Skocz do zawartości
airbolo

[napęd] shimano hg 41, ile wytrzyma

Rekomendowane odpowiedzi

airbolo

Witam,

posiadam Zestaw kaseta 8rz 11-32T HG41 Shimano+łańcuch HG40 plus korba shimano (też wersja budżetowa).

Ile taki zestaw powinien wytrzymać mniej więcej w kilometrach?

Jeżdżę codziennie, bez względu na pogodę, rocznie ponad 3500 km, tylko na jednym przełożeniu, nie skacze po przełożeniach podczas jady.

Napęd był wymieniany ponad rok temu i już przeskakuje łańcuch.

Czy żywotność jest rzeczywiście taka krótka, czy jakiś szmelc na allegro nabyłem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Royalonzo21

No i zapewne dlatego, że jeździsz na jednym przełożeniu to tak się stało. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Przyczyn szybkiego zużycia napędu jest kilka, część wymieniłeś sam ( jeżdżenie na 1 koronce z tyłu, bez względu na pogodę, budżetowy napęd ) kolejne to słabe lub wcale smarowanie/ dbałość o czystość napędu i nasmarowanie. Najlepiej jakbys zakładał kasetę hg51 ( też ósemka, kilka pln droższa ) i łańcuch lepszy  ( np. KMC X9.73 lub shimano hg71 - polecam  KMC bo ma spinkę i łatwo rozpinać i czyścić rozpięty łańcuch ) i jeździł na wiekszej liczbie przełożeń. Jeśli to niemożliwe i tak czy siak nie będziesz dbał o napęd i jeżdżenie na wielu przełożeniach  to jeździj na środkowej koronce z przodu i najmniejszej z tyłu. Jak zacznie przeskakiwać to wymieniasz tylko  tą najmniejszą koronkę z tyłu oraz łańcuch,  korba powinna dać radę conajmniej dwóm takim wymianom. Gdy korba już też będzie zużyta to kup taką z wymiennymi koronkami i wymieniaj tylko środkową koronkę zamiast całej korby.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Napisano (edytowane)

Hmm, podsylalem ostatnio w wątku  o łancuchach i ocenie stanu zebatek zdjęcia mojej kasety po 4,5tys km.  ->

głownym czynnikiem zmielenia kasety jest pogoda jak i styl jazdy tj preferowanie konkretnych przełożeń, na podobnej klasy kasetach 9s shimano hg51 łancuch hg 53,  ktore użytkuje w "lepszych warunkach" jetem w stanie po 2tys km załozyc nowy łancuch, a w rowerze jeżdżonym w zimie, po 4,5tys km nie ma co zbierać, koronki 3,4,5 6  to te najczesciej uzywane i widac ile z nich zostało ;-)

łancuch smarowany, raczej nigdy suchy nie smigał.

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dran2
Godzinę temu, airbolo napisał:

nie skacze po przełożeniach podczas jady.

W sensie wcale? Samochodem tak pojeździj i zobacz ile napęd wytrzyma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
airbolo

zawsze jakoś tak jeździłem, że dobierałem sobie najdogodniejsze przełożenie i tylko na nim zasuwałem.

teraz za to płacę (dosłownie).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

To po co Ci taki napęd? Nie lepiej jednobiegowy? Nie dość, że lżejszy to taki napęd będzie nieporównywalnie wytrzymalszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Albo piasta wielobiegowa, nawet z 3 biegami. To lepsza inwestycja niż kolejny napęd który szybko się zużyje. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
5 godzin temu, airbolo napisał:

nie skacze po przełożeniach podczas jady.

Trochę bez sensu, tracisz masę energii i efektywności z takim podejściem.

