Skocz do zawartości

[Mix Magura+shimano] zacisk mt5 + Klamka Saint


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

czy ktoś z Was próbował połączyć zaciski czterotłoczkowe Magura z serii MT (MT5/MT7)  z klamką saint konkretnie?

Dlaczego pytam konkretnie o sainta, gdzieś przeczytałem że klamka np xtr różni się od saint ilością przepychania oleju w kierunku zacisku i jak o mixie magura+xtr można w internecie się dowiedzieć jak to działa tak o saincie nic nie znalazłem...

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to klamki shimano się niczym nie różnią oprócz kolorem i wykończeniem. Ilość przepychanego płynu jest taka sama w XT, XTR czy Saint dlatego można mieszać sobie zaciski z klamkami. Ludzie łączą klamki XT cxy XTR z zaciskami Saint. Więc jak się da pożenić klamkę XTR z Magurą to nie widzę żeby był problem z klamką Saint ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś już kolejną osobą która mówi że te dźwignie nie różnią się od siebie, ok wierzę:)

A może ktoś się wypowie jak sprawują się dźwignie Shimano z zaciskaniami  4 tloczkowymi magury.

Edytowane przez jahoo84
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Człowieki na niemieckim forum się bawili w łączenie zacisku MT7 z klamkami Szimano i sobie chwalą.

Do poczytania przez Gugle translatora

https://www.mtb-news.de/forum/t/magura-mt7-mit-shimano-xtr-trail-hebeln.751103/

Jedne koleś na MTBR jeździ na zestawie MT7/Saint ( zacisk/klamka) i też zadowolony.

 

Pewnie potrzebne będzie:

-zacisk Magury 

- przewód Magury

-pin Magury

-oliwka Szimano

-klamka Shimano

- płyn Magury.

Przy dobry złożeniu i odpowietrzeniu powinno działać.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Byderobo
      Witam,
      Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.
      Rozwiązania widzę 3.
      1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:
      a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?
      b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?
       
      2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.
       
      3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:
      - z klamkami na jeden palec
      -zalewane olejem
      -siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785
      -modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785
      -cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł
      -dostawa do Austrii
      Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania
      Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców
      Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?
       
      Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny
    • Przez Polassar
      Cześć, 
      Zamówiłem 2 nowe hamulce Magura MT5 (już zalane i odpowietrzone) , przy montażu szybko okazało się, że jest problem gdyż bez względu na to jakbym nie gimnastykował się z ułożeniem zacisku na adapterze to klocki trą o tarczę. Hamulec ustawiałem zgodnie ze sztuką czyli trzymając za klamkę z poluzowanymi śrubami adaptera (przód).

      Mój zestaw to:
      Widelec: Rock Shox Pike DJ (standard PM)
      Tarcza: Tarcza hamulcowa MAGURA STORM HC 180mm 6 śrub IS
      Adapter: Shimano - PM/PM 180mm SM-MA-F180P/P
      Generalnie gołym okiem widać i czuć, że zacisk nawet w stanie spoczynku wchodzi na tarcze z lekkim oporem, tak jakby tłoczki po jednej ze stron były za bardzo wysunięte. Nie udało mi się nawet zdjąć tych magnetycznych klocków gdyż ewidentnie jest za mało wolnej przestrzeni aby te zagięte blaszki mogły przejść przez szczellinę. Probowałem ze swoją starą tarczą Avid Centerline UCI 180 ale efekt ten sam. Czym to może być spowodowane? Zbyt dużą ilością oleju? Zapowietrzeniem? W drugim hamulcu widzę, że jest ta sama historia więc nawet nie próbowałem go zakładać.

      Nadmienię, że założenie swojego poprzedniego hebla Sram Level ST trwało tylko chwilę i odbyło się bez żadnego problemu. 
      Z góry dziękuję za pomoc.  
    • Przez Eros
      Witam, i z góry dziękuje za pomoc.
      Mój problem dotyczy przerzutki shimano saint. Wczoraj wymieniłem starą linkę i po godzinie jazdy w ciężkim terenie zaczęły się problemy. Manetka (manetka shimano slx) ustawiona jest na najwyższą tarczę kasety, a przy mocniejszym wstrząsie przerzutka sama zmienia jeden bieg niżej i tak aż do najniższego biegu a manetka dalej jest ustawiona na najwyższą zębatkę kasety i nie da się wrzucić wyższego biegu. Przerzutkę oczywiście wyregulowałem linka nie jest luźna i nic z tych rzeczy.
    • Przez Radoslaw85
      hey
      odpowietrzałem hamulec
      i mam problem
      skupiłem sie na większych tłoczkach i przegapiłem ze tylne mi sie zakleszczyły.
      jeden z tych mniejszych wypadł i pociekł płyn.
       
      czy jest to do naprawy? czy wystarczy tylko włozyć ten klocek?
       
    • Przez _michajasz_
      Chciałbym zapytać czy są zamienniki sprężyny wózka do sainta m810, moja uległa skręceniu i napina już słabiej. 
      Dostępność oryginalnej jest znikoma lub koszt przesyłki 30usd.
      Trafiłem na sprężynę od XTR rd-m972 ( Y5WJ27000) , w sumie wyglądają tak samo, lecz wolę się upewnić, czy nie różnią się wymiarem czy innymi parametrami. 
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...