Skocz do zawartości

[do 1200zł] uniwersalny do jazdy po drogach i leśnych ścieżkach


Rekomendowane odpowiedzi

witam 

szukam roweru dla siebie 183cm wzrostu do uniwersalnej jazdy max 50km dziennie 

budżet jaki mam na rower to 1200zł znalazłem kilka rowerów i który z nich i dla czego będzie najlepszy i czy znajdę coś lepszego w tej cenie ?

http://city-sport.pl/pl/p/KELLYS-Viper-30-BLUE-19%2C5-kolo-26-2015/1348?rower

https://www.rowerzysta.pl/rowery-mtb/rower-gorski-unibike-mission-26-2015.html

https://www.rowerzysta.pl/rowery-mtb/rower-gorski-romet-rambler-fit-26-2017-18cali-26195.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie są w jednym szeregu mimo promocji, można dyskutować czy będzie wyższość xcm od xct znacząca ale to przy ocenie końcówej sam sobie odpowiesz testując je.  Bierz ten do którego cie kolor czy pozycja zachęca. (przyjrzyj się bardziej unibikowi np) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosujesz tą samą zasadę co do mtb- chociaż to atb- pomocne są wyliczenia w rozmiarówce Rometa chociażby na stronie z rowerem, -tak. 

Godzinę temu, wiktor199208 napisał:

Romet i jest on w mojej okolicy

czyli dostajesz dodatkowo możliwość przymiarki rowerów z dwóch rozmiarów (ale i tak uważam ze 18 będzie za małe a 22 za duże) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz będę jechał oglądać rometa i zdam relacje jak wygląda na żywo. Długość rurki pod siodłowej wynosi w Romecie 495mm w ramie 20. w kellysie ten sam wymiar tylko rama 19.5

Chodź dalej zastanawiam się który wybrać. Wydaje mi się że kellys ma ogólnie najlepszy osprzęt chodź mogę się mylić bo nie znam wad ani zalet poszczególnych elementów  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to wiem że masz budzet, nie wiem czy tak sztywny ze nic więcej ale masz opcję na https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-540-275-id_8350454.html gdzie masz już xcr i trochę 'nowsze' rozwiazania (3x9 no i koło 27,5)  no i waga mimo tarcz jest podobna do wag tych z v brakeami. [(jezdziłam lata na dobrych hamulcach obręczonych w mtb i wiem ze w całorocznym użytkowaniu niestety są wadliwe) koło też miałam 26 i niestety ale właściwości 27,5 były odczuwalne na zdecydowany + na dłuższych trasach głównie w terenie w porównaniu do 26]

Lub opcja 'zerknięcia' na modlel niższy 520. W budżecie. Jesli ci się znudzi asfalt mozna tam włożyc do 2.3 opony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kellys z Twojego linku to ma w opisie hamulce tarczowe, a na zdjęciu jakoś ich nie ma. Tu jest ten sam:
https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-VIPER-30-BLUE-2015-/2403
Osprzęt jest wszędzie po taniości.

540 jest fajną opcją. Trzeba dołożyć ale z drugiej strony roweru nie kupujesz co miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad rocznikami tych Kellysów bo np https://olimpiasport.pl/produkt/109.26966.2.htm cena 540 z Deca ale na fotkach 30tek roczników 2015 nie widzę tarcz.

 

jest w modelach 50. https://www.activsport.eu/product-pol-27300-Rower-Kellys-Viper-50-red-blue-19-5-2015.html Może się rąbnęli w opisie z wyedytowaniem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem że nie ma tarczówek i bardzo dobrze bo w tej cenie to tylko problemy by z nimi były. wolałbym nie przekraczać budżetu. 

myślałem nad rowerem crossowym ale biorąc pod uwagę co mozna do 1200zł kupic i z jakim osprzętem to lepszym wyborem będzie kolo 26 i lepszy osprzęt niż kolo 28 i wolnobieg np orkan 1 m 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa rowery Lazaro Senator v3 z 2015. Jeden męski drugi damski. 

wystarczyła jedna jazda w deszcz by kilka dni później zaczęły się trzaski w i skrzypienie w suporcie po kilku dniach pedały miały takie same objawy. Pożniej przednie koło było delikatnie krzywe ale to chyba przypadłość obręczy maxx

W damskim mniej używanym rowerze pojawiły się podobne objawy lecz później w czasie. Myśle że waga rowerzystki była dużo niższa i problem pojawił się później.

