ok. Może Wy po tych zdjęciach coś wyłapiecie.

20180405_113634.jpg

20180405_113603.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku ustawień klamkomanetek, dloni na nich pomocne było u mnie

szosa_dobrze.jpg

ze strony http://narower.com/jak-ustawic-klamkomanetki-w-rowerze/ 

wtedy zobaczysz czy bedziesz naciągnięty na rowerze czy nie(chodzi o wysunięcie ramion w barkach w przód) Jesli bedziesz czuł kręgosłup to wtedy mozesz poeksperymentować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...