Skocz do zawartości

[szosa, gravel] Uniwersalny i wygodny rower fitness. Pomoc przy zakupie


Petros601

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam roweru w cenie do 1500 - 2500 zł na dojazdy do pracy i na wycieczki rowerowe (asfalt i drogi polne).
Wymagania
- widelec bez amortyzatora
- masa do 11 kg
- wygdny (wygodne siodełko)
- opony nadające się do jazdy w po mokrej nawierzchni  / ścieżkach polnych i żwirowych
- prosta kierownica
- możliwość założenia błotników

Podobają mi się rowery 'fitnessowe '

Znalazłem takie rowery:
http://www.rowerymerida.pl/produkt1519/speeder-200-rower-merida.html  Znalazłem ofertę za 2500 zł ale nie chcę hamulca hydraulicznego
https://www.btwin.com/pl/rowery-szosowe/rowery-szosowe-rekreacyjne/18701-rower-szosowy-triban-520-fb.html  Niestety Opony typowo szosowe

Oba rowery mają też niewygodne siodełka.

Możecie coś polecić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Petros601 napisał:

Oba rowery mają też niewygodne siodełka.

No błagam cię - siodełko jak napisał kolega powyżej to indywidualna sprawa -pasuje to na nim jeżdżę ,nie pasuje zmieniam na "kanapę żelową" proste. Siodełka majątku nie kosztują ,tak samo jak opony. Takim tokiem rozumowania to nic dla siebie nie znajdziesz bo: a to siodełko nie takie ,opony za wąskie ,szprychy czarne,gripy za twarde- mam wymieniać dalej?  Takie części które wymieniłeś są wymienialne, niedrogie i nie spowodują zmiany pozycji na rowerze. Pasuje ci triban ?, to bierz go zmień opony i ciesz się jazdą pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Pitof napisał:

W dzisiejszych czasach to mocno ogranicza wybór. Zerknij sobie na:

Giant Escape 1 (ma węglowy widelec)

Kellys Physio 30

Można tez spróbować poszukać modeli z rocznika 2017.

Wygodne siodełko to bardzo indywidualna sprawa.

 

 

Dziękuję bardzo ! Obydwa rowery zapowiadają się bardzo ciekawie (Cena, V-Brake, kształt ramy i kierownicy)

Teraz muszę któryś wybrać...

Który z nich jest lepszy pod względem technicznym? (osprzęt) Na obu da się zamontować błotniki? Jakie są zalety/wady węglowego widelca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt w tych rowerach to praktycznie to samo. Dobry widelec z włókna węglowego potrafi do pewnego stopnia pochłaniać niewielki drgania i uciążliwe wibracje. Słowem zapewnia troszkę lepszy komfort niż jego aluminiowy odpowiednik, który takich zdolności nie posiada. Karbonowy widelec jest też lżejszy. Jeśli chodzi o montaż błotników to musisz dopytać, ale raczej tak.

W sumie to również nasz rodzimy potentat ma ofercie coś podobnego:

Kross Pulso 2.0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower będę kupował za granicą i niestety Kross Pulso 2.0 jest niedostępny (niemcy). A szkoda bo fajny rower.

Mam możliwość zakupu Giant Escape 1 (2016) w cenie 2100zł  (nowy).

Opłaca się dopłacić pieniądze do lepszego osprzętu? Co zyskam płacąc odpowiednio więcej za Shimano Sora (robie codziennie 8 km na rowerze i kilka wycieczek w  roku po 50-70 km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Petros601 napisał:

Rower będę kupował za granicą i niestety Kross Pulso 2.0 jest niedostępny (niemcy). A szkoda bo fajny rower.

Mam możliwość zakupu Giant Escape 1 (2016) w cenie 2100zł  (nowy).

