Skocz do zawartości
Grzechotka

[Rower do 6000zł] Hardtail z progresywną geometrią

Rekomendowane odpowiedzi

Grzechotka

Cześć,

szukam ścieżkowca na 198cm, wewn.dł. nogi 93cm. Pomysł na 29era właśnie ze względu na wzrost. Interesuje mnie progresywna geometria, która da pewność także na zjazdach. Pozostaje jednak przy hardtailu. 

Co myślicie o:

  1. NS BIKES ECCENTRIC ALU 29ER 2018 https://7anna.pl/product-pol-10409-Rower-NS-Bikes-2018-Eccentric-Alu-29.html ? HTA w tym modelu to 65.0
  2. NS BIKES 2018 ECCENTRIC LITE 1 29"  https://7anna.pl/product-pol-10670-Rower-NS-Bikes-2018-Eccentric-Lite-1-29.html 66.5
  3. NS BIKES 2018 ECCENTRIC LITE 2 29" https://7anna.pl/product-pol-10812-Rower-NS-Bikes-2018-Eccentric-Lite-2-29.html 66.5

Czy widzielibyście jakąś alternatywę dla tego modelu? Co warto jeszcze rozważyć? Chętnie też powalczę o jakiś model z niższą ceną.

Edytowane przez Grzechotka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Grzechotka
W dniu 12/03/2018 o 19:20, tomo63 napisał:

http://pl.author.eu/adventure/mtb-27-5-/author-versus-2017-ua42882701-4757

W rozmiarze XL powinien pasowac.

Czesi na tym rowerze niezle cuda wyprawiaja.

Niestety... nigdzie go już nie ma. Poza tym słychać głosy, że osprzęt słaby.. Cieżko mi ocenić, jako że daleko mi do specjalisty w temacie.

W dniu 12/03/2018 o 13:04, dovectra napisał:

Ten z kolei rozmiarówkę swoją ogranicza do wzrostu 193cm. Ja mam 198 i nie wiem, czy nie będzie za mały.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomo63
W dniu 03/14/2018 o 14:29, Grzechotka napisał:

Niestety... nigdzie go już nie ma. Poza tym słychać głosy, że osprzęt słaby.. Cieżko mi ocenić, jako że daleko mi do specjalisty w temacie.

Authory jakies malo popularne są...

Problemem jest to, ze nie da sie przymierzyc przed kupnem. Dla mnie przy 193cm ta rama.bylaby marzeniem, nawet chcialem zmienic z Patriot AM na Versus ale nie dalo rady.

Pry 198cm WIELKA uwage zwracalbym na wysokosc glowki ramy, 130mm to minimum.

Co do osprzetu, to ja uwazam go za calkiem calkiem i tak wolalbym 2x10 lub 2x11 a tylko ta rama ma mozliwosc zamontowania przedniej przerzutki.

Sam kupujac slyszalem ze amory RST to badziew, ale z tego co widze po swoim RST rogue to jest naprawde spoko i nie odstaje praca od foxa czy RS, przynajmniej nie czuc tego przy wadze dochodzacej do 115 czy nawet 120kg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
W dniu 17.03.2018 o 11:33, tomo63 napisał:

Authory jakies malo popularne są...

sklep dwa kółka na Al. Krakowskiej

Tam mają

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gyrill

Ten Author wydaje się spoko, ale w tej cenie można mieć fajniejszego wg mnie Primala.

Primal w tej samej cenie ma lepszy amor ze sprawdzonym serwisem w Polsce (Suntour Aion 140 / 35 mm vs RST 140 / 32 mm), lepszą sztycę (Kind Shock vs RST) i kosztem węższych opon (2.6 vs 2.8 cala) jest lżejszy o kilogram (13.x vs 14.x), i chyba lepsze hamulce (SRAM Level vs TRP Slate?)