 

byłem w sklepie oglądać wyżej wymienionego rometa fit 26 koła lecz nie było go w sklepie fizycznie. 

przejechałem się na Romet orkan 2 m z 2017r https://www.rowerzysta.pl/rowery-crossowe/rower-crossowy-romet-orkan-2-m-2017-19cali-czarno-pomaranczowy-26269.html

i jestem pozytywnie zaskoczony. Moje pytanie jest takie czy orkan 2 m jest wart swojej ceny i czy można kupić coś lepszego w tych pieniądzach ? 

pan w sklepie skutecznie odradził mi rowery mtb jeżeli moja jazda będzie na asfalcie lub ogólnie na twardych nawierzchniach bo opory toczenie i mniejsze koła spowodują że jazda będzie cięższa. Jaka jest wasza opinia i doświadczenie na tematrower  MTB VS CROSSOWY na twardych nawierzchniach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wiktor199208 napisał:

tak wiem że nie ma tarczówek i bardzo dobrze bo w tej cenie to tylko problemy by z nimi były.

-jasne, masz rację wszystko zależy od jakości. Tyle ze ja akurat uznaje za np dobre hamulce coś na poziomie Deore (miałam klamki Deorki hamulce SD5 i okładziny w zależności od preferencji Aligatory lub Jagwire i te te 'wyższa' półka i porządne linki i pancerze-mogłam uznać ze jest ok) więc sprzęt rodziny na poziomie porównywalnym z linków uważam za kiepski (te Promaxy..)... Od razu idzie wymiana okładzin lub okładziny i ramiona hamulca. Dopiero wtedy da się w hamować/ użytkować. Stąd strach przed tarczami moze być- kwestią kosztów, tu będzie pewna różnica. Inne hamulce ma już wspomniany Unibike. A wspomiany wyzej Kellys ma Alhongi/ szału też nie ma.  https://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-kellys-viper-30-blue-2015.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.rowerzysta.pl/rowery-crossowe/rower-crossowy-romet-orkan-2-m-black-2016-19cali-czarny-24170.html miałem okazje się dziś przejechać i jestem mile zaskoczony. czy rower jest wart swojej ceny ? i czy można kupić coś w cenie do 1200zł lepszego ? 

czy według was jest duża różnica w jeździe crossowy a mtb. rodzaj nawierzchni i asfalt i ubite ścieżki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli pytasz o Tektro od 540 b'twina to powiem- hamują:) jesli o Alongi i Promaxy to oczywiście też. To nie tak ze naciskasz a on dalej jedzie :D po prostu ciągle coś obciera jest gumowate piszczące jakieś takie spowolnione. Nie umiem oddać tych odczuć. Po prostu trzeba brac pod uwagę drogę hamowania, w warunkach złych,woda śnieg to już nawet bardzo. 

Jesli bierzesz pod uwagę 28 na swoje plany to bardzo dobrze. Jest róznica i w stylu napędzania i ogolnie pozycji. Na 26 (wyprzedawanych mega) przy wyprostowanej w miarę pozycji na tych Atb rowerach mozesz się czuć jak na 'osiołku' :) 28 za to nie zabierze cię w teren tylko leśne ścieżki asfalt miasto wieś i wszędzie tam gdzie nie bedzie korzeni czy kamieni. Przejedzie i to ale odczucia bedą bolesne dla was obu. 

Mówisz Orkan 2 a ja znowu rzucę ci wg. mnie sprzęt jakościowo lepszy  https://www.dobrerowery.pl/unibike-flash-2016?combination_id=21964&gclid=CjwKCAjwhcjVBRBHEiwAoDe5x326B6R-Y66-GPWgpbf0Ci6tgUrdNlrXFXrU1mq4ACjnZmpXd1jAyhoCWwUQAvD_BwE 

na całość roweru dobrze patrzeć, niby wszystko się kupuje spójne ale np opony sa no name lub kloce i zaraz chcesz wymieniać, dodatkowy koszt, podobnie okładziny hamulca. Nie wiadomo kiedy wylatuje te 100 i więcej złoty. (podaje z autopsji na moim pierwszym trekkingu Mbika mialam jakieś kloce od cst i kupienie porządnych Contonentali DFII też mnie wtedy wyniosło, używane pozniej 4lata wiec zakup się opłacił) więc niby się oszczędza ale nie do końca. Ewentualnie mozesz zwrócić się w kierunku lekko używanych crossów z wyższych modeli. 