Opłaca się dopłacić pieniądze do lepszego osprzętu? Co zyskam płacąc odpowiednio więcej za Shimano Sora (robie codziennie 8 km na rowerze i kilka wycieczek w  roku po 50-70 km)

W Krossie cały osprzęt jest jednakowy -kompletna sora która spisuje się naprawdę nieźle-sam tłukłem ją 3 lata poza tym system suportu to hollowtech 2 więc lżejszy i bardziej sztywny. W Giancie masz zlepek osprzętu- altus, alivio , hamulce tektro i suport chyba octalink.  Wszyscy ci powiedzą ,że na jednakowej grupie rower chodzi lepiej-  ale dla twoich wyjazdów rekreacyjnych i ten Giant będzie dobrym wyborem. Ja osobiście brałbym krossa lub dołożył do sory .Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przebywasz w Niemczech to podrzucę Ci bardzo ciekawą propozycję:

Radon Skill 7.0

Radon to niemiecka marka, która sprzedaje wysyłkowo. Nie ma marży sklepu stacjonarnego, więc ich rowery maja atrakcyjny stosunek cena/wartość. Z niemieckim vatem i przesyłką na terenie Niemiec to będzie 2700 zł. Rower jest na wysokiej jakości osprzęcie szosowym Tiagra i ma karbonowy widelec od uznanej Dedy. To jest lepsza propozycja niż Pulso. Rower naprawdę wart rozważenia, szczególnie, że jest na wyprzedaży rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Petros601 napisał:

więc jednak http://www.rowerymerida.pl/produkt1519/speeder-200-rower-merida.html bedzie chyba najlepszy (shimano sora)

Osprzęt sory oki jednak producent poszedł troche nie tą drogą i włożył do suportu octalink ,co standardem wydaje mi się jest hollowtech -i ta cena 3000 zł. Za taką kasę kolega Pitof podesłał ci link do naprawdę już fajnego sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa osprzętu Shimano Tiagra stoi w hierarchii producenta półkę wyżej niż Sora. Do tego Merida ma dość przestarzałą korbę z mocowaniem na kwadrat.

Radon nadaje się na polne/szutrowe drogi w takim samym stopniu jak Merida. Jeśli chcesz lepszej przyczepności na luźnej nawierzchni to w obu rowerach będziesz musiał wymienić opony na jakieś z lekko terenowym bieżnikiem. W rowerach fitness generalnie montuje się seryjnie opony z myślą o jeździe po asfalcie, ścieżkach rowerowych itp. twardych nawierzchniach.

Radon sprzedaje wysyłkowo, ale ma też sieć swoich stacjonarnych partnerów serwisowych, do których można zamówić rower:

https://www.radon-bikes.de/en/service/service-partner/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Petros601 napisał:

Radon Road Sklill 5.0  jest o 500zł tańszy (120 euro)
Osprzęt  w Road Sklill 5.0 jest zły? czy tylko trochę gorszy od tego w 7.0  ?

 

Oki skill 5,0 grupa claris 8 rzędów 

Skill 7,0 grupa tiagra 10 rzędów ( pomiędzy nimi jest jeszcze wcześniej wspomniana sora która ma 9 rzędów)

Jeżeli nie masz kasy żeby dołożyć do 7,0 bądź też nie chcesz dopłacać to claris czyli skil l5,0 też do spokojnej ,rekreacyjnej jazdy Ci wystarczy. Problemem będzie, jeżeli złapiesz bakcyla i będziesz chciał czegoś więcej to wtedy bez zmiany grupy się nie obejdzie. Ale jak pisałem wcześniej do jazdy rekreacyjnej skill 5,0 na 100% Ci wystarczy.

Z reszta zobacz sobie tutaj gość ma grupę turney czyli grupę niższą niż ma skill 5,0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mariano77 napisał:

 

Problemem będzie, jeżeli złapiesz bakcyla i będziesz chciał czegoś więcej to wtedy bez zmiany grupy się nie obejdzie.