Co do napędu: ja jestem z kategorii piórkowej, jeżdżę po płaskim terenie z kilkoma małymi górkami. Łańcuch HG-53 i kasetę Alivio zajechałem w 1500 km. Łańcuch nie skakał ale przymiar wpadał zupełnie luźno.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • BulletTime
      Przez BulletTime
      Witam,
       
      fabryczny suport dodany do korby slx 670 jest w stanie zaawansowanej agonii po 5200 km jazdy(gdzie ta jakość made in Japan)
      ponieważ korba jest w stanie b dobrym ,więc nie zamierzam jej wymieniać puki co.
       
      rozglądam się za suportem do HT  II i wybrałem model Saint BB80B.
      w necie opinii o nim skąpo i są stare,mogą byc juz nieaktualne.
       
      pyt 1
       
      czy warto kupić ten suport?
      jak obecne wypusty mają się jakościowo i trwałościowo?
       
      czy warto wydać 88 zl na ten wkład saint ?
       
       
      co myślicie na temat suportu truvativ howitizer? jest on na isis , musiałbym zmienić korbę na truvativa. czy w przyszłości warto przejść na howitizera po zajechaniu korby slx?
       
       
      pozdrawiam
       
    • JaromirRK
      Przez JaromirRK
      Witam
      Przymierzam się do oznakowania swojego roweru (Author Stratos'10)
      Chciałbym zapytać o optymalne umiejscowienie oznakowania, jaki wpływ na ramę/jej wytrzymałość będzie miało umiejscowienie oznakowania, na co zwrócić uwagę i czego ewentualnie się wystrzegać.
    • Gość HydraulicznyCyborg
      Przez Gość HydraulicznyCyborg
      witam,
      trzeba mi komplet opon które beda miały jak najmniejsze opory toczenia  i jednosczesnie naj najwieksza objetosc. dodatkowo mile widziane aby one miały mozliwosc niskocisnieniowego pompowania.
       
      cel: komfort wytłumiania nierównosci + małe opory jezdne.
       
      zastosowanie: dojazdy + treningi mieszane teren /asfalt(60/40%)
       
       
      wpadły mi w oko 2 oponki
       
       
      http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-smart-sam-plus-26x2-25-drut-schwalbe,465332.html?_pli=f75a31
       
      http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-saguaro-26x2-2-drutowa-czarna-vittoria,460293.html?_pli=f75a31
      dobry wybór ?
       
      PS:
      zalezy mi na tym aby OPONY  nie miały szmatowatych scianek bocznych i były dosc trwałe.
       
      pzdr.
       
    • walkingchair
      Przez walkingchair
      Witam czy koło gotowe dostepne na stronie 
      http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-rowerowe/mtb-disc-26-cali/p,kolo-przednie-mtb-26-alexrims-xcr-comp-novatec-d811sb-32-szprychy-wheels-mfg,331672.html  jest dobrym wyborem tzn czy jego jakość jest zadowalająca? te piasty maszynowe sa dobre Novateca?
       
      czy może lepiej złozyć samemu koło z tą piastą
       http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-przednia-350-6-srub-qr-5mm-32h-czarna-dt-swiss,198651.html ta piasta jest godna uwagi?  obrecze beda od gianta scx2
      pozdrawiam
    • AdamKGB
      Przez AdamKGB
      Cześć wszystkim czytającym. Na imię mam Adam i jeżdżę amatorsko między 5000 a 7000 km rocznie. 
       
      Słuchajcie mam dylemat, chcę wymienić koła, muszą być przede wszystkim bez awaryjne ale też w miarę lekkie estetyka jest tutaj jakby najmniej ważna ale nie bez znaczenia. Koła posłużą mi głównie do treningów, nie koniecznie po idealnym asfalcie, czasami zmuszony jestem jechać po kiepskich drogach rowerowych sami wiecie jak to jest. Ponieważ średnio trzy cztery razy w roku biorę udział w zawodach kolarskich nie chcę kupować dodatkowych kół tylko i wyłącznie pod zawody. Zastanawiałem się nad kołami Mavic Ksyrium Elite S lub Fulkrum Racing 1 rozważałem też zakup Fulcrum Red Wind 80 bo podobno są wytrzymałe, przynajmniej tak zapewniał mnie Pan ze sklepu, ale wiadomo jak to jest ze sprzedawcami, pewnie nawet nigdy na nich nie jeździł. W grę wchodzi zakup nowych kół żadnych używek z małym przebiegiem, nie ufam okazją. Dodam tylko że obecnie mam koła Rigida SXOR. Dodam zdjęcie roweru abyście mogli się przyjrzeć i doradzić.
       
      Pozdrawiam wszystkich czytających
       

       
×