Skocz do zawartości
  • ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

      Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • kysior
      Przez kysior
      Hej.
       
      Poleci ktoś jakieś budżetowe koła do starszego górala? 26", V-brake, kaseta 7-mio rzędowa. Waga rowerzysty - ok. 80kg
       
      Rocznie do 2 tys km, raczej lekkie lasy pół na pół z asfaltem.
       
      W starym Authorze już pękają ze starości szprychy, obawiam się, że nie bardzo opłaca się je chyba reanimować, może lepiej zakupić nowe na przód i tył - tak sobie pomyślałem:) Bo boję się, że wymienię parę szprych, wycentruję i strzelą kolejne. Rower ma już 23 lata
    • Gość Michał
      Przez Gość Michał
      Naprawdę szukałem, ale nie znalazłem:
      Mam kupiony trochę z przypadku Windor Mallorca 28 cali. 
      W sumie rower ok, ale chciałem wymienić opony na nieco bardziej trackowe (od razu powiem, że swoje ważę). 
      I teraz do sedna:
      - stare opony to 42-622 
      - ale mam zagwozdkę z oznaczeniem na felgach 622-19 [08].
      I właśnie wyjaśnienia do tego [08] nie mogę znaleźć. 
      Gdyby ktoś byłby w stanie podpowiedzieć co to oznacza i ewentualnie jakie opony i dętki na szutr/piach dobrać (uwzględniając 115 kg żywej wagi) - byłbym wdzięczny 
    • Machic69
      Przez Machic69
      Cześć,
      Właśnie składam rower jak w temacie (grave/adventure). Chciałbym sobie nim pośmigać po mieście, ale też po szutrze, a kiedy najdzie mnie ochota zapakować na pełno i śmignąć na dwa tygodnie w nieznane Bieszczady. Zakupiłem do niego już grupę Sram Apex 1x11 i w ogóle to oprócz kół mam już wszystko, a te sprawiają mi najwięcej problemu. Muszę dopasować koła pod rozstaw z tyłu 130mm i hamulec cantilever (tektro 720r).
      Myślałem o 28-32 szprychach, aby zbalansować wytrzymałość i wagę. Chciałbym założyć gumy 35mm, dla odpowiedniego komfortu jazdy i amortyzacji. Chciałbym żeby łożyska były w miarę niezawodne i wytrzymywały obciążenie w sumie około 110 kg po szutrze przez 2 tygodnie. 
       
      No i teraz właśnie szukam mniej więcej takich kół. Są dwie opcje:
      (a) albo kupię używane taniej (najlepiej w takim wypadku do 500pln), które nie spełnią w pełni moich oczekiwań, ale przynajmniej już będę mógł jeździć, a zakup lepszych kół delikatnie odłożę.
      (b) znajdę/złożę takie koła w cenie do 800pln, zapatrywałem się na wykorzystanie obręczy DT SWISS R460, tylko nie wiem jakie piasty do tego dobrać, żeby po dodaniu kosztu szprych, nipli i ew. robocizny zmieścić się w okolicach zakładanego budżetu.
       
      A więc czy są tu głowy w stanie mi pomóc?

      pozdrawiam ciepło,
       
    • Rofran
      Przez Rofran
      Witam wszystkich,
      jako, że w tylnym kole zaczęła pękać mi felga, a w przednim kole coś szwankuje z prądnicą (przejechałem na tych kołach ok 18k km po bardzo zróżnicowanym terenie zarówno w lecie jak i w zimie), chciałbym wymienić jedno i drugie na coś solidniejszego. Najpierw myślałem żeby wymienić same obręcze, szprychy i prądnicę (podejrzewam, że przednią felgę czeka to samo, zwłaszcza ze w tym roku dostanie dodatkowy bagażnik na przód, a felgi Krossa mają renomę jaką mają), ale czy to się będzie cenowo opłacało? Później trafiłem na coś takiego:
      https://www.rowertour.com/p/56964/kolo-tylne-28-cross-trekking-v-brake-shimano-deore-mavic-a-319-czarne
      https://www.rowertour.com/p/56958/kolo-przednie-28-z-pradnica-6v3w-v-brake-shimano-dh-3n72-mavic-a-319-czarne
      Opony na których jeżdżę i chce jeździć to Shwalbe Marathon Plus (je również będę wymieniał na nowe, dlatego nie podaję dokładnych wymiarów - wszystko zależy od obręczy, którą wybiorę), sam ważę ok 80kg, na tył pójdą 2 sakwy ok 20kg razem, na przód mniej więcej 2x 5kg. Szukam czegoś solidnego co jest w stanie przetrwać kilkutygodniowe tripy z sakwami. Cena - do 1000 pln za 2 koła. 
      Wiem, że mam hamulce hydrauliczne a felgi są pod v-brakei ale w tę stronę z tego co wiem to nie robi różnicy, gorzej by było odwrotnie
      Podrzucam jeszcze link do mojego modelu roweru:
      https://www.kross.pl/en/2018/trekking/trans-11-0
      Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
      Pozdrawiam.
    • amboniusz55
      Przez amboniusz55
      witam 
      prosze o porade w kwestii  wyboru nowego nie uzywanego kola tylnego
      stare kolo to wiekowy mavic crossride 26 cali model z 2005/6 roku wiadomo swoje lata ma felga w 2 miejscach ma wgniecenia ale samo kolo chodzi dosc
      prosto  nie to jest jednak  glownym powodem decyzji o zmianie  problemem jest duze zuzycie bebenka i byc moze elementow piasty a to powoduje duzy luz na kasecie  naprawa nie wchodzi w gre  
      parametry starego kola to 559x20  szerokosc zewnetrzna 24mm  pod opone z detka  mocowanie tarczy 6 bolts   kaseta to SRAM 990
      max obciazenie razem z rowerem 110kg
      wstepnie zainteresowaly mnie 2 oferty z allegro
      https://allegro.pl/oferta/kola-mtb-dt-swiss-ex-1750-26-nowe-7991456728
      https://allegro.pl/oferta/kolo-mtb-dt-swiss-xm-1501-spline-26-8011077459
      https://allegro.pl/oferta/kolo-mtb-dt-swiss-ex-spline-1501-26-8011139894   + redukcja osi

      wiec moje prosba prosze o porady ktore lepiej wybrac ,  kwestie kompatybilnosci , wasze przemyslenia  a moze macie inne propozycje (tylko nowe kola)
×