Chodzi o to że claris szybciej się zużyje? czy chodzi o rozpiętość przełożeń? czy o opory tarcia?
Wolę pieniądze zamiast w napęd (jeśli to niekonieczne) zainwestować w drugie opony (np. Continental Cyclocross Speed ) i wygodniejsze siodełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Petros601 napisał:

Chodzi o to że claris szybciej się zużyje?

Nie, to jest raczej toporna grupa więc o szybkość zużycia nie masz co się martwić

21 godzin temu, Petros601 napisał:

czy chodzi o rozpiętość przełożeń?

Dokładnie o to

21 godzin temu, Petros601 napisał:

Wolę pieniądze zamiast w napęd (jeśli to niekonieczne) zainwestować w drugie opony (np. Continental Cyclocross Speed ) i wygodniejsze siodełko.

To zainwestuj w opony i siodełko bo grupa claris będzie dla ciebie wystarczająca. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zakupilem Radon Road Sklill 5.0.
Rower bardzo dobrej jakosci! Bradzo lekki (wczesniej mialem rower o masie 16kg!). Kiedy przyszedl karton z rowerm (rozmontowanym) myslalem ze kurier sie pomylil bo to nie moze byc tak lekkie i tam nie moze byc roweru w srodku :)

Geomertia ramy wymaga nauczenia sie jazdy na rowerze od nowa. Rower zupelnie inaczej reaguje na ruchy kierownica... Jest bardziej nerwowy.
Strasznie sie zdziwilem kiedy pierwszy raz wjechalem w ruch uliczny: spogladajac w tyl, trzymalem kierownice jedna reka a druga chcialem zasygnalizowac chec zmiany kierunku jazdy, omalo nie zaliczylem gleby...
Mam nadzieje ze to tylko kwestia nauki/przyzwyczajenia?

Od pochylonej  pozycji na rowerze bola tez bardziej nadgarstki i plecy. Ale to chyba kwestia treningu miesni.

Ale szybkosc tego typu roweru jest dla mnie niesamowita! Bez wysilku osiagam 28km/h na asfalcie i moglbym tak przez godzine albo dwie pedalowac gdyby nie bol plecow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Petros601 napisał:

Geomertia ramy wymaga nauczenia sie jazdy na rowerze od nowa. Rower zupelnie inaczej reaguje na ruchy kierownica... Jest bardziej nerwowy.

Skill jest zbudowany na ramie, która ma krótką górną rurę i nieduży rozstaw kół. To w dużej mierze wpływa na to, że jest tak żywy w prowadzeniu. Wspomniany tutaj Giant Escape ma bardziej tradycyjną geometrię, w której rama jest zauważalnie dłuższa, a tym samym rozstaw kół również jest znacząco większy. Jest też różnica w kącie główki ramy. W efekcie Escape będzie stabilniejszy przy dużych prędkościach i generalnie spokojniejszy w prowadzeniu. Jednak kosztem zwrotności i szybkości reakcji na ruchy kierownicą.

 

7 godzin temu, Petros601 napisał:

Mam nadzieje ze to tylko kwestia nauki/przyzwyczajenia?

Dokładnie tak. Zresztą na rynku są jeszcze krótsze fitnessy niż Skill. Tak więc nic się nie martw i po prostu czerp przyjemność z jeżdżenia lekkim i zwinnym rowerem. 

P.S. Gdybyś jednak miał przedłużające się problemy z bólem nadgarstków to polecam Ci zmianę gripów (chwytów) na ergonomiczne,  podpierające całą dłoń:

http://www.ergon-bike.com/de/product.html?w=touring&a=griffe#gptouring-series

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Postanowilem odkopac temat (jako jego autor).
Ostatecznie nie moglem przyzwyczais sie do Radona Skilla. Dla mnie osobiscie rower nie nadawal sie do jazdy:
- strasznie niestabilny
-niewygodna pozycja
-problemy z osprzetem

Jadyna zaleta roweru bylo to ze byl lekki.
Mialem mozliwosc oddania roweru do 30 dni i tak zrobilem....

Teraz jestem szczesliwym posiadaczem roweru Crossowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...