Ale Author wizualnie wygląda zdecydowanie lepiej niż Primal z tą dziwną rurką :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomo63
18 godzin temu, dovectra napisał:

sklep dwa kółka na Al. Krakowskiej

Tam mają

No tak, tam tez staram sie swojego serwisować.

Jest tez GT Polska na Grochowskiej (mam do nich conajmniej mieszane uczucia)

Problemem nie sa jednak sklepy Authora ale brak takich niszowych rowerow jak Versus czy jakikolwiek Patriot w tychze sklepach. Szczegolnie w rozmiarach takich jak XL.

17 godzin temu, gyrill napisał:

Ten Author wydaje się spoko, ale w tej cenie można mieć fajniejszego wg mnie Primala.

Primal w tej samej cenie ma lepszy amor ze sprawdzonym serwisem w Polsce (Suntour Aion 140 / 35 mm vs RST 140 / 32 mm), lepszą sztycę (Kind Shock vs RST) i kosztem węższych opon (2.6 vs 2.8 cala) jest lżejszy o kilogram (13.x vs 14.x), i chyba lepsze hamulce (SRAM Level vs TRP Slate?)

Ale Author wizualnie wygląda zdecydowanie lepiej niż Primal z tą dziwną rurką :D

Primal wyglada spoko, ale dlugosc podsiodlowki go dyskwalifikuje dla osoby powyzej 188cm.

Jesli nawet rama by pasowala pod kolege 198cm wzrostu to nadal pozostaje kwestia, ze Primal to tylko 27,5 cala a nie 27,5+ (ktore jako tako porownac sie da z 29).

Co do sztyc, to chyba KindShock ma limit wagi 90kg...glowy nie dam bo przestalem sie tym interesowac i zostalem przy zwyklej. RST bym nie skreslal.

Co do amortyzatora zgoda, RST ciezko z serwisem. Jak spytalem w sklepie co ile wymiana oleju, to zapytali mnie: a po co? :)

 

TRP slate postawilbym.na poziomie Sram Guide R - to jednak 4 tloczki i na oleju mineralnym. Maja bardzo dobre opinie.

Wage Versusa i tak uwazam za zanizoną :)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz
59 minut temu, tomo63 napisał:

Problemem nie sa jednak sklepy Authora ale brak takich niszowych rowerow jak Versus czy jakikolwiek Patriot w tychze sklepach.

Czyli wychodzi na to, że jednak sklepy. Dla autoryzowanego dealera to żaden problem zamówić dany rower w danym rozmiarze na stan. Bierzesz katalog, pokazujesz jaki model cię interesuje i sprzedawca z uśmiechem na twarzy powinien poinformować cię, że za tydzień będzie.

 

W dniu 17.03.2018 o 11:33, tomo63 napisał:

Authory jakies malo popularne są...

Może dlatego, że kupując rower tej marki dopłacasz 10-15% za napis "author" na ramie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomo63
Teraz, Brombosz napisał:

Czyli wychodzi na to, że jednak sklepy. Dla autoryzowanego dealera to żaden problem zamówić dany rower w danym rozmiarze na stan. Bierzesz katalog, pokazujesz jaki model cię interesuje i sprzedawca z uśmiechem na twarzy powinien poinformować cię, że za tydzień będzie.

 

Może dlatego, że kupując rower tej marki dopłacasz 10-15% za napis "author" na ramie.

Oba wymienione sklepy są cząścią www.dobresklepyrowerowe.pl czyli nie ma problemu z zamówieniem roweru.

Ale jak zamówić rower bez uprzedniego przymierzenia się do niego??

 

A czy 10-15% to nie jest niec w porównaniu do tego co za napis biorą inne bardziej znane marki?
Ja osobiście Authora oceniam dość dobrze przede wszystkim za to że robią rowery także pod wysokich ludzi.. Ceny nie są z kosmosu jak np. polski Kross (gdzie tak jak w Dartmoorze rozmiarówki nie ma pod osobę 190cm), o zagranicznych markach jak Spec nie mówię.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

W " Dwóch kółkach " właściciel to ludzki człek ,można  się dogadać

3 godziny temu, tomo63 napisał:

Ale jak zamówić rower bez uprzedniego przymierzenia się do niego??

