Skocz do zawartości
Prox

[tylne koło/piasta] Przesunięcie na osi w trakcie jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Prox

Cześć,

Już raz ten problem ogarnęli mi w serwisie (bębenek się odkręcił bodajże). Po raz kolejny coś zadziało mi się w trakcie jazdy. Za pierwszym razem samoistnie odkręcał mi się szybkozamykacz i w efekcie koło po 1 kilometrze leżało luźno na widełkach. Tym razem zadziało się coś groźniejszego. Jadąc na rowerze zacząłem słyszeć dziwne metaliczne trzaski. Nagle koło tylne się zablokowało. Spojrzałem i złapałem się za głowę. Koło przesunęło się na osi tak, że zaczęło opierać o ramę. Efektem tego jest nawiert w ramie (nakrętka wwierciła się w ramę), przesunięcie na osi i niemożność zdjęcia szybkozamykacza. 

Spójrzcie na zdjęcia. Koło samoczynnie pojechało na osi w lewo, razem z kasetą. Czy ktoś z Was ma pomysł, co mogło się zadziać? Nie mogę wyjąć szybkozamykacza (pewnie się przegwintował). Dobrze, że wolno jechałem...

rower.jpg

rower2.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

koło było źle złożone, skontrowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prox

Niemożliwe, rozłożyłem i złożyłem w identyczny sposób. Jeździłem tak przez miesiąc i nic się nie działo. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Możliwe, możliwe, pamiętaj, że po obu stronach oś musi wystawać identycznie - po pół cm mniej więcej. Jeśli z jednej strony będzie dużo więcej a z drugiej  mniej to może być i tak, że nie zamkniesz poprawnie szybkozamykacza bo ten będzie się opierał o oś a nie o ramę - np. pół siły ucieknie ( ściskającej )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

tz,  piasta  nie koło.

 

po prostu , konus od str. kasety nie był skontrowany i  zacisnął się, skręcił,

 i zblokował koło,  i oska zaczęła się  obracać razem z kołem frezując ramę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kolmark
Godzinę temu, Prox napisał:

Niemożliwe, rozłożyłem i złożyłem w identyczny sposób. Jeździłem tak przez miesiąc i nic się nie działo. 

Jednak zrobiłeś coś źle, bo inaczej samo by się nie rozkręciło, jak widać na pierwszym zdjęciu - nakrętka kontrująca jest oparta o ramę, a konus gdzie się podział? Wjechał do piasty.

Na drugi raz pamiętaj, żeby rozkontrowywać piastę od strony przeciwnej do napędu i sprawdzić, przez próbę skontrowania, czy aby przypadkiem strona napędowa się nie ma zamiaru rozkręcić. No i bez istotnego powodu (wymiana konusów) nigdy nie rozbieramy całej osi, prawa strona powinna być cały czas skontrowana.

Moim zdaniem prawa strona była za słabo skręcona i się rozkręciła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prox

Dzięki za odpowiedzi!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.