Skocz do zawartości

[Korba] Truvativ Ruktion 1.0 36T - uszkodzony gwint, co robic?


Maksesss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z uszkodzonym gwintem. Podczas jazdy odkrecal mi sie pedal az do takiego stopnia ze wylecial z korby, teraz nie wiem co mam zrobic czy kupowac nowa korbe czy idzie zrobic ten gwint czy moze sa jakies inne sposoby na to. Korba Truvativ Ruktion 1.0 36T mam ja w rowerze kellys whip 30 z 2016r. 

Przepraszam za bledy itp. pierwszy raz pisze na forum i nie wiem co mam pisac.. Licze ze ktos mi pomoze ;) (nie wiem czemu ale nie moge dodac zdj)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Fenthin napisał:

Najtańsze rozwiązanie to zastosowanie tulejki naprawczej. Rozwierca się otwór na większy gwint, wkręca taką tulejkę na odpowiednim kleju i można używać korby dalej.

Cześć, moim zdaniem najprostsze i najtańsze rozwiązanie to użycie samego kleju do gwintów. Może wystarczy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kabuz napisał:

Cześć, moim zdaniem najprostsze i najtańsze rozwiązanie to użycie samego kleju do gwintów. Może wystarczy.

Pozdrawiam.

Tylko że wtedy masz korbę z pedałem na amen. Z tulejką takiego problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Fenthin napisał:

Najtańsze rozwiązanie to zastosowanie tulejki naprawczej. Rozwierca się otwór na większy gwint, wkręca taką tulejkę na odpowiednim kleju i można używać korby dalej.

Gdzie moge kupic taka tulejke naprawcza i jak wyglada zakładanie jej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wpiszesz w Google "tuleja naprawcza korby", znajdziesz sporo ofert.

Żeby ją założyć, należy uszkodzone ramię zdjąć, rozwiercić otwór pod wymagany gwint, zazwyczaj M16x1, nagwintować - tu jeszcze wrócę - i na mocnym kleju do gwintów wkręcić samą tulejkę. Po tym trzeba zostawić całość, by klej związał, a następnie można założyć na nowo ramię i wkręcić pedał.

I tu pojawiają się dwa problemy:

Prawa strona to jeszcze pikuś, zwykły gwintownik. Jeśli uszkodzone jest lewe ramię, potrzebny jest lewy gwintownik. Taki zakup dla jednej korby mija się z celem. 

Druga rzecz, odpowiedni klej. To nie może być byle klej do gwintów, lecz taki który wymaga dużego momentu do zerwania. I to są kolejne koszty.

Jeśli masz dostęp do odpowiednich narzędzi, zrobisz to samodzielnie. Sądząc jednak po pytaniach, lepiej będzie oddać to do jakiegoś serwisu rowerowego, może samochodowego czy innego ślusarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kabuz napisał:

Myślałem raczej o czymś co przy użyciu większej siły da się odkręcić.

 

loctail.jpg

Nie ma szans, to się stosuje do zdrowych gwintów. Puści po kilku obrotach.

Co do metody helicoil w serwisach wołają za to dosyć sporo, ale to rozwiązanie jest bardzo trwałe, sam robiłem tak oba gwinty i po wielu miesiącach katowania i częstej wymianie pedałów trzymają jak głupie nawet lepiej niż fabryka bo sprężynki wkręcone w gwint są stalowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2018 o 21:07, ACTIVIA napisał:

Właśnie miałem jednego klienta z podobnym przypadkiem

Gdybyś potrzebował pomocy to pisz.

f204.jpg?0.5077541116923376

 

Pacjenta udało się uratować

f205.jpg?0.6534834977163424

Moge sie z panem jakos skontaktowac ale nie przez forum? Niestety nie znalazlem nikogo kto by mi to zrobil wiec moze pan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2018 o 23:20, LukaszNN napisał:

Nie ma szans, to się stosuje do zdrowych gwintów. Puści po kilku obrotach.

Nie wiem jak 542 ale ja z 243 jestem mega zadowolony. Smaruję po całym obwodzie i żeby potem pedał odkręcić przedłużki używam. Cena zaporowa ale jak się ma za darmo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...