Możesz też szukać po okazjach https://www.olx.pl/oferta/romet-orkan-3-0-hydraulika-CID767-IDn8Cyy.html#2bf0422fe0

lub rzucic okiem na inną firmę http://allegro.pl/wypasiony-pogromca-szosy-full-alivio-kands-maestro-i6912531116.html (pomijam opis...) prawie pełne Alivio za rozsądne pieniądze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki lederfox34 za rady 

co powiesz o http://allegro.pl/rower-28-vellberg-cross-explorer-2-1-m-acera-graf-i7205514511.html

Są to te same rowery co kands czy lazaro ?bo cena chyba jeszcze lepsza. patrząc na osprzęt całkiem dobrze to wygląda i mieszczące się w moim skromnym budżecie i mógłbym je odebrać osobiście bo mam do nich godzinkę jazdy samochodem 

Jeżeli chodzi o trasy to raczej korzeni i dużych kamieni nie będzie na moich trasach.

A propo hamulców to nawet stare rowery komunijne tez hamują. Wszystko zależy czego oczekujemy i w jakich warunkach będziemy jeździć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie nie znam marki. Lazarro i kands z tzw budżetowych są cenione.tu, jest sporo linków z nimi. tu nie mam pojęcia. Sprzęt to miszmasz że wskazaniem nowej Acery (grupa niżej od Acera) i hamulców których też nie znam. Za to amortyzator podobny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lederfox34 napisał:

 Sprzęt to miszmasz że wskazaniem nowej Acery (grupa niżej od Acera) i hamulców których też nie znam. Za to amortyzator podobny. 

jak odróżnić starą lepszą Acere od nowej gorszej ? 

wybór chyba padł na Lazaro Integral  v2 a konkretnie dwa modele z 2017 i 2018r 

http://allegro.pl/mocny-cross-2017-lazaro-integral-v2-men-2-x-acera-i7034061925.html

http://allegro.pl/2018-mocny-cross-lazaro-integral-v2-men-i7227203730.html#thumb/7

który bedzie lepszym wyborem ? rożnicę jakie znalazłem to :

 

2018 korba SHIMANO FC-M501 zamontowana na suporcie z łożyskami maszynowymi

łańcuch acera CN-HG 40 (łancuchy są takie same ?),

suport NECO ,

Piasty LRO aluminiowe na łożyskach maszynowych 

 

2017 korba SHIMANO ACERA FC-M311,

łańcuch Alivio CN-HG 40 (łancuchy są takie same ?)

suport LRO

Piasty Shimano kasetowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa Acera to ta której elementy oznaczone są M3000 a tylna przerzutka to shadow ale jest ona na rynku od kilku lat i w obu w/w rocznikach Integrala występuje.

Z powyższych wybrałbym raczej rocznik 2017 głównie ze  względu na shimanowskie piasty do których nie ma problemu z częściami zamiennymi (w nowszym jakieś  LRO do których nawet nie wiadomo czy idą standardowe łożyska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze niestety ważną rolę budżet odgrywa. Niestety ale za jakość trzeba zapłacić. Skusiłam się kiedyś na młodą firmę polską i pamiętam hece z odkręcaniem całego koła by bagażnik założyć. Oczywiście do czasu, potem właściwie wszystkie sruby i śrubki w rowerze straciły gwinty i tylko się kręciły. Bezcenne. (chyba testowali model i klientów) No ale zapłaciłam na ówczesne czasy niewiele w porównaniu do innych 'wiodących' marek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dołączyć do tematu bo sam szukam jakiegoś taniego roweru do jazdy po różnej nawierzchni i czy faktycznie pomiędzy kołami 26" a 27,5" czuć aż tak dużą różnicę, powiedzmy na trasach do 50km? 

I czy v-brakei są faktycznie tak problematyczne, złe i niedobre? Nie znam się za bardzo, więc czy jest możliwość ewentualnego dołożenia tarczówek do roweru który ich nie posiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, krulik93 napisał:

I czy v-brakei są faktycznie tak problematyczne, złe i niedobre? Nie znam się za bardzo, więc czy jest możliwość ewentualnego dołożenia tarczówek do roweru który ich nie posiada?

V-brake'i są wystarczająco skuteczne w hamowaniu, tanie w utrzymaniu, łatwe w serwisowaniu. Z tanimi tarczówkami  z taniego roweru istnieje o wiele większa szansa się dowiedzieć co to "problematyczne, złe i niedobre" hamulce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...