-
Podobna zawartość
-
Przez Byderobo
Witam,
Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.
Rozwiązania widzę 3.
1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:
a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?
b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?
2. Wymiana tylko tylnego hamulca na nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.
3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:
- z klamkami na jeden palec
-zalewane olejem
-siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785
-modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785
-cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł
-dostawa do Austrii
Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania
Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców
Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?
Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny
-
Przez Polassar
Cześć,
Zamówiłem 2 nowe hamulce Magura MT5 (już zalane i odpowietrzone) , przy montażu szybko okazało się, że jest problem gdyż bez względu na to jakbym nie gimnastykował się z ułożeniem zacisku na adapterze to klocki trą o tarczę. Hamulec ustawiałem zgodnie ze sztuką czyli trzymając za klamkę z poluzowanymi śrubami adaptera (przód).
Mój zestaw to:
Widelec: Rock Shox Pike DJ (standard PM)
Tarcza: Tarcza hamulcowa MAGURA STORM HC 180mm 6 śrub IS
Adapter: Shimano - PM/PM 180mm SM-MA-F180P/P
Generalnie gołym okiem widać i czuć, że zacisk nawet w stanie spoczynku wchodzi na tarcze z lekkim oporem, tak jakby tłoczki po jednej ze stron były za bardzo wysunięte. Nie udało mi się nawet zdjąć tych magnetycznych klocków gdyż ewidentnie jest za mało wolnej przestrzeni aby te zagięte blaszki mogły przejść przez szczellinę. Probowałem ze swoją starą tarczą Avid Centerline UCI 180 ale efekt ten sam. Czym to może być spowodowane? Zbyt dużą ilością oleju? Zapowietrzeniem? W drugim hamulcu widzę, że jest ta sama historia więc nawet nie próbowałem go zakładać.
Nadmienię, że założenie swojego poprzedniego hebla Sram Level ST trwało tylko chwilę i odbyło się bez żadnego problemu.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
Przez Eros
Witam, i z góry dziękuje za pomoc.
Mój problem dotyczy przerzutki shimano saint. Wczoraj wymieniłem starą linkę i po godzinie jazdy w ciężkim terenie zaczęły się problemy. Manetka (manetka shimano slx) ustawiona jest na najwyższą tarczę kasety, a przy mocniejszym wstrząsie przerzutka sama zmienia jeden bieg niżej i tak aż do najniższego biegu a manetka dalej jest ustawiona na najwyższą zębatkę kasety i nie da się wrzucić wyższego biegu. Przerzutkę oczywiście wyregulowałem linka nie jest luźna i nic z tych rzeczy.
-
Przez Radoslaw85
hey
odpowietrzałem hamulec
i mam problem
skupiłem sie na większych tłoczkach i przegapiłem ze tylne mi sie zakleszczyły.
jeden z tych mniejszych wypadł i pociekł płyn.
czy jest to do naprawy? czy wystarczy tylko włozyć ten klocek?
-
Przez _michajasz_
Chciałbym zapytać czy są zamienniki sprężyny wózka do sainta m810, moja uległa skręceniu i napina już słabiej.
Dostępność oryginalnej jest znikoma lub koszt przesyłki 30usd.
Trafiłem na sprężynę od XTR rd-m972 ( Y5WJ27000) , w sumie wyglądają tak samo, lecz wolę się upewnić, czy nie różnią się wymiarem czy innymi parametrami.
-
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.