Skocz do zawartości

[napęd] Ocena komponentów dla amatora, szukam trochę lepszych - foto


theded

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję bardzo za Twój czas i cierpliwość, naprawdę Ty i koledzy bardzo mi pomogliście. Dam znać jak wszystko wymienię, może wrzucę jakieś foty dla potomnych. Jeśli ktoś chce wtrącić 3 grosze, to bardzo proszę, bo zamawiam dopiero w poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dopiero otrzymałem wszystkie cześci i zabrałem się za montaż. Wystrzelily mi dwie dętki... Czytam właśnie jakiej marki kupić ale mam pytanie o rozmiar. Bo w końcu zamówiłem opony 1.25. Na feldze jest napisane, żeby zakładać większe niż 1.75. Dętki chyba jeszcze większe, nie mam teraz przy sobie, żeby spisać rozmiar. Czy ta opona dogadamy się z felgą? To jednak 2 rozmiary mniej. Czy CONTINENTAL Tour 26 All dętka trekkingowa 26 x 1,4-1,75 37/47-559 wentyl auto 40 mm będzie dobra do moich kół? Jedna dętka pękła bo synek mi pompowac pomagał, ale druga ładnie ułożona, nabita do 7 bar wywalił podczas odlaczania pistoletu. W sumie to już pewnie miały kilka lat, ale czytałem że za duże się tak nie rozciągają jak za małe. Ogólnie to jestem zły, bo już mocno długo czekam na rower a muszę się bujać damką żony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26x1.25 to już wąska opona,  jeśli wciśniesz taką dętkę jak piszesz do wnętrza opony i poprawnie ułożysz to ok, ale może być to trudne ze względu na szerokość dętki. Łatwo o niedokładne schowanie wewnątrz opony, ułożenie wentyla, słowem, żeby cała ładnie się schowała. Wtedy właśnie lubi strzelić przy pompowaniu jeśli coś jest źle założona dętka/opona. Obowiązkowo taśma do wewnątrz obręczy i to dość mocna żeby uniknąć wybrzuszeń do wewnątrz obręczy ( jeśli obręcz stożkowa/wzmacniana etc. )

Looknąłem na allegro i wąską znalazłem taką :

http://allegro.pl/detka-kellys-26x1-25-32-559-samochodowy-av-40-mm-i6993866488.html

Na szerszej obręczy może trochę dziwnie wyglądać balon opony, ale nie przejmuj się tym za bardzo, chyba że masz szerokie obręcze, ile mają Twoje wewnątrz i na zewnątrz ? Co to za obręcze są ? 7 bar to już trochę jest dla obręczy, nie mogą być z gównolitu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie właśnie była źle ułożona. Taśmę założyłem gumową że starej felgi. Na oponie było podane ciśnienie do 8.5 bar, więc dałem trochę mniej. Felga ta http://allegro.pl/kolo-tyl-26-stars-shimano-m307-kaseta-7s-11-28-i5101509519.html Jest stozkowa i ma otwory od wewnątrz. Przecholowalem z cisnieniem, co? Na ile mam nabić tym razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabij ile trzeba, 26x1.25 musi trochę mieć. Zależy też od wagi użytkownika. 6 bar musi być, czy wiecej sam zobaczysz czy opona za mocno się ugina. Jedna gumowa, miekka taśma może być za mało. Taśma izolacyjna pcv  raz dookola i na to gumowa taśma.

http://allegro.pl/tasma-izolacyjna-izolacja-pcv-19mm-20m-kolory-i6706900244.html

Albo 2 razy dookoła taką taśmą i wystarczy tylko ona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się lokalnie kupić dętki 26x1.25 czyli dokładnie takie jak potrzeba. Poskładałem wszystko, na razie śmiga dobrze, przy czym czeka mnie jeszcze regulacja przerzutek. Muszę sobie na jutku znaleźć jakiś pomocny filmik, bo najmniejsza zębatka z przodu nie wchodzi jak trzeba i z tyłu też potrzebna jest drobna korekta. Koła napompowałem na razie 6 bar, nie wybuchły :) W piastę przedniego koła dałem smar do przegubów (został z auta, z dodatkiem MoS2) ale trochę je słyszę i nie kręci się tak lekko jak tylne. Wianuszki wyglądały spoko, tależyka nie oglądałem, ale koło ma jeden sezon za sobą, to chyba nie jest wyjechane. Ogólnie jestem już po pierwszej jeździe z dziećmi. Wąskie koła dają radę też na twardej piaszczystej powierzchni, na asfalcie bez problemu ale nie jest jakaś rewelacja w stosunku do tego co było. Ogólnie jestem zadowolony, łańcuch nie przeskakuje, przerzutki tylne wchodzą precyzyjnie. Zmiana suportu to też był dobry wybór. Bardzo dziękuję wszystkim za rady, i mam nadzieję, że z resztą już się uporam bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przedniej przerzutce są 2 śruby, są to ograniczniki. Jedna odpowiada za najmniejszą koronkę, a druga za największą. Jeśli np. wkręcisz za mocno śrubę odpowiadającą za najmniejszą koronkę - to w ogóle nie zrzucisz na najmniejszą koronkę - spróbuj ją wykręcić o 1-2 obroty, wózek powinien się cofnąć w kierunku ramy ( reguluj gdy łańcuch jest na najmniejszej koronce z przodu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...