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomo63
1 godzinę temu, dovectra napisał:

W " Dwóch kółkach " właściciel to ludzki człek ,można  się dogadać

 

To prawda, spoko ludzie tam są.

Nie miałem okazji sprawdzić czy da tam rower radę zamówić i przymierzyć, bo sam  kupiłem gdzie indziej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gyrill

Tylko że ta geometria... nie jest progresywna (czy jak to zwą). To jest geometria XC. 

Zobacz jaki tam jest kąt główki - 69.5 stopnia. Przy sagu 30% masz dodatkowe 1.5 stopnia, czyli 71 przy pełnym obciążeniu roweru. 

Dla porównania, rama Prone albo Eccentric ma 66.5, po obciążeniu na widelcu 120mm jest 68.5. 

W Peaku, już zupełnie typowym rowerze XC, masz 70 stopni, po obciążeniu wychodzi 71.5. Czyli Zaskar jest XC, jest długi, ale nie progresywny. 

Dlaczego to ważne? Sam pisałeś o zjazdach. Zaskar nie da Ci tego o co Ci chodziło wg mnie. A jeździłem na Peaku wcześniej, więc trochę mogłem sobie porównać odczucia.

Ale dobrze że przymierzyłeś, jeśli długość Ci odpowiada to ważne info. Teraz możesz porównywać wartości Reach i Stack, im bliżej tego co uznałeś za wygodne tym lepiej.

Edytowane przez gyrill

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Grzechotka

Niestety, jest to dość mocny kompromis, zdaję sobie z tego sprawę. Po analizie tego, co jest dostępne na polskim rynku, pozostała opcja tylko sprowadzenia sprzętu z UK, więc bez przymiarki, to jest dość w ciemno. I za grubsze pieniądze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gyrill

Przed wydatkiem spróbuj jeszcze uderzyć na forum EnduroTrophy. Polecam tez grupę „rowerzyści dirt it more” na FB. Zawsze warto popytać. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Maggot743
      Przez Maggot743
      Witam!

      Chciałbym prosić o pomoc bardziej doświadczonych/e kolegów/koleżanki o poradę w związku z wyborem nowego roweru.
      Otóż wiosną 2020 planuję zakup nowego Hardtaila oraz jego modyfikacje (waga, efektywność) w budżecie tak do 15 tys zł (fabryczna specyfikacja).
      Rowery, które biorę pod uwagę to:
      1. Specialized Epic Hardtail Expert 2019 (SID Brain, GX Eagle, Roval carbon)
      2. Specialized Epic Hardtail Comp Carbon (Reba, NX Eagle, Roval alloy)
      3. Canyon Exceed CF SL 7.0 (SID Select, GX Eagle, Reynolds T249 Carbon)

      Mimo, że podałem w nawiasach najważniejsze dane techniczne co do osprzętu to jednak interesuje mnie z tego tylko parę rzeczy a mianowicie SID Brain w Specu.
      W głównej mierze chcę dokonać wyboru ze względu na geometrię oraz zastosowane technologie.
      Co do właściwości poszczególnych wymiarów w geometrii rowerów wiedzę teoretyczną posiadam, jednak wiem, że najważniejsze są rzeczywiste odczucia.
      Obecnie jeżdżę na Grand Canyonie CF 5.9 2015 rozmiar L po lekkich modyfikacjach. (Jego geometria na załączonym obrazku)
      Mam 182cm wzrostu, noga 86cm. Rozmiar nowego roweru to raczej L.
      W związku ze zmianami w geometrii rowerów XC w ostatnim czasie ("progresywna", dłuższa rama, reach, bardziej płaski kąt główki, stromy podsiodłowy itd) mój rower z pewnością różni się od tych nowych. Ponadto nie miałem okazji póki co spróbować żadnego z nowych modeli. 

