Skocz do zawartości

[zmiana hamulców] Wymiana hamulców cantilever smooth post na dual pivot


kishoth

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chcę zmienić hamulce w swoim rowerze. Posiadam w tej chwili hamulce Cantilever Smooth Post (nie jestem pewny jaka jest polska nazwa tego systemu, opieram się na tutorialach parktoola z YT) i chcę je zamienić na hamulce typu dual pivot. Czy będzie z tym problem czy wszystko powinno pójść gładko? Pozdr.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieni się sposób mocowania hamulca do ramy. Pivoty na canti pozostaną wolne, a nowe będą zamocowane do otworów w ramie i widelcu. Musisz znać odległość tych otworów od obręczy u Ciebie i dobrać wg tego zasięg ramion hamulców.

Swoją drogą to skąd taka zmiana? Jak Ci brakuje mocy w canti to ja bym poszedł raczej w mini V-brake. Zmiana będzie łatwiejsza i nie ograniczy Ci miejsca na oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mini V-brake to są po prostu V-brake dostosowane pod szosowe klamki hamulcowe - mają krótsze ramiona. Montuje je się na te same pivoty co Twoje obecne Canti i tylko linki z pancerzami będziesz musiał wymienić. Jakie masz opony? W dual-pivot zwykle szersze niż 28 mm się nie mieszczą.

CX3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tam opony 28 mm i szerszych raczej nie przewiduję. Nie są to hamulce pod klamki szosowe tylko pod zwykłe klamkomanetki do roweru trekingowego. Rozumiem, że w takiej sytuacji mini v-brake się nie sprawdzi? Pozdr.

Edit: Czy dual pivot są dedykowane pod klamki szosowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale ja trochę Cię zamotałem w takim razie.

Skoro masz obecnie hamulce cantilever to Twoje klamki obsługują cantilever, dual-pivot i mini V-brake. Mają identyczny ciąg linki jak szosowe stąd moja pierwsza myśl. Pomyślałem, że masz rower przełajowy, a nie coś "retro".

Mógłbyś założyć zwykłe V-brake jeśli zmieniłbyś klamki, ale bez wymiany klamek dalej moim faworytem będą mini V-ki. Dual-pivot obecnie są stosowane tylko i wyłącznie w rowerach szosowych i chyba tylko dlatego, że nie wymagają pivotów na widełkach.

Możesz też wymienić hamulce na jakieś nowsze-lepsze cantilever, bo ten typ hamulców nadal stosuje się w kolarstwie przełajowym i dają radę. Ja też mam takie w jednym z rowerów i jestem całkiem zadowolony. Wiadomo, że do tarczowych to sporo im brakuje, ale dobre i dobrze wyregulowane nie ustępują w niczym innym hamulcom obręczowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...