Skocz do zawartości

[Koła 27.5] Lekki zestaw pod MTB


shadar

Rekomendowane odpowiedzi

Koła fabryczne xm1501 to piasty dt 240, obręcze XM401 i szprychy competition. Tak TE koła są o ile pamiętam z roku modelowego 2014 i różnią się nieco od współczesnych (piasta poza innym kolorem ma inny kształt korpusu, inne naklejki na obręczach). Pod względem parametrów, działania i części zamiennych jest to dokładnie to samo co współczesne dt 240. Piasty DT im mają niższy numerek tym są lepsze i droższe. Za komplet pudełkowych piast 240 można kupić przeszło 3 komplety 370.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare to są te co wrzuciłem, te czarne to jest nowy model. Czym się różnią? Ceną, ostatni link który wrzuciłeś to dwa kafle za KOŁO a nie za koła. Bo one tyle kosztowały, katalogowa cena to 1200USD. Jak się skończą, to będziesz czekał kolejne dwa czy cztery lata aż te co teraz kosztują 4 kafle będą sprzedawane za 35% ceny katalogowej.

 

Fascynuje mnie to zastanawianie się. Sprzedajesz piastę i masz kasę na RT66. Kupujesz koła i masz fantastyczny fabryczny zestaw. A jak nadal się będziesz wahał, to sprawdź normalną cenę piasty tylnej DT240s i może wtedy zrozumiesz, że to naprawdę przekozacki sprzęt.

 

Dodam, że tutaj są nie 240 tylko 240S znaczy się z 36T ratchetem SL, czyli drążonym. A poza ratchet system 240tki mają jeszcze jedną ważną przewagę. Łożyska nierdzewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, cervandes napisał:

Stare to są te co wrzuciłem, te czarne to jest nowy model. Czym się różnią? Ceną, ostatni link który wrzuciłeś to dwa kafle za KOŁO a nie za koła. Bo one tyle kosztowały, katalogowa cena to 1200USD. Jak się skończą, to będziesz czekał kolejne dwa czy cztery lata aż te co teraz kosztują 4 kafle będą sprzedawane za 35% ceny katalogowej.

 

Fascynuje mnie to zastanawianie się. Sprzedajesz piastę i masz kasę na RT66. Kupujesz koła i masz fantastyczny fabryczny zestaw. A jak nadal się będziesz wahał, to sprawdź normalną cenę piasty tylnej DT240s i może wtedy zrozumiesz, że to naprawdę przekozacki sprzęt.

 

Dodam, że tutaj są nie 240 tylko 240S znaczy się z 36T ratchetem SL, czyli drążonym. A poza ratchet system 240tki mają jeszcze jedną ważną przewagę. Łożyska nierdzewne.

Zastanawiam się bo... po prostu się nie znam na kwestiach technicznych. Dlatego pytam :) Ceny 240s sprawdziłem już wcześniej, dlatego też się zastanawiam czy towar jest pewny i bez wad. Ale sprzedający opinie ma pozytywne więc raczej jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawda jest taka, że o ile się nie ścigasz wszystkie te różnice między piastami będą miały niezauważalny wpływ na odczucia z jazdy bo dużo większą część zmysłów angażuje np. trudność techniczna i problemy z wydolnością. ;)

Obytrzy modele piasta (240, 350, 370) będą dokładnie tak samo dawały Ci frajdę, raczej się nie zepsują szybko. Większą wagę ma szerokość i waga obręczy ale to też wtórne jeśi przyjmiesz współczesny standard i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, gyrill napisał:

Obytrzy modele piasta (240, 350, 370) będą dokładnie tak samo dawały Ci frajdę, raczej się nie zepsują szybko. Większą wagę ma szerokość i waga obręczy

Dokładnie! Ciekawe jest to że spotkałem się z opiniami na forach że koła na piastach np Novatec czy fabryczne Fulcrum kręcą się lepiej od DT ??? Rozumiem że wynika to z rodzaju zastosowanych łożysk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dokumosa napisał:

@Alsew bo ludzie pojęcia nie mają, odwracają rower do góry kołami i spr które się dłużej kręcą co ma się nijak do kół obciążonych

Do góry nogami,czy na stojaku serwisowym... ok, ale w zasadzie ciężko znaleźć inny sposób żeby porównać to jak kręcą się koła. No chyba że takowy znasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, shadar napisał:

Zastanawiam się bo... po prostu się nie znam na kwestiach technicznych. Dlatego pytam :) Ceny 240s sprawdziłem już wcześniej, dlatego też się zastanawiam czy towar jest pewny i bez wad. Ale sprzedający opinie ma pozytywne więc raczej jest OK.

 

Ja dwa komplety zamówiłem, bez żadnych zastrzeżeń. O gratisach i cenach już nie będę opowiadał, bo to kwestia tego jak negocjujesz. I chyba zaraz zamówię trzeci komplet, bo mam kolejnego zachwyconego moimi kółkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, cervandes napisał:

 

Ja dwa komplety zamówiłem, bez żadnych zastrzeżeń. O gratisach i cenach już nie będę opowiadał, bo to kwestia tego jak negocjujesz. I chyba zaraz zamówię trzeci komplet, bo mam kolejnego zachwyconego moimi kółkami.

OK, przekonałeś mnie. Sprawdź proszę PM - wysłałem Ci wiadomość z pytaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alsew jak do piast założysz łożyska z powiększonym luzem nominalnym (oznaczenie c3 na końcu) i jeszcze dodatkowo wymyjesz z nich za pomocą benzyny smar to będą się kręcić jeszcze 3x dłużej... bez obciążenia - kilka razy demonstrowałem to niedowiarkom. Czy to znaczy, że smar w łożyskach powoduje wzrost oporów tocznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...