      Stąd pytania:
      1. Czy obecni tu (zakłada, że tacy są) posiadacze modeli wyżej wymienionych (ew modeli podobnych na tych samych ramach) mogliby wypowiedzieć się co do jazdy i zachowania się roweru w różnych warunkach (prowadzenie, skręcanie, podjeżdżanie, ciasne zakręty, zjazdy itd)
      2. Czy ktoś ma doświadczenie z użytkowaniem widelca SID Brain najlepiej 2018+. Teorię znam. Interesuje mnie czy są z nimi jakieś problemy i czy warto zainwestować w to rozwiązanie (nie ukrywam, że mi się podoba system Brain).

      Linki do geometrii:
      Specialized Epic Hardtail Comp Carbon 2020:
      https://www.specialized.com/pl/pl/epic-hardtail-comp/p/171064?color=264117-171064
      Specialized Epic Hardtail Expert 2019:
      https://www.specialized.com/pl/pl/epic-hardtail-expert/p/154337?color=237767-154337
      Canyon Exceed CF SL 7.0:
      https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/cross-country-bikes/exceed/exceed-cf-sl-7.0/2427.html?dwvar_2427_pv_rahmengroesse=XL&dwvar_2427_pv_rahmenfarbe=BK%2FWH#!accordions=1_1

       

    • SamSam.
      Przez SamSam.
      Siemano wszystkim odwiedzającym, to mój pierwszy wpis na forum.
      [Chcesz przejść od razu do konkretów? Pomiń pierwszy akapit.] Jeśli chcesz orientacyjnie wiedzieć z kim masz do czynienia - Licealista lat 17
      Moje doświadczenie z rowerami nie jest zbyt bogate - do tej pory służyły mi jako środek transportu, wiecie - z punktu A, do punktu B (zwykle po prostu do szkoły). Coś rozkręciłem, coś się pobawiłem narzędziami - ogólnie budowę i działanie znam. Ostatnimi czasy zacząłem jeździć trochę bardziej agresywnie: Zeskakiwać ze schodów, wskakiwać na wyższe krawężniki etc. i może to zabrzmi śmiesznie ale chyba coś się we mnie obudziło xD. Nigdy nie trafiały do mnie te małe rowerki (tak wiem że mają swoje nazwy) bez hamulców i przełożeń do skakania po skateparkach ale ostatnio trafiłem na ludzi odstawiających coś co dumnie zostało nazwane urban freerade'm (przynajmniej w internecie - głównym źródle mojej aktualnej rowerowej wiedzy) - używali do tego już trochę większych rowerów z krwi i kości (enduro, freerade, dh? Nwm - jeszcze nie za bardzo rozróżniam) . Obejrzałem parę filmów na youtubie, zobaczyłem parę zdjęć i wpisów... Jednym słowem zapragnąłem.
      Interesuje mnie nauka takiego hycania (urban freeride) po mieście na rowerze trochę większym niż typowy dirt na 24" - żeby by nie było wielkiego problemu z przejechaniem na nim z dzielnicy do dzielnicy. Na początku pewnie jakieś podstawy, później może większe szaleństwa. Zależy mi na tym żeby rower się nie rozwalił przez moje błędy żółtodzioba albo przez to że się do czegoś takiego nie nadaje. Dla zobrazowania: bardzo by mi było przykro gdyby rama przy zeskakiwaniu z trochę bardzie konkretnej wysokości niż krawężnik złamała się w pół. Od czasu do czasu pewnie wybrałbym się do lasu wyszaleć.
      Przeglądając wpisy na forach i ostępy swojego mózgu stwierdziłem że hardtail wystarczy - podobno łatwo przychodzi na nich nauka techniki i przede wszystkim nie przekopie mi portfela na wylot. Nie sądzę żebym na początku "przygody" potrzebował i wykorzystywał możliwości fulla.
      Pierwsze pytanie bezpośrednio do was brzmi: Za jakim typem roweru się rozglądać? Dh, Freeride, Enduro?(O ile w ogóle istnieją sztywne rodzaje tych typów rowerów). Moje skromne przeszpiegi internetów i gust wskazały na modele takie jak marin san quentin czy dartmoor hornet.
      Pytanie drugie: Czy jestem w stanie sprawnie progresować bazując jedynie na poradnikach z neta i tego typu źródłach? Nie mam żadnych znajomych w temacie.
      Trzecie: Jaki osprzęt byłby ważny w takiej aktywności? To znaczy... Na czym nie oszczędzać ze względu na bezpieczeństwo?
      Czwarte i ostatnie: Czy macie jakieś uprzedzenia? To znaczy bardzo bym prosił o wypominanie błędów, porywania się z motyką na słońce, zapomnienia czegoś ważnego, etc. xD...
      Uprzedzając pytania o widełki cenowe w jakich chciałbym się zmieścić: 2000 do 4000 zł. Oczywiście im mniej tym mniej zaboli mnie dusza.
      A, jak komuś przeszkadza że zwracam się do forumowiczów jako "wy" to bardzo przepraszam :>.
      Dla ukazania o czym jest mowa i co mnie zachwyca wrzucam film Fabio Wibmer'a:
       
    • jacq88
      Przez jacq88
      Cześć Wszystkim,
      Szukam bagażnika pod sakwy do roweru jak w temacie "Unibike Flite 2015 29er z hamulcami tarczowymi" - ma otwory na ramie
      Myślałem i byłem bliski zakupu "Bontrager BackRack Deluxe L - bagażnik na tył" ale zdaje się, że Trek się z niego wycofał.. i wczoraj się sprzedał ostatni w Warszawie... - cenowo był ok bo za 199zł  i sprawdzał się wśród znajomych 

      Myślę o sakwach Crosso Dry Big lub ORTLIEB BACK-ROLLER CITY - które warto?
      Macie pomysł na jakąś solidna alternatywę w podobnej cenie (Topeak z tego co się ludzie wypowiadają sprawdza się średnio) a Thubus to cena min 2x ten wyżej...
      Z góry dzięki!
      Jacq
    • Gość Justyna
      Przez Gość Justyna
      Hej. Poszukuję roweru mtb w kwocie do 8.500 zł. Koła 27,5", napęd 2x11, hardtail, rozmiar ramy 15/16"- na 162/164 cm wzrostu, może być model damski. Rower do jazdy głównie po Karkonoszach- cross country/ trial. Jestem po kolejnej operacji kolana, więc zależy mi na mniejszej i lekkiej ramie oraz bardziej 2x11 niż 2x10 lub mniej, bo po prostu inaczej wiem, że nie dam rady. Mogą być rocznikowo starsze modele. Będę mega wdzięczna za wszystkie podpowiedzi. Dzięki.
    • porywacz_zwlok
      Przez porywacz_zwlok
      Witam. Przygodę z gravelem uważam, za udaną ale przesiadam się na MTB. Budżet w twardej gotówce to 3500zł, ale i więcej się znajdzie pieniędzy w systemie rozbijania skarbonki. Co bym chciał? Ramę 21" z kołami 29". Na korbie jeden blat a z tyłu 11 - 12. W moim lokalnym sklepie namawiają mnie na Author Context z 2019 roku na Shimano XT z argumentacją, że może i troszkę niżej niż Sram, ale potem koszty wymiany łańcucha czy napędu to bardziej znośne ceny. W tym przedziale cenowym jest jeszcze CUBE ACID EAGLE za 3900 zł bądź CUBE REACTION RACE za 4900 zł. Jak żyć? Co wybrać? A może zupełnie coś innego? Może żadnej konkretnej przewagi między XT a SRAM nie